Alfa Romeo Mito

Λίγες στιγμές πίσω από το τιμόνι της Mito είναι υπεραρκετές για να λατρέψεις την μικρή Ιταλίδα καλλονή
- 23 Δεκεμβρίου 2008 21:45
Στην ζωή τίποτα δεν είναι τυχαίο. Και κάτω από αυτό το πρίσμα, το γεγονός πως η Alfa Romeo έχει δημιουργήσει μια κατηγορία φανατικών πελατών (αλφίστι) δεν μπορεί να θεωρηθεί σύμπτωση.
Βλέποντας στο δρόμο το νέο δημιούργημα της ιταλικής φίρμας, την Mito (όνομα που καταγράφει τα αρχικά δύο σημαντικών , για την εταιρία, πόλεων, Μιλάνο και Τορίνο), καταλαβαίνεις τους λόγους για τους οποίους κάθε Alfa Romeo δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο, αλλά ένα αντικείμενο λατρείας. Αλλά και το πώς η ιταλική φίρμα κατάφερε να επιβιώσει μέσα από πολλές δυσκολίες.
Γιατί όμως δημιουργήθηκε η Mito;
Μα για ποιόν άλλο λόγο, πέρα από το να προσφέρει κύρος σε όσους την αποκτήσουν και συγχρόνως όμορφες οδηγικές εμπειρίες. Στόχος της Alfa; Ένα ξεχωριστό super mini μοντέλο, σημείο αναφοράς στην κατηγορία.
Προκειμένου να προσφέρει αυτές τις όμορφες στιγμές στον δρόμο, η ιταλική φίρμα «φόρεσε» το γνωστό μοτέρ των 1.400 κ.ε. με τους 155 ίππους (τούρμπο) ενώ εξόπλισε το αυτοκίνητο με το σύστημα dna , ώστε η Mito να ανταποκρίνεται με επιτυχία σε κάθε δυσκολία.
Τι είναι το dna; Ένα ηλεκτρονικό σύστημα που διαχειρίζεται την συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιθυμία και τις επιλογές του οδηγού. Στην θέση d (Dynamic) ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη δύναμή του, το τιμόνι γίνεται πιο σκληρό όπως και η ανάρτηση και το αυτοκίνητο αποκτά μια πιο σπορτίβ εικόνα. Στην θέση n (Normal) το σετάρισμα είναι αυτό που θα ήθελε ο οποιοσδήποτε στις συνθήκες κίνησης στην πόλη. Ενώ τέλος η θέση a (All Weather) επιλέγεται από τον οδηγό για κίνηση σε περιβάλλον περιορισμένης πρόσφυσης (βρεγμένο οδόστρωμα, χώμα , πάγος κ.α).
Ο κινητήρας είναι δυνατός και ελαστικός σε όλη τη γκάμα των στροφών. Ενώ με στην επιλογή Dynamic «βγάζει» τον πιο … άγριο χαρακτήρα του. Κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ. σε 8,0 ‘’) , που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει. Όμως, όταν πατάς βαθιά το πόδι στο πάτωμα, είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις την μέση κατανάλωση των 6,5 λίτρων στα 100 χλμ. που αναφέρουν οι εργοστασιακές μετρήσεις. Αντίθετα δεν θα είναι έκπληξη αν δεις να εκτοξεύεται στα 12 λίτρα στα 100 χλμ.
Το αυτοκίνητο από πλευράς συμπεριφοράς στο δρόμο, είναι με μια λέξη εξαιρετικό. Ακόμη και αν … το ζορίσεις θέλοντας να γευθείς και την τελευταία σταγόνα ηδονής. Αν όμως το παρακάνεις ίσως διαπιστώσεις πως το μπροστινό μέρος παρουσιάζει τάσεις υποστροφής. Το όλο ζήτημα πάντως μόνο σαν πρόβλημα δεν μπορεί να εκληφθεί αφού τα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης … αποκαθιστά την τάξη άμεσα. Οι αναρτήσεις συμβάλουν τα μέγιστα στην πολύ καλή συμπεριφορά που έχει το αυτοκίνητο στο δρόμο, όμως ακόμη και στη θέση n (του διακόπτη του dna) είναι αρκετά σκληρές με αποτέλεσμα να μεταφέρουν τις ανωμαλίες του δρόμου στα σώματα του οδηγού και των επιβατών.
Η Mito διαθέτει επίσης εξαιρετικά φρένα, τα οποία παρουσιάζουν άψογη λειτουργία στη σκληρή χρήση. Το ιταλικό super mini διαθέτει τέσσερα δισκόφρενα (τα εμπρός είναι αεριζόμενα) με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα, οι δαγκάνες ήταν βαμμένες σε χρώμα κόκκινο (το όλο σχέδιο προσφέρεται στον έξτρα εξοπλισμό του μοντέλου).
Εξωτική σχεδίαση
Η Mito σχεδιάσθηκε και εξελίχθηκε πάνω στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του «αδελφού» Fiat Grande Punto, αλλά, μέχρι εκεί οι ομοιότητες. Οι σχεδιαστές της φίρμας έβαλαν όλη την φαντασία τους, μαζί με στοιχεία από εντυπωσιακές κατασκευές της Alfa Romeo (βλέπε C8 Competizione) και δημιούργησαν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ένα αυτοκίνητο, το οποίο όχι απλώς βάζει την Alfa Romeo στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των super mini, αλλά από την πρώτη κιόλας στιγμή την κάνει …οδηγό του segment και σημείο αναφοράς για τους ανταγωνιστές.
Τα εμπρός στρογγυλά φωτιστικά σώματα. Το σχήμα του προφυλαχτήρα. Η μάσκα. Οι γραμμές των πλαινών παραθύρων . Όλα αυτά τα στιλιστικά στοιχεία της Mito έχουν αντιγραφεί από την C8 , ένα υπέροχο super car. Και εδώ που τα λέμε, γιατί όχι. Το αποτέλεσμα είναι εξ ίσου εντυπωσιακό. Με σμιλεμένες και μυώδεις επιφάνειες η Mito είναι ένα μοντέρνο και συνάμα σπορτίβ αυτοκίνητο. Που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό. Το μόνο που μας ξένισε στην εξωτερική εμφάνιση της νεαρής καλλονής από την Ιταλία ήταν το σχήμα του πίσω μέρους και ειδικά τα φωτιστικά σώματα. Γιατί δεν χρειάζεται να τα προσέξεις πολύ για να πεις , «κάτι μου θυμίζουν». Και ποιο είναι αυτό το κάτι; Το Fiat Bravo.
Το εσωτερικό είναι καλοσχεδιασμένο, με υλικά πολύ καλή ποιότητας, άνετο και ευρύχωρο ακόμη και για τους δύο πίσω επιβάτες. Φαίνεται όμως πως οι σχεδιαστές της Alfa Romeo μάλλον εξάντλησαν όλη τη φαντασία και το μεράκι τους στον εξωτερικό σχεδιασμό. Έτσι το ταμπλό, παρ΄ όλο που διαθέτει όμορφες γραμμές, εν τούτοις από πλευράς σχεδίασης υπολείπεται σημαντικά της εξωτερικής εικόνας της Mito.
Παρά όμως αυτή την διαπίστωση, δεν μπορούμε παρά να υποκλιθούμε στην τεράστια πρόοδο που έχουν κάνει οι Ιταλοί στον τομέα της ποιότητας. Τα υλικά κατασκευής είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και χωρίς υπερβολή μπορούν να συγκριθούν με μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Το ταμπλό διαθέτει μεγάλα και ευανάγνωστα όργανα, τα χειριστήρια είναι λειτουργικά και εργονομικά τοποθετημένα ενώ οι αεραγωγοί (στρογγυλοί) αποτελούν ένα από τα στιλιστικά στοιχεία που τονίζουν την προσωπικότητα του μοντέλου. Ένα δεύτερο στοιχείο είναι τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα, τα οποία και άνεση προσφέρουν αλλά και πολύ καλή πλευρική στήριξη.
Στα συν
Όμορφος σχεδιασμός
Καλή οδική συμπεριφορά
Εξαιρετικές επιδόσεις κινητήρα
Πολύ όμορφος εσωτερικός διάκοσμος
Λογική τιμή για αυτό που αντιπροσωπεύει το συγκεκριμένο μοντέλο
Ικανοποιητικός στάνταρ εξοπλισμός
Καλοί χώροι για την κατηγορία του.
Στα μείον
Κατανάλωση που είναι αρκετά πιο πάνω από την εργοστασιακή.
Μέτρια επίπεδα άνεσης
Μέτρια αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων και τιμονιού.
Alfa Romeo Mito 1.4 155 PS Distinctive
Τιμή
19.800 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,063 μ.
Πλάτος: 1,721 μ.
Υψος: 1,446 μ.
Κινητήρας: 1.368 κ.εκ., τετρακύλινδρος turbo
Ιπποδύναμη: 155 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 230 Nm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 8,0 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 215 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,5 λίτρα μικτή ανά 100 χλμ. *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.
Πλευρικοί αερόσακοι
Δύο πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής τύπου κουρτίνας
Αερόσακος γονάτων οδηγού
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων) με ΕΒD
D.N.A. Επιλογέας Δυναμικής Κατάστασης Αυτοκινήτου
VDC ΜΕ ABS, EBD,ASR,MSR,CBC,HBA, e-Q2, HILL HOLDER
Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός
Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό.
Κρυφός φωτισμός NIGHT PANEL με LED
Ράδιο CD RDS μ MP3 + 6 ηχεία
Υπολογιστής ταξιδιού
Χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης