Alfa Romeo Spider

Alfa Romeo Spider
siderauto229707s

To AUTO 24 κατεβάζει την κουκούλα της νέας σνομπ Spider και κάνει cruising!!! (video inside)

Συγκεκριμένα οδήγησα τη «μικρή» έκδοση με τον κινητήρα των 2.2 λίτρων και τον υπερπλήρη εξοπλισμό.




Πρώτες εντυπώσεις



Η Spider ακολουθεί πιστά τις σχεδιαστικές τάσεις της Brera, μιας και αμφότερα είναι παιδιά του Pininfarina.



Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει κοιτώντας το αυτοκίνητο, είναι οι διαστάσεις του! Το πλατύ αμάξωμα κυριολεκτικά σε καθηλώνει, ενώ η επιθετική πρόσοψη με το σνομπ ρύγχος κάνει άλλα μοντέλα να ντρέπονται να την κοιτάξουν στα μάτια.



Το πίσω τμήμα, αν πούμε ότι της Brera είναι πολύ όμορφο, τότε της Spider είναι μοναδικό! Η ανασηκωμένη σχεδιαστική τάση με τα σχιστά φωτιστικά σώματα, τις διπλές τετραγωνοποιημένες εξατμίσεις και το πίσω σποίλερ τύπου αεροδυναμικού διαχύτη, δημιουργούν τη σχεδιαστική αρμονία που θα περίμενε κανείς από το ανοιχτό μοντέλο της Alfa Romeo!



Μινιμαλιστικό και παράλληλα τόσο ισχυρό σαν εικόνα, που σε αναγκάζει να το χαζεύεις ασταμάτητα αν βρεθείς πίσω του!



Ένα σημείο που μου άρεσε αρκετά, ήταν εκεί όπου κούμπωνε η κουκούλα πάνω από τον ανασηκωμένο ώμο του πίσω τμήματος. Δεν ξέρω γιατί, αλλά μου έφερνε στο νου κάτι από supercar. Ίσως επειδή έχω συνηθίσει την κλασική ευθεία γραμμή που έχουν τα περισσότερα κάμπριο της αγοράς.




Italian design



Στο εσωτερικό της η Spider παρέχει τη σπορ αίσθηση και την πολυτέλεια που θα αναζητήσουν οι αγοραστές αυτής της κατηγορίας. Τα υλικά κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, με το αλουμίνιο και τα αφρώδη πλαστικά να παίζουν τον κύριο ρόλο.



Οι επενδυμένες με δέρμα επιφάνειες συμπληρώνουν την πολυτελή εικόνα. Όπως έχω παρατηρήσει και σε άλλα μοντέλα της Alfa Romeo που έχουν δέρμα, μ’ αρέσει η λογική της εταιρείας που δεν ντύνει κάποια τμήματα απλά για να το κάνει, αλλά δημιουργεί ραβδωτές δερμάτινες επιφάνειες, που στην περίπτωση της Spider τις συναντάς όχι μόνο στο εσωτερικό των θυρών, αλλά και στα καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη.



Βέβαια, ίσως γι’ αυτό το λόγο υπάρχει στα τελευταία μια κάπως πιο σκληρή αίσθηση, όμως στον αντίποδα αυτής της τεχνικής βρίσκεται η δεδομένη μακροζωία αυτών των επιφανειών.



Η ασημί κεντρική κονσόλα με το start-stop button, έχει την κλασσική οδηγοκεντρική σχεδίαση που έχει αρχίσει να εγκαταλείπεται από άλλους κατασκευαστές, που προτιμούν μια πιο flat φιλοσοφία στα σπορ μοντέλα τους (κακώς)!



Έτσι, όταν κάθεσαι πίσω από το τιμόνι της, βρίσκεσαι αντιμέτωπος με όλα τα όργανα του αυτοκινήτου, τα οποία σε κοιτάνε κατάματα από όποιο σημείο και αν βρίσκεσαι.



Στο μέσο της κεντρικής κονσόλας της Spider που μας παραχωρήθηκε, βρίσκεται το εντυπωσιακό σύστημα πλοήγησης (3.000 ευρώ περίπου). Οι λειτουργίες του είναι πλείστες και εκτός από το πολύ γρήγορο navigation system σου προσφέρει υπηρεσίες τηλεφώνου με ανοιχτή ακρόαση και πλήρη κατάλογο των επαφών σου, αρκεί να τοποθετήσεις τη simcard του τηλεφώνου σου στη μικρή υποδοχή πάνω από την οθόνη (δέχεται και μηνύματα).



Η συνδιαστική λειτουργία ραδιοφώνου και συστήματος πλοήγησης στην έγχρωμη οθόνη ήταν πολύ χρηστική. Όλη η χαρτογράφηση της πόλης των Αθηνών, αλλά και άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων παρέχεται μέσω ενός cd που δίνει η Alfa Romeo. Οι χαρακτήρες είναι λατινικοί και στην πλοήγηση δεν παρατήρησα κάποιο λάθος σε ονομασία δρόμου ή λεωφόρου. Επίσης, παρέχονται και οι κλασικές λειτουργίες των GPS, δηλαδή η χάραξη μιας πορείας με φωνητική καθοδήγηση στα αγγλικά.




2.2lt – 185 hp



Ο τετρακύλινδρος σε σειρά ατμοσφαιρικός κινητήρας αποδίδει 185 ίππους στις 6.500 σ.α.λ.



Η ελαστική του συμπεριφορά είναι άμεσα αντιληπτή, διότι το αυτοκίνητο τραβάει από χαμηλά και συνεχίζει μια γραμμική πορεία όσον αφορά στο ανέβασμα των στροφών! Σίγουρα οι ψηλές στροφές είναι το δυνατό του σημείο, όμως η λειτουργία του JTS Twin Phaser δεν προβληματίζει σε οποιοδήποτε φάσμα των στροφών και αν βρίσκεται.



Ο ήχος που πηγάζει από τις τέσσερις εξατμίσεις είναι ντελικάτος και με μπάσα χροιά, ενώ αυτός του JTS δε θυμίζει σε τίποτα το μεταλλικό συριστικό άκουσμα του Twin Spark.



Οι 185 ίπποι φαίνονται στο δρόμο, αν και δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι το σασί της Spider έχει κατασκευαστεί για να αντέχει πολύ παραπάνω άλογα.




Κάντε κλικ και δείτε σε video την Alfa Romeo Spider









Η απόλαυση της οδήγησης



Κατά την οδήγηση η Spider σου περνάει αυτή τη μοναδική αίσθηση των Alfa Romeo, είτε βρίσκεσαι σε ευθεία είτε σε στροφές. Αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και η πολύ καλή ηχομονωτική προστασία της υφασμάτινης ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής (28 δευτερόλεπτα για το άνοιγμα και δε χρειάζεται να απασφαλιστεί με μοχλό για να ανοίξει)!



Το τιμόνι είναι κοφτερό όπως πάντα (δεν περίμενα κάτι λιγότερο από την Alfa) και η ανταπόκριση του γκαζιού άμεση χωρίς το κλασικό «λαγκάρισμα», που απέκτησαν αρκετά μοντέλα από τότε που εγκαταλείφθηκε η ντίζα και τα ηλεκτρικά συστήματα πήραν τον έλεγχο!



Η στρεπτική ακαμψία είναι πολύ καλή, παρόλο που η Spider είναι ένα ανοιχτό μοντέλο. Για τους τολμηρούς που επιθυμούν μια πιο ελεύθερη οδήγηση, υπάρχει και το κουμπί που απενεργοποιεί το ASR και το VDC (αντισπίν και σύστημα ευστάθειας) ταυτόχρονα!




Τιμή



Είναι πλέον δεδομένο ότι η Spider ανέβηκε στο «χάρτη» της κατηγορίας, οπότε αναγκαστικά πήρε την ανιούσα και η τιμή (σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο), λόγω των ποιοτικών αναβαθμίσεων και των ανέσεων που παρέχει.



Έτσι, η αρχική τιμή του μοντέλου με τον 2.2 JTS των 185 ίππων ξεκινά στα 45.100 ευρώ και η κορυφαία έκδοση με τον V6 3.2 των 260 ίππων και την τετρακίνηση αγγίζει τα 56.300 ευρώ.




Σε βλέπω



Η αλήθεια είναι ότι όσο καιρό κυκλοφορούσα με την «ανοιχτή» Alfa Romeo, ένιωθα τα βλέμματα τριγύρω μου να «τρώνε» το αμάξωμα, άλλοτε με περιέργεια και θαυμασμό και άλλοτε με μένος και φθόνο… κυρίως προς το άτομο! Μπορείτε να φανταστείτε γιατί!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα