Skoda Octavia5

Skoda Octavia5
skoda octavia5 td sd

To AUTO 24 οδηγεί τη νέα Skoda Octavia5 και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του (photos)

Αν πριν μερικά χρόνια κάποιος σου έλεγε πως προτίθεται να αγοράσει ένα αυτοκίνητο, το οποίο από πλευράς διαστάσεων ήταν μεγαλύτερο από τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας (VW Golf, OPel Astra κλπ) και μικρότερο από αυτά της μεσαίας (VW Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis κ.α) με κινητήρα 1.400 κ.ε., μάλλον θα χαμογελούσες κάτω από τα μουστάκια σου. Και το χαμόγελο αυτό θα είχε εμπεριείχε αρκετή δόση ειρωνείας αλλά και κακεντρέχειας.



«Αν είναι ποτέ δυνατόν» θα έλεγες από μέσα σου. «Θα σέρνεται».



Στις μέρες μας, αυτό δεν ισχύει. Και για την ανανεωμένη Skoda Octavia5, ο 1.400άρης τούρμπο κινητήρας με τα 122 άλογα, αυτό το θαύμα του γκρουπ VW- Audi, αποτελεί «κρυφό άσο» στο μανίκι της γερμανοτραφούς φίρμας , στην προσπάθεια που κάνει για επανατοποθέτηση του συγκεκριμένου μοντέλου της στην ευρωπαϊκή αγορά.



Αν κοντά στον κινητήρα προσθέσουμε την ανανεωμένη –πιο ελκυστική εμφάνιση- τον πλούσιο εξοπλισμό, την αναβαθμισμένη ποιότητα, την –ούτως ή άλλως- πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, τότε έχουμε την πλήρη εικόνα ενός αυτοκινήτου που φιλοδοξεί και γίνει leader στην κατηγορία του. Και η φιλοδοξία αυτή είναι κάτι παραπάνω από λογική.








Ακόμη να μην ξεχάσουμε την ανταγωνιστική τιμή σε συνδυασμό με το καλό επίπεδο εξοπλισμού. Πρόκειται δηλαδή για ένα πλήρες πακέτο από κάθε άποψη, που έρχεται να διαψεύσει την γνωστή ρήση, αφού προσφέρει «και την πίττα ολάκερη και τον σκύλο χορτάτο».




ΚΙΝΗΤΗΡΙΟΣ ΔΥΝΑΜΗ



Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1.4 λ. ΤSI, είναι ο … άσος στο μανίκι της Skoda, όσον αφορά τη νέα Octavia5. Ένας κινητήρας με 122 ολοζώντανα άλογα, ο οποίος καταφέρνει να κινεί με περίσσεια δύναμη το αυτοκίνητο. Αυτό άλλωστε είναι εμφανές και από τις επιδόσεις της νέας Octavia5.



Έχουμε και λέμε λοιπόν: Τελική ταχύτητα 203 χλμ./ώρα , επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 9,7΄΄. Και όλα αυτά με χαμηλή μέση κατανάλωση , 6,3 λίτρα στα 100 χλμ.








Όμως, δεν είναι μόνο αυτά τα προτερήματα του μοτέρ. Είναι επίσης τα υψηλά επίπεδα ροπής (200 Nm) που εμφανίζονται σε μια ευρεία γκάμα στροφών, από τις 1500 σαλ. έως τις 4.000 σαλ. κάτι που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με άνεση και χωρίς προβλήματα. Η γραμμική λειτουργία του κινητήρα είναι κάτι επίσης πολύ θετικό.



Παράλληλα ο κινητήρας των 1.400 κ.ε. διακρίνεται για την αθόρυβη λειτουργία του και την ζωντάνια του. Η κίνηση στην Octavia5 μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, το οποίο παρουσιάζει σωστή κλιμάκωση ενώ διαθέτει και εξαιρετική αίσθηση.




ΑΣΦΑΛΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ



Το επόμενο στοιχείο, μετά τον κινητήρα, είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Κι εδώ η Octavia5 ήταν ούτως ή άλλως ένα καλό μοντέλο, με τις βελτιώσεις όμως που έγιναν, παρουσιάζεται ακόμη καλύτερο. Το αυτοκίνητο αποδείχθηκε στην μια εβδομάδα κατά την οποία συμβιώσαμε μαζί του, εξαιρετικά φιλικό στον οδηγό. Ασχέτως τις ικανότητες του τελευταίου.








Η Octavia5 ανταποκρίνεται αμέσως στα κελεύσματα του οδηγού και κινείται στην άσφαλτο με άνεση και ασφάλεια. Δεν ξεφεύγει ούτε σπιθαμή από την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός, ακόμη και σε κομμάτια με πολλές κλειστές στροφές, σε δρόμο βρεγμένο ή στεγνό. Παράλληλα «καταπίνει» με σχετική ευκολία δύσκολα κομμάτια επαρχιακών δρόμων, χωρίς μεγάλες ανωμαλίες. Το καλό πλαίσιο και η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων σου δίνουν την ευκαιρία να ανακαλύψεις πως όσο και αν πιέσεις το αυτοκίνητο, η συμπεριφορά του θα είναι ουδέτερη. Έστω και αν στις στροφές το αμάξωμα παίρνει κάποια κλίση.



Πέρα από την καλή οδική συμπεριφορά, ένα ακόμη στοιχείο που διακρίνει την Octavia5 είναι η πολύ καλή ρύθμιση των αναρτήσεων, αφού συμβάλουν στην εικόνα που «βγάζει» το αυτοκίνητο στο δρόμο και παράλληλα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες.




ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΣΑΛΟΝΙ



Οι σχεδιαστές της Skoda προχώρησαν στην βελτίωση της εικόνας της Octavia5 με γνώμονα να αποτινάξουν από πάνω της τα συντηρητικά στοιχεία που υπήρχαν και να δώσουν νεανική και πιο επιθετική πνοή. Έτσι, οι σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός μέρος της Octavia5 εντοπίζονται στη στιβαρή τρισδιάστατη μορφή της μάσκας, με τα κομψά στοιχεία χρωμίου να εξασφαλίζουν μια πολυτελή και δυναμική όψη.








Η νέα Octavia 5 διατηρεί αναλλοίωτες τις ήδη ευρύχωρες εσωτερικές διαστάσεις του προκατόχου της. Συγχρόνως όμως, μια σειρά από σχεδιαστικές βελτιώσεις έρχονται να δώσουν μια νότα φρεσκάδας και νεανικότητας στο αυτοκίνητα. Όπως: Η νέα σχεδίαση των διακοσμητικών στοιχείων. Το ανανεωμένο ντιζάιν του τριάκτινου τιμονιού. Ο επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων με λευκό φωτισμό βάθους και νέα γενιά ηχοσυστημάτων αυτοκινήτου. Νέες μονάδες ελέγχου των συστημάτων κλιματισμού.



Η εξέλιξη αυτή συνεχίζεται στους τομείς της ασφάλειας. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι όλες τις εκδόσεις της Octavia5 διαθέτουν αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους καθώς και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας τελευταίας γενιάς (ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR και ESBS) στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.




ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ



Με 560 λίτρα χώρου αποσκευών, η ανανεωμένη Octavia5 είναι η επιτομή του οικογενειακού μοντέλου. Που χωρίς να κάνει παραχωρήσεις στους τομείς των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς, παρουσιάζεται εξαιρετική πρόταση στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα μεταφέρουν και την οικογένειά τους.




Στα συν



Εξαιρετικός κινητήρας

Πολύ καλές επιδόσεις

Προβλέψιμη οδική συμπεριφορά

Χώροι για την κατηγορία του.

Λογική τιμή

Όγκος χώρου αποσκευών




Μείον



Εξωτερική εμφάνιση με κάποιες δόσεις συντηρητισμού

Βασική έκδοση χωρίς ESP (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας).




SkodaOctavia 5 1.4 TSi (122Hp) Comfort


ΤΙΜΗ: 16.990 €




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




Μήκος: 4.569 μ.


Πλάτος: 1,769 μ.


Ύψος: 1,462 μ.


Κινητήρας: 1.390 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος με turbo


Ιπποδύναμη: 122 ιπποι στις 5000 σαλ.


Μέγιστη ροπή: 200 Nm από τις 1500 έως τις 4000 σαλ.


Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων


Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς


Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 9,7 δευτερόλεπτα *


Τελική ταχύτητα: 203 χλμ./ώρα *


Κατανάλωση: 6,3 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *

* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ



Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.

Αερόσακοι κεφαλής

ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD

Αιρ κοντίσιον

Υποβοηθούμενο τιμόνι

Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό

Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.

Ράδιο CD

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα