Honda Jazz 1.4 VS Mitsubishi Colt 1.3 3d

Το Honda Jazz κερδίζει στα σημεία το Mitsubishi Colt στην δύσκολη κατηγορία των super mini
- 08 Φεβρουαρίου 2009 21:12
Οι άνθρωποι της Honda, προκειμένου το Jazz να παραμείνει ανταγωνιστικό σε μια δύσκολη κατηγορία, προχώρησαν σε σημαντικές αλλαγές. Έτσι βελτίωσαν στοιχεία στα οποία είχε αποδειχθεί πως υστερούσε (ιπποδύναμη κινητήρων, επιδόσεις, ορατότητα) και σε συνδυασμό με το στιλ, την αξία της μάρκας , τους καλούς χώρους και την χαμηλή κατανάλωση του κινητήρα ευελπιστούν το Jazz να συνεχίσει να πουλά σε καλούς ρυθμούς. Οι εξωτερικές αλλαγές που έχουν γίνει είναι μικρής έκτασης. Κυριαρχούν τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Η ανανεωμένη μάσκα αλλά και οι μυώδεις προφυλαχτήρες.
Στο Colt η Mitsubishi το πρώτο που έκανε ήταν να εντάξει το δημοφιλές super mini της στην νέα ταυτότητα της φίρμας, έτσι όπως αυτή ορίζεται από το Lancer . Έτσι, συναντάμε την μάσκα με τη μορφή μαχητικού αεροπλάνου. Απ΄ εκεί και πέρα επανασχεδιασμένα είναι τα φώτα εμπρός και πίσω, ενώ μικρότερης έκτασης αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό. Έχοντας ως σημείο αναφοράς τα κορυφαία ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας αυτής , η Mitsubishi προσφέρει ένα νέο είδος συμπαγούς αυτοκινήτου στους Ευρωπαίους αγοραστές: όπως όλα τα προϊόντα της νέας γενιάς Mitsubishi, έτσι και το νέο Colt θα είναι ένα αυτοκίνητο που, παρά τον αντισυμβατικό του χαρακτήρα, ανήκει σε μία κατηγορία μοντέλων μαζικής παραγωγής.
Εσωτερικό
Το Honda Jazz βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό. Και όχι μόνο του Colt. Ο σχεδιασμός του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας ακολουθεί πιο πρωτότυπες γραμμές, ενώ τα υλικά και είναι και φαίνονται ποιοτικά. Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπιζε ο οδηγός του Jazz αφορούσε την ορατότητα. Και στο ανανεωμένο μοντέλο οι σχεδιαστές της φίρμας προχώρησαν σε βελτιώσεις με μεγαλύτερο παρμπρίζ, ώστε να προσφέρει καλύτερη ορατότητα σε συνδυασμό με τις μικρότερες εμπρός κολόνες. Οι χώροι για τους επιβάτες τόσο των εμπρός, όσο και των πίσω θέσεων είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς για την κατηγορία του αυτοκινήτου.
Στο Colt της Mitsubishi ακολουθείται σύγχρονη σχεδίαση, με την ένσταση να προέρχεται από την ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών που έχει γίνει. Οδηγός και συνοδηγός θα βολευτούν εύκολα ενώ οι χώροι για τους επιβάτες των πίσω θέσεων είναι καλοί, ιδιαίτερα αυτοί για τα γόνατα. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο με αποτέλεσμα την αυξομείωση του χώρου αποσκευών. Οδηγός και επιβάτες θα βρουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Κινητήρες
Στην έκδοση του 1.4 λίτρου το Jazz εφοδιάζεται πλέον με ένα 16βάλβιδο κινητήρα, ο οποίος διαθέτει μεγαλύτερη ιπποδύναμη σε σχέση με το παλιότερο (8βάλβιδο) μοτέρ. Με τα 100 άλογα πλέον το αυτοκίνητο έχει καλύτερες επιδόσεις. Κάτι που γίνεται εμφανές από την πρώτη κιόλας στιγμή. Η τελική φθάνει τα 182 χλμ./ώρα, η τιμή της επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα είναι 11,4 ΄΄ και η κατανάλωση 5,4 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ.
Το Colt εξακολουθεί να «φορά» το μοτέρ των 1.300 κ.ε. . Το τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο σύνολο των 1.332 κ.ε. αποδίδει 95 ίππους και θεωρείται από τα αξιολογότερα της κατηγορίας. Τελική ταχύτητα 178 χλμ. / ωρα, επιτάχυνση 0- 100 χλμ./ ώρα σε 11 δευτερόλεπτα, μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα στα 100 χλμ. Ο κινητήρας διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του σε όλη τη γκάμα των στροφών. Μοναδικό μείον, ο θόρυβος του κινητήρα.
Συμπεριφορά στο Δρόμο
Η συνύπαρξη με το Jazz στο δρόμο μας άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις. Το μικρό γιαπωνέζικο μοντέλο, παρά τις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές (λόγω των μαλακών αναρτήσεων) , αποδεικνύεται αρκετά φιλικό για τον οδηγό. Παράλληλα είναι από τα λίγα στην κατηγορία που προσφέρεται με VSA και επομένως διαθέτει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Το μοντέλο προσφέρει ευκολία χειρισμών, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση αλλά χάνει σε αμεσότητα. Σε γενικές γραμμές το Honda Jazz δύσκολα θα φέρει προ απροόπτου τον οδηγό.
Οι εντυπώσεις από την οδήγηση του Colt ήταν θετικές. Οι αναρτήσεις (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια πίσω) προσφέρουν την απαιτούμενη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, έτσι ώστε το γιαπωνέζικο σούπερ μίνι να είναι προβλέψιμο. Παράλληλα, σε αρκετά καλά επίπεδα είναι και η άνεση που προσφέρει το Colt. Στα συν του μοντέλου η καλή αίσθηση αλλά και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων αλλά και η «εικόνα» του συστήματος διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση).
Δια Ταύτα
Ποιοτικότερο, με καλύτερους χώρους, πλουσιότερο εξοπλισμό και δυνατότερο κινητήρα, το Honda Jazz αποτελεί σαφώς πιο ελκυστική πρόταση. Το μικρό της Honda διαθέτει παράλληλα υψηλά επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας . Το μοντέλο της Mitsubishi με τη νέα εμφάνιση που παραπέμπει στο μεγάλο αδελφό , το Lancer, έχει σαν ατού την απόδοση του κινητήρα, την ασφαλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, έχει όμως μικρότερο χώρο αποσκευών και θορυβώδη κινητήρα. Συνολικά βρίσκεται ένα κλικ πίσω από το Jazz.
Honda Jazz 1.4 |
Mitsubishi Colt 1.3 3d |
Στα συν Αναβαθμισμένη εξωτερική εμφάνιση Ποιοτικό σαλόνι Ικανοποιητικός στάνταρ εξοπλισμός Καλοί χώροι Επιδόσεις – κινητήρας Καλοί χώροι – πρακτικότητα |
Στα συν Προβλέψιμη οδική συμπεριφορά Χώροι για επιβάτες Καλές επιδόσεις κινητήρα Λογική τιμή Ικανοποιητικός στάνταρ εξοπλισμός |
Στα μείον Τιμόνι με μέτρια επίπεδα αμεσότητας Ακριβότερη τιμή αγοράς σε σχέση με τον ανταγωνισμό |
Στα μείον Θορυβώδης κινητήρας 1.3 λίτρου Μέτριος χώρος αποσκευών Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών |
Τιμή: 14.590 € | Τιμή: 13.190 € |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Μήκος: 3.830 μ. Πλάτος: 1,675 μ. Ύψος: 1,525 μ. Κινητήρας: 1.339 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος Ιπποδύναμη: 100 ίπποι Μέγιστη ροπή: 12,9 kgm Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 11,4 δευτερόλεπτα * Τελική ταχύτητα: 182 χλμ./ώρα * Κατανάλωση: 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο * * Εργοστασιακές μετρήσεις |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Μήκος: 3.810 μ. Πλάτος: 1,695 μ. Ύψος: 1,520 μ. Κινητήρας: 1.332 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος Ιπποδύναμη: 95 ίπποι Μέγιστη ροπή: 12,7 kgm Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 11 δευτερόλεπτα * Τελική ταχύτητα: 178 χλμ./ώρα * Κατανάλωση: 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο * * Εργοστασιακές μετρήσεις |
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD VSA (Σύστημα διατήρησης της σταθερότητας του οχήματος). Οκτώ αερόσακοι Αυτόματος κλιματισμός Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και ανακλινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες. Ράδιο CD με χειριστήριο του ηχοσυστήματος στο τιμόνι |
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού. Πλευρικοί αερόσακοι Κλιματισμός Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες. Ράδιο CD με MP3 Ζάντες αλουμινίου |