Honda CR-Z: Ο “χαμαιλέοντας” των δρόμων

Honda CR-Z: Ο “χαμαιλέοντας” των δρόμων
New Image

Το AUTO 24 οδήγησε τον χαμαιλέοντα της Honda, το CR-Z, που απευθύνεται σε... όλους (pics)

Ο κόσμος έχει στο μυαλό του ότι τα υβριδικά είναι μια χαρά από άποψη κατανάλωσης, αλλά δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα παραπάνω από αυτό.








Η Honda, ακολουθώντας τις επιταγές τη αγοράς, που θέλουν το μέλλον “καταπράσινο”, δημιούργησε το CR-Z, ταράζοντας τα νερά της υβριδικής τεχνολογίας, δημιουργώντας το πρώτο sport coupe παγκοσμίως.



Το μοντέλο της γιαπωνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας, με το χαμηλό του προφίλ, τα δυνατά χαρακτηριστικά και την προηγμένη τεχνολογία, αποτελεί ιδανική επιλογή για κάποιον που τα θέλει όλα.




Τί μας θυμίζει το
CR

Z
;









Το CR-Z αποτελεί συνέχεια του επιτυχημένου μοντέλου, κατά τη διάρκεια του 1980, CR-X. Τα αρχικά του σημαίνουν: Compact Rainaissance Zero, Το “Ζ” σημαίνει zero και αποτελεί το μήνυμα που περνάει το συγκεκριμένο μοντέλο: Σπορ DNA, με χαμηλή κατανάλωση ρύπων. Μάλιστα, τα FCX Clarity και Insight 1999, έχουν… δανείσει κάποια χαρακτηριστικά τους, ώστε να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του.




Ευέλικτη συμπεριφορά



Με την τριπλή επιλογή οδήγησης ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να… μετατρέψει το CR-Z από ένα “αθώο” όχημα πόλης, σε ένα σπορ αυτοκίνητο, το οποίο δε διστάζει να δείξει τον άγριο χαρακτήρα του (όσο είναι δυνατόν). Η επιλογή ECO, επιτρέπει την οικολογική οδήγηση στον οδηγό, η οποία είναι ιδανική μέσα στην πόλη. Με το πάτημα του κουμπιού Normal η οδήγηση γίνεται κανονική, ενώ με τη Sport, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ και το όχημα απελευθερώνει το επιθετικό του στυλ.




Εξωτερική εμφάνιση – αεροδυναμική




Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, ενώ η αεροδυναμική παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στις επιδόσεις, όσο και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμων. Οι διαστάσεις είναι συμπαγείς, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του είναι αλαφριά και ανακυκλώσιμα.



Σημαντικό χαρακτηριστικό, που το κάνει να ξεχωρίζει είναι το χαμηλό καπό, το οποίο λόγω του χαμηλού ύψους του προστατεύει τους πεζούς όσο είναι δυνατόν, παρόλο που από κάτω κρύβει τον κινητήρα 1.5 λίτρων με το σύστημα ΙΜΑ (ο ηλεκτροκινητήρας). Το φαρδύ και χαμηλωμένο αμάξωμα αναδεικνύεται με την ασυνήθιστη μονοκόμματη μάσκα που εκτείνεται πάνω και κάτω από τη γραμμή του εμπρός προφυλακτήρα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σε αυτό το σημείο αποτελούν τα φώτα LED, τα οποία χρησιμοποιεί η Honda για πρώτη φορά.



Οι μεταλλικές ενισχύσεις συντελούν ώστε να το μάξωμα να είναι άκαμπτο, βασισμένο στο διάσημο Civic Type -R.




Στον τομέα της αεροδυναμικής μέχρι και οι καθρέπτες παίζουν το δικό τους ρόλο, έχοντας κάλλυμα σχήματος φτερού, ώστε να υπάρχουν χαμηλές αντιστάσεις, ενώ ένα λεπτό φλας ολοκληρώνει την εμφάνισή.



Η κλίση και το μήκος της οροφής αποτελούν το βαρόμετρο στην αεροδυνααμική απόδοση ενός αυτοκινήτου. Έτσι, το CR-Z έχει οροφή με μεγάλο μήκος έτσι ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή ισορροπία του οχήματος.




Εσωτερικό: Απλά άνετο και βολικό

Οιν άνθρωποι της Honda είχαν στο μυαλό τουςμ σχεδιάζοντας το εσωτερικό, να κάνουν τις απαραίτητες λειτουργίες να βρίσκονται γύρω από τον οδηγό, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του.



Το πάνω τμήμα του ταμπλό περιέχει όλα τα χειριστήρια και τα όργανα και κατασκευάζεται από ένα χυτό μαύρο πλαστικό RIM (Reaction Injection Moulding – Χύτευση μέσω Ψεκασμού), το οποίο χρησιμοποιείται πρώτη φορά για ταμπλό της Honda. Αυτό το νέο πλαστικό υλικό προσφέρει μία απαλή, ευχάριστη αίσθηση αφής στις πάνω επιφάνειες του ταμπλό.




Οι πόρτες φέρουν δίχρωμες επενδύσεις που εναρμονίζονται με την υφή και το χρώμα των δύο επιπέδων του ταμπλό. Οι λαβές των θυρών σε μερικές εκδόσεις έχουν ειδική μεταλλική επίστρωση, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε εσωτερικό αυτοκινήτου. Αυτή η πολύ γυαλιστερή μεμβράνη επικαλύπτεται με εξατμισμένο μέταλλο δημιουργώντας μία μοναδική υφή για τις ανώτερες εκδόσεις του μοντέλου.



Τα καθίσματα υποστηρίζουν τον οδηγό στη σπορ οδήγηση, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη γωνία του καθίσματος σε σχέση με τα πεντάλ. Η γωνία ρυθμίστηκε για να μπορεί ο οδηγός να κάθεται χαμηλά στο αυτοκίνητο και να διατηρεί μία άνετη και πρακτική θέση οδήγησης.




Αυτά που μας έκαναν εντύπωση ήταν:



1) Ο άνετος αποθηκευτικός χώρος 214 λίτρων, όπου με την αναδίπλωση των καθισμάτων αυξάνεται στα 382 λίτρα.



2) H 3D οθόνη, όπου αναγράφονται τα χιλιόμετρα στο κέντρο του ταμπλό.



3) Ο οδηγός νιώθει, όντως, “άρχοντας” στο κάθισμά του. Σίγουρος πώς όποια ανάγκη του γεννηθεί κατά τη διάρκεια της οδήγησής τους, θα μπορεί να την ικανοποιήσει.



Στα αρνητικά του είναι οι… τσουχτερές τιμές οι οποίες κυμαίνονται:



* 1,5lt Sport €22.990

* 1,5lt GT €25,600

* 1,5lt GT SR €26.700

* 1,5lt GT Sunr.+Leather €28.000




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ





Μήκος: 4080 mm


Πλάτος: 1.740 mm


Ύψος: 1395 mm


Κινητήρας: 1.5 SOHC i-VTEC


Ιπποδύναμη: 91/124


Μέγιστη ροπή: 174 Νm


Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων


Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς


Επιτάχυνση:
9.9 δευτερόλεπτα


Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα


Κατανάλωση: 5.0 λίτρα ανά 100 χλμ



* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Sport

edition




6 αερόσακοι

ABS, EBD, VSA

TSA. EPS, Hill Start Assist

Isofix

Ηλεκτρικοί και θερμ. καθρέπτες

Προβολείς ομίχλης

radioCD & mp3.

16’ ζάντες

Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων από δέρμα/αλουμίνιο

Πεντάλ αλουμινίου

Χειριστήρια στο τιμόνι

Αυτόματος κλιματισμός

Υφασμάτινα καθίσματα

4 ηχεία και 2 Tweeters

USB

Μπλε φωτισμός κάτω από το ταμπλώ

Εμπρός φώτα ημέρας με LED




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
GT

Panorama



Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος

HIP και Πίδακες καθαρισμού

Αυτόματα φώτα

Εμπρός αυτόματοι καθαριστήρες

Cruise control

Εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα

Συναγερμός

Ηλεκτρ. ανακλυνόμενοι καθρέπτες

HFT, High Power Audio



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα