Τον λένε Killah P και δεν τον δολοφόνησαν “για το ποδόσφαιρο”

Τον λένε Killah P και δεν τον δολοφόνησαν “για το ποδόσφαιρο”

Ο Killah P, η αρχή του στη Freestyle Productions και το Low Bap, το όραμά του για ένωση του χιπ χοπ στην Ελλάδα και οι συνεργασίες του, αλλά και τα τραγούδια που αφιερώθηκαν στη μνήμη του τα επόμενα χρόνια.

Πέντε χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη δολοφονία του μουσικού Παύλου Φύσσα, ή αλλιώς Killah P όπως προσδιοριζόταν ο ίδιος καλλιτεχνικά. 

Λίγη ώρα μετά τη δολοφονία του, τηλεοπτικό δελτίο έγραψε πως “τον σκότωσαν για το ποδόσφαιρο”. Όμως τον Παύλο, τον σκότωσαν για τη μουσική του, τους στίχους του και κυρίως για τη στάση ζωής του και τη δράση του στις γειτονιές που μεγάλωσε.

Eurokinissi

Ο αντιφασίστας και ακομμάτιστος στη ζωή και το έργο του Φύσσας, εντάχθηκε από τα 18 του στη Freestyle Productions, την κοιτίδα του Low Bap στο Πέραμα. Μετά την αποχώρησή του από τη Freestyle Productions υιοθέτησε και το Killah P, που σήμαινε, όπως έλεγε ο ίδιος, Killah Past – Δολοφόνος του παρελθόντος, κάτι που δεν σχετιζόταν όμως με την αποχώρησή του καθεαυτή. Σχετιζόταν με το τέλος ενός παρηκμασμένου παρελθόντος και τη δημιουργία ενός νέου, όμορφου παρόντος.

Στη μουσική του καταπιάστηκε με κοινωνικοπολιτικά ζητήματα. Μέσα από τους στίχους του μίλησε για την προσωπική του ζωή, για την αστυνομική καταστολή και τη συστημική βία, για τους φασίστες που λυμαίνονταν τη γειτονιά του, για τους μετανάστες, για τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και του Κάρλο Τζιουλιάνι.

Επιλογή του ήταν να μοιράζει δωρεάν τη μουσική του μέσω διαδικτύου. Επιλογή του και να γίνει συναυλίες δωρεάν στις πλατείες της καθημερινής βιοπάλης.

Όπως είχε πει και σε συνέντευξή του στο hiphop4elements στις 6 Μαρτίου του 2011, πίστευε πως η ελληνική χιπ χοπ σκηνή βρισκόταν “σε κώμα” εκτός εξαιρέσεων, και ένας από τους στόχους του ήταν η αφύπνιση και η ένωσή της.

Το όραμά του άλλωστε μετουσιώθηκε σε πράξη μέσα από το Rap Monsters Festival που ξεκίνησε ο Παύλος Φύσσας και συνεχίζει η υπόλοιπη ραπ κοινότητα. Το όραμά του θα μπορούσε επίσης να πει κανείς πως συνεχίζεται μέσα από την πολιτικοποίηση της ανεξάρτητης χιπ χοπ σκηνής που συσπειρώθηκε γύρω από τη μάχη κατά του φασισμού αλλά και γαλουχήθηκε μέσα από τα καθημερινά προβλήματα της οικονομικής κρίσης.

Το 2009 είχε διασκευάσει το “Σιγά μην κλάψω” του Γιάννη Αγγελάκα. Ο στίχος του Αγγελάκα τον ενέπνευσε και αποτύπωνε πλήρως τα μέσα του. Την ίδια χρονιά είχε κυκλοφορήσει και το “πειραγμένο” “Για το Καλό μου” του Γιάννη Μηλιώκα.

Έβλεπε μέρα με τη μέρα την άνοδο των νεοναζί στον Πειραιά και μιλούσε για αυτή πριν ξεκινήσουν τα μαζικά πογκρόμ, χρόνια πριν χάσει τη ζωή του από το μαχαίρι του Ρουπακιά. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο και στοχοποιήθηκε.

Το 2012 συνεργάστηκε με τον Πρύτανη και τον Δημήτρη Μεντζέλο από τα Ημισκούμπρια και τον Tiny Jackal για την “Κρίση”. Μέσα σε αυτή άλλωστε μεγάλωσε στις φτωχογειτονιές του Περάματος.

Με τον Tiny Jackal και τον Iratus είχαν κυκλοφορήσει το 2010 το “Όλα τα λεφτά”.  Κομμάτι με σαρκαστική και ειρωνικό στίχο, που στηλίτευε τη μεγαλομανία.

Killah P – Είσαι εδώ

Εδώ συναντιούνται οι Killah P, Στάμος, 69, Versa. Ο Παύλος Φύσσας συμμετέχει και αναφέρεται στον θάνατο ενός φίλου του. Οι δικοί του φίλοι μετά τη δολοφονία του, αφιέρωσαν το τραγούδι στη μνήμη του. Η μουσική είναι του Killah P, όπως και οι στίχοι.

Το “να με θυμάσαι” που ακολουθεί έγινε κι αυτό σύμβολο μνήμης του Παύλου.

“βάλε καινούριους στόχους και ας μην τους φτάνεις

δε τους άφησα να φαντάζουν γίγαντες στα μάτια μου

ακόμα και στα χειρότερα κομμάτια μου

έχτισα τοίχους πελώριους με τα όνειρα μου

και γέμισαν τραγούδια με στίχους τα δάκρυα μου”

μέχρι κάποιο από τα όπλα τους να έρθει να μας σκοτώσει

Στο κομμάτι “Προβληματισμοί” του 2012 είχε συνεργαστεί με τον Θανάσιμο. Το κομμάτι ξεκινούσε με τον στίχο “μέχρι κάποιο από τα όπλα τους να έρθει να μας σκοτώσει”.

Στιχουργικά το ίσως πιο ώριμο κομμάτι του ήταν το “Ζόρια” από τα Ηλιοκαψίματα του 2012. Ένα κομμάτι αυτοβιογραφικό και για κάποιους “προφητικό”. Ήταν όμως; Ή απλά ο Παύλος “έβλεπε” το κακό να έρχεται μέσα από το αναδυόμενο μίσος και τον σκοταδισμό; Τα κυκλώματα της Χ.Α. άλλωστε είχαν παρεισφρήσει ήδη μέσα στην εργατιά της περιοχής και τα τάγματα εφόδου αλώνιζαν στρατολογώντας κόσμο και τραμπουκίζοντας.

“Μια τέτοια μέρα είναι ωραία για να πεθάνεις

Όμορφα κι όρθιος σε δημόσια θέα

Με λένε Παύλο Φύσσα από τον Περαία

Ελληνας μ’ ό,τι συνάδει αυτό – όχι μια σημαία, μελανοχίτωνας γόνος του Αχιλλέα και του Καραϊσκάκη –

Κι αν ξέρω κάτι είναι πως γεννήθηκα ήδη

με δυο καταδίκες βαριές πάνω στην πλάτη

Δυο φτερά από γέννα πάνω στο σώμα μου ραμμένα

που δυστυχώς φτερουγίζουν μόνο μέσ’ απ’ την πένα

και κάνουν γύρω μου να μοιάζουν μάταια

ειδικά όσα θυσιάστηκαν για μένα…”

Η Δισκογραφία του:

Ηλιοκαλέσματα (2005)

Υπόγειος σύνδεσμος (2005)-μαζί με τον DJ Stigma

Μια μαλακία και μισή (2009)

Ηλιοκαψίματα (2012).

Η μουσική του Παύλου όμως δεν σταμάτησε εκεί. Μετά τον θάνατό του πολλοί καλλιτέχνες έγραψαν μουσική και κομμάτια στη μνήμη του. Συναντήθηκαν και συναντιούνται με στόχο να κρατήσουν το πνεύμα και τη φιλοσοφία του ζωντανά.

Στις 10 του Ιανουαρίου του 2014 η συλλογικότητα εργαζόμενων-καλλιτεχνών “Τέχνη Εν Κινήσει” κυκλοφόρησε μια συλλογή από αντιφασιστικά έργα μελών της, την οποία βάφτισε με το στίχο του Φώντα Λάδη “δεν θα πεθάνει μόνος τσάκισε τον”.

Περιελάμβανε 12 τραγούδια από τους Υπεραστικούς, Δημήτρη Καρούσο, Tzouran Tzouran, Doughy Mug, Mc Yinca, Παυλέα (JazzMatazz), Common I, Lady N, Horse Attic, Roadkill, Revolted Masses, Lady Vanishes και db Project, αλλά και εικαστικά έργα των Μάκη Ζέρβα, Δανάης Μπάτση, Ορέστη Ρούτσου, Μαρίας Στασινού, Χρυσάνθης Μούρτη, Χρήστου Σταυρακάκη και Βασίλη Τσατσάνη, και άλλες παρεμβάσεις.

Μια ακόμα αντιφασιστική, συλλογική δράση, ήταν εκείνη της “Ελληνοφρένειας” και της μπάντας “KollektivA”

Reggae Community Of Greece Sings About Peace: In Beloved Memory Of Killah P

Επτά περίπου μήνες μετά  την δολοφονία του Killah P, η Ελληνική Reggae Κοινότητα ετοίμασε μια συλλογή κομματιών, σύμβολο της ενότητας, προς τιμήν του αδικοχαμένου ράπερ.

Όταν το χιπ χοπ μίλησε για τον Παύλο

Στις 24 Σεπτεμβρίου 2013, λίγες ημέρες μετά τον θάνατο του Π. Φύσσα, καλλιτέχνες από τη hip hop σκηνή και το Low Bap έδωσαν συνέντευξη τύπου στην ΕΣΗΕΑ σε κλίμα ενότητας. Ήταν μια συνάντηση ιστορική, ενωτική και αφιερωμένη στο μέλλον.

Φίλοι και γνωστοί του αδικοχαμένου 34χρονου αποφάσισαν να μιλήσουν μαζί, δίνοντας για πρώτη φορά κοινή συνέντευξη τύπου, κάνοντας πραγματικότητα το όνειρο του Killah P.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ HIP HOP ΣΤΗΝ Ε.Σ.Η.Ε.Α ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΦΥΣΣΑ (ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI) G4PHOTOS

 

Όλοι τους, με δακρυσμένα μάτια, εξέπεμψαν μήνυμα κατά του φασισμού, του ναζισμού και των διακρίσεων. Ο B.D. Foxmoor δίπλα – δίπλα με τον Νικήτα Κλιντ σε μια “ιστορική συνύπαρξη”, αλλά και ο Ευθύμης των TXC και το Θηρίο, όλοι στο ίδιο τραπέζι για τον Παύλο. Μια πρωτοβουλία την οποία ελπίζουμε να δούμε να υλοποιείται και πάλι.

Το μήνυμα ήταν ένα:

“Παύλο,τα κατάφερες, παλιόφιλε, όσοι διάλεξες βρίσκονται εδώ, σε τιμούν και σε ευχαριστούν…”.

Στη μνήμη του Φύσσα αφιέρωσε το κομμάτι του “Χειμώνες” ο στενός του φίλος Tiny Jackal, στην πρώτη του παραγωγή μετά τη δολοφονία.

Στίχοι: Tiny Jackal

Μουσική: Βαγγέλης “Dj Rico” Σερίφης

Η πιο συγκινητική στιγμή, στο 3:37 του βίντεο.

Επίσης, το τραγούδι “Σκυλογιοί” των Active Member συνδέθηκε με τον αδικοχαμένο ράπερ.

Παραγωγή, στίχοι, παρουσίαση και ηχοληψία: B.D.Foxmoor

Απόσπασμα από τους στίχους:

“Η αλληλεγγύη έπιασε γκόμενο το φόβος τους είδες

Μοιράζουν τις πατάτες μαζί με τις πατρίδες

κι εσύ απελπισμένε μασάς στο ύστερο του τρόμου

τους χαρίζεις το βασίλειο του δρόμου

Λαός λερός και στα βάσανα ακόμα πιο λερός

Πόσο θα `θελα να μην ήσουν μίζερος

να προτιμάς καρφωμένο πισώπλατα μαχαίρι

παρά ένα πιάτο φαγητό από ενός φασίστα το χέρι”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα