Η Volvo τώρα και… extra long

Η Volvo τώρα και… extra long
New Image

Επιτυχημένη η πρώτη δοκιμή του «extra long» οχήματος μεταφοράς ξυλείας της Volvo

Το Överkalix της Β. Σουηδίας καλύπτεται με πυκνό χιόνι. Το κρύο είναι τσουχτερό. Η Sanna Brännholm παρακολουθεί τη διαδικασία φόρτωσης στη μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή νταλίκα που χρησιμοποιείται για προγραμματισμένες διαδρομές. Παρατηρεί τα τεράστια φορτία ξυλείας.



«
Ήμουν λίγο αγχωμένη πριν οδηγήσω τη νταλίκα για πρώτη φορά. Αυτό θα είναι το 20ό ταξίδι μου αλλά τώρα νιώθω το αυτοκίνητο σαν δεύτερη φύση μου» λέει πριν ανέβει στην καμπίνα του Globetrotter και ξεκινήσει το όχημα των 90 τόνων.








Το όχημα χρησιμοποιείται στο One More Pile, ένα project το οποίο στοχεύει στην ανεύρεση τρόπων οργάνωσης της μεταφοράς ξυλείας. Πρόκειται για μία συνεργασία μεταξύ διαφόρων ενδιαφερομένων μερών της Σουηδικής βιομηχανίας ξυλείας. Η Volvo Trucks είναι συντονιστής του project.



«
Πάνω απ’ όλα, προσφέραμε όλη την τεχνογνωσία και εξελίξαμε τη φιλοσοφία του οχήματος. Το τρέιλερ αποτελείται από ένα αρθρωτό σύστημα το οποίο απαρτίζεται από μία πλατφόρμα, ένα σύνδεσμο και ένα ημι-ρυμουλκούμενο, που σημαίνει ότι προσφέρει πολλές επιλογές συνδυασμών» εξηγεί η Lena Larsson, project manager της Volvo Trucks.



Έξω στο δρόμο, η Brännholm διασταυρώνεται με μία νταλίκα που μεταφέρει ξύλα. Ο χιλιομετρητής της δείχνει 544.286 km. Το όχημα, ένα Volvo FH16 με κινητήρα 660 hp, έχει δουλέψει πολύ σκληρά. Την 1η Ιανουαρίου 2011 είχε λειτουργήσει δύο χρόνια ακριβώς. Στο διάστημα αυτό, έχει μεταφέρει πάνω από 100.000 τόνους ξυλείας μεταξύ Överkalix και Munksund. Συνολικά οκτώ οδηγοί έχουν οδηγήσει το όχημα. Όλοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τα οδηγικά χαρακτηριστικά του.



«
Είναι πολύ άνετο εσωτερικά και συμπεριφέρεται όπως οποιοδήποτε άλλο φορτηγό» σχολιάζει η Sanna Brännström καθώς προετοιμάζεται για μία ανηφορική διαδρομή. «Είναι σημαντικό να οδηγείς προνοητικά και να επιταχύνεις λίγο παραπάνω πριν από τις ανηφορικές ευθείες».



Η πρόοδος του project παρακολουθείται στενά σε χώρες όπως Φινλανδία, Αυστραλία, Καναδάς, ΗΠΑ και Ρωσία, όπου η βιομηχανία ξυλείας παίζει ζωτικό ρόλο.



Ένας από τους εταίρους του project είναι το Skogforsk (το Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών της Σουηδίας). Στις 13 Ιανουαρίου, το Ινστιτούτο δημοσίευσε μία έκθεση βασισμένη στα δεδομένα μιας δοκιμής ενδιάμεσου χρόνου. Αυτή δείχνει ότι η νταλίκα δοκιμών έχει 50% υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και καταναλώνει 20% λιγότερο καύσιμο ανά μεταφερόμενο τόνο συγκριτικά με ένα παραδοσιακό Σουηδικό μακρύ όχημα 24 μέτρων που μεταφέρει ξυλεία. Εκτός από το μικρότερο κόστος μεταφοράς, περιορίζει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου.








«
Αυτό αντιστοιχεί ακριβώς στους υπολογισμούς που κάναμε πριν ξεκινήσει το project, που δείχνει ότι τα εργαλεία μας δουλεύουν πραγματικά. Η συγκεκριμένη λύση ωφελεί το περιβάλλον αλλά και τη βιομηχανία δασών και το κοινό γενικότερα» σχολιάζει η Larsson. Και επισημαίνει ότι η Volvo Trucks θα συνεχίσει την εξέλιξη αυτής της μεθόδου, δουλεύοντας με άλλα παρόμοια projects.



«
Αν οι αρχικοί υπολογισμοί μας επαληθευτούν και η νταλίκα των 30 μέτρων τυποποιηθεί, ο αριθμός τέτοιων οχημάτων θα μειωθεί στους δρόμους κατά ένα τρίτο περίπου. Και λιγότερα αυτοκίνητα σημαίνει, κατ’ επέκταση, λιγότερα ατυχήματα» εξηγεί.



Όταν ξεκίνησε το One More Pile, εκφράστηκαν ανησυχίες ότι ένα όχημα (ρυμουλκό με ρυμουλκούμενα) 30 μέτρων θα έθετε σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια, για παράδειγμα σε μία προσπέραση.

«
Σίγουρα, η οδική ασφάλεια είναι ζήτημα πρωταρχικής σπουδαιότητας, γι’ αυτό και δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή» σχολιάζει η Larsson.



Κατά τη διάρκεια του project, μελετήθηκαν περίπου 700 σενάρια προσπέρασης του One More Pile για να εντοπιστούν πιθανά προβλήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το προσωπικό του project κατέγραψε τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που προσπερνούσαν, τηλεφωνούσε στους ιδιοκτήτες και τους ρωτούσε την εμπειρία τους από την προσπέραση. Δεν υπήρξε κανένα αρνητικό σχόλιο.



Ούτε η Sanna Brännholm ούτε οι συνάδερφοί της θεώρησαν προβληματικό το μέγεθος της νταλίκας. «
Από όσο βλέπω, οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν έχουν πρόβλημα στην προσπέραση. Σαν οδηγός της νταλίκας πρέπει να σχεδιάζω προσεκτικά μία πιθανή προσπέραση. Επειδή είναι μακρύτερη και βαρύτερη από όσο συνήθως, απαιτείται μεγαλύτερη ευθεία» εξηγεί.



Οι μέρες είναι μικρές αυτή την εποχή στον Αρκτικό Κύκλο και ο ουρανός το χειμώνα έχει μία ελαφρά κόκκινη απόχρωση. Στο Munksund, η Sanna Brännholm οδηγεί το όχημα πάνω σε τεράστιες πλάστιγγες που χρησιμοποιούνται για να ζυγίσουν το όχημα και το φορτίο. Αυτή τη φορά το συνολικό βάρος είναι 89,05 τόνοι. «Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος είναι 90 τόνοι, επομένως είμαστε εντός ορίων. Ένα τέλειο φορτίο» λέει, κοιτάζοντας τους φορτωμένους με τάξη κορμούς πεύκων.




Τεχνικές Προδιαγραφές της νταλίκας One More Pile rig



Volvo FH16 τράκτορας (6×4) με κινητήρα 660 hp

Κιβώτιο: I-Shift

Ωφέλιμο φορτίο: 66 t

Μικτό βάρος οχήματος: 90 t

Μήκος: 30 m

Πλάτος: 2.6 m

Ύψος: 4.5 m

Αριθμός αξόνων: 11

Αριθμός τροχών: 26



Το σύστημα EBS (Electronic Brake System) είναι συνδεδεμένο στον τράκτορα και σε όλα τα ρυμουλκούμενα. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει το ταυτόχρονο φρενάρισμα όλων των τροχών, διασφαλίζοντας αποτελεσματική ισχύ πέδησης, χωρίς να απαιτείται να αυξηθεί η απόσταση ακινητοποίησης συγκριτικά με μία συμβατική νταλίκα 60 t. Το όχημα εφοδιάζεται με πλάστιγγες για να επιτυγχάνει το βέλτιστο συνολικό βάρος και να κατανέμεται το φορτίο έτσι ώστε να μην υπερβαίνει το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος και φορτίο άξονα.



Το Dynafleet, το διαδικτυακό σύστημα πληροφόρησης μεταφορών της Volvo Trucks, χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση του οχήματος σε πραγματικό χρόνο και για την καταγραφή της κατανάλωσης καυσίμου, της ταχύτητας οδήγησης, των

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα