Χρήστος Χαρπαντίδης, Παπαστράτος: Στην εποχή των σαρωτικών αλλαγών κανένας δεν μπορεί να προχωρήσει μόνος

Χρήστος Χαρπαντίδης, Παπαστράτος: Στην εποχή των σαρωτικών αλλαγών κανένας δεν μπορεί να προχωρήσει μόνος

Σε συζήτηση που είχαν στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Παπαστράτος και Επικεφαλής για την Ανατολική Ευρώπη της Philip Morris International, κ. Χρήστος Χαρπαντίδης, και ο CEO της Shopflix, κ. Χρήστος Καλογεράκης, μίλησαν για την ηγεσία στην εποχή της τεχνολογίας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Με συντονίστρια τη δημοσιογράφο Δώρα Παντέλη, οι δύο Επικεφαλής ανέλυσαν θέματα επιχειρηματικού μετασχηματισμού και ανάπτυξης.

Ο κ. Χαρπαντίδης ανέφερε ότι: "Στην εποχή των σαρωτικών αλλαγών κανένας δεν μπορεί να σταθεί μόνος. Η επιχείρηση πρέπει συνεχώς να αλλάζει και να μετασχηματίζεται. Για να αντιμετωπίσουμε τα πολυσύνθετα προβλήματα και τις σημερινές προκλήσεις είναι αναγκαίο να συνεργαστούμε, να ενώσουμε δυνάμεις.”

ADVERTISING

“Ο μετασχηματισμός της Παπαστράτος σε μια εταιρείας τεχνολογίας και επιστήμης απέδειξε πολύ νωρίς την αναγκαιότητα αλλαγής του μοντέλου λειτουργίας των εταιριών. Η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις και κυρίως με νεοφυείς ήταν ιδιαίτερα ευεργετική", είπε χαρακτηριστικά. "Για πολλά χρόνια βλέπαμε τη σχέση μας με την νεοφυή επιχειρηματικότητα σαν ένα κομμάτι του ρόλου μας να υποστηρίξουμε ένα αναγκαίο κομμάτι της οικονομίας, αλλά πολύ γρήγορα συνειδητοποίησαμε ότι έχουμε κι εμείς πολλά να μάθουμε".

"Είμαστε σε συνεργασία και συνεχή αλληλεπίδραση. Βοηθήσαμε ελληνικές startups, αλλά κερδίσαμε πολλά περισσότερα από όσα δώσαμε. Κερδίσαμε σε ευελιξία, σε ταχύτητα και σε ανθρώπινο ταλέντο", σημείωσε.

Ακόμα, ο κ. Χαρπαντίδης υπογράμμισε τις 3 βασικές προϋποθέσεις για να πετύχει μία επιχείρηση: Να είναι ξεκάθαρο το “γιατί” του επιχειρείν, να έχει ανθρωποκεντρική προσέγγιση και βιώσιμο επιχειρηματικό πλάνο. "Αν έχεις αυτά τα στοιχεία η χρηματοδότηση θα έρθει", είπε χαρακτηριστικά.

Αντίστοιχα, ο κύριος Καλογεράκης της Shopflix, σημείωσε ότι μία νεοφυής επιχείρηση μπορεί να διδαχτεί πολλά από μια επιχείρηση που είναι χρόνια στον χώρο και πως αυτό αποτελεί επιτακτική ανάγκη. "Οι άνθρωποί μας είναι η ραχοκοκαλιά της επιχείρησης", ανέφερε και υπογράμμισε ότι από την αρχή της η Shopflix έθεσε ως προτεραιότητα τις σωστές δομές που χαρακτηρίζουν μία εταιρεία 100 και 1000 ατόμων, καθώς και τη δικτύωση, που οι startup εταιρίες έχουν τόσο ανάγκη.

Επίσης, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχουν οι δομές και διαδικασίες σε μια επιχείρηση, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι "αν πρέπει να ψάξουμε μία λέξη που χαρακτηρίζει μία νεοφυή εταιρεία, αυτή είναι το χάος".

"Το χάος είναι ωραίο – σου δίνει ταχύτητα, φέρνει πολλές ιδέες, βοηθάει στο να διορθώνεις γρήγορα λάθη, αλλά αν παραμείνει για μεγάλο διάστημα δεν είναι βιώσιμο και μπορεί να εξοντώσει την επιχείρηση. Πρέπει να αποφασίσεις από την πρώτη μέρα ποιος είναι ο σωστός τρόπος λήψης αποφάσεων στην εταιρεία σου», επεσήμανε αναδεικνύοντας τη σημασία που έχουν τα ζητήματα κουλτούρας και ηγεσίας σε μια startup εταιρία, ενώ ανέδειξε και την υποχρέωση που έχουν οι ελληνικές εταιρίες να αναζητούν συνεχώς το ταλαντούχο ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό.

Κλείνοντας, ο κ. Χαρπαντίδης, ερωτηθής για το πώς θα γίνει η Ελλάδα ένα πραγματικό κέντρο καινοτομίας, αναφέρθηκε στη συνολική επένδυση 425 εκατομμυρίων που έκανε η PhilipMorris International στη χώρα ως μέρος του μετασχηματισμού της εταιρείας. Τόνισε δε πως πρέπει να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση και η πρόσβαση στους πόρους του ταμείου ανάκαμψης, και πως πρέπει να συνδεθεί η εκπαίδευση με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με την συμβουλευτική σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Τέλος, σημείωσε πως πρέπει να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές ώστε οι startups να συνεργαστούν με τα πανεπιστήμια, τις μεγάλες εταιρίες, τις συμβουλευτικές και τις τράπεζες. Απαντώντας στην ίδια ερώτηση, ο κύριος Καλογεράκης υπογράμμισε την ανάγκη να μειωθεί η γραφειοκρατία, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για κάθε νεοφυή εταιρεία.


SHARE:

24Media Network