Η έξυπνη λύση στα τρακαρίσματα που μπορεί να μας γλιτώσει από το μποτιλιάρισμα

Η έξυπνη λύση στα τρακαρίσματα που μπορεί να μας γλιτώσει από το μποτιλιάρισμα

Με την υπηρεσία Fast Track, η Hellas Direct κάνει τηλεφωνική καταγραφή του ατυχήματος μέσα σε μόλις έξι λεπτά

Και ποιος δεν έχει βρεθεί εγκλωβισμένος στο κυκλοφοριακό κομφούζιο της Αθήνας; Να ανοίγει το GPS και όλη η διαδρομή να εμφανίζεται «κατακόκκινη»; Να χρειάζεται μία ή και δύο ώρες απλώς για να μεταβεί στη δουλειά του; Μια σκέτη ταλαιπωρία, συνδυασμένη με αρκετές δόσεις... απελπισίας πίσω από το τιμόνι.

Ο δη Κηφισός, για πάρα πολλούς οδηγούς, αποτελεί το «ποτάμι του τρόμου», καθώς όποιος προσπαθεί να τον διασχίσει, ιδίως το πρωί και το απόγευμα, είναι βέβαιος ότι θα αναγκαστεί να μείνει «κολλημένος» για αρκετή ώρα σε μια ατέρμονη ουρά οχημάτων.

Φυσικά, τις ώρες αιχμής η κίνηση είναι ακόμη εντονότερη και το πρόβλημα ακόμη μεγαλύτερο. Σύμφωνα με διάφορες μετρήσεις, η μέση καθυστέρηση στo «pick» της κυκλοφορίας του «μαρτυρικού» Κηφισού, δηλαδή από τις 8 έως τις 10 το πρωί κι από τις 3 έως τις 5 το απόγευμα, είναι περίπου 25 λεπτά. Κι αυτό χωρίς να υπολογίσουμε τις όποιες επιπλέον καθυστερήσεις εξαιτίας των έκτακτων συμβάντων (έντονα καιρικά φαινόμενα, τρακαρίσματα, οδικές εργασίες κ.α.).

Εάν λάβουμε υπόψη, ότι τις ώρες αιχμής κινούνται περίπου 16.000 οχήματα ανά ώρα, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πολύ πιθανό να συναντήσουμε κάποιο ακινητοποιημένο όχημα κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Είτε λόγω βλάβης είτε λόγω σύγκρουσης. Εύλογα, επομένως, καθημερινά σ’ έναν από τους κεντρικότερους και πλέον πολυσύχναστους δρόμους της πρωτεύουσας υπολογίζεται ότι ακινητοποιούνται 4,5 οχήματα κατά μέσο όρο (τουλάχιστον 1 όχημα ανά ώρα αιχμής).

Ο μέσος χρόνος αναμονής για τη Φροντίδα Ατυχήματος κυμαίνεται από 45 λεπτά έως 1 ώρα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι για να απομακρυνθούν τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα και να αποχωρήσουν από το σημείο απαιτούνται αρκετά λεπτά, κρατώντας σε ομηρία χιλιάδες άλλους οδηγούς, οι οποίοι έχουν να αντιμετωπίσουν και την «φυσιολογική» καθυστέρηση των 25 λεπτών.

Σύμφωνα με μετρήσεις της Hellas Direct, το κόστος για κάθε άνθρωπο που εγκλωβίζεται στο μποτιλιάρισμα είναι 0,85 ευρώ την ώρα (έχοντας ως βάση τον κατώτατο μισθό των 613 ευρώ). Για περίπου 40 λεπτά επιπλέον καθυστέρησης από την ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου, το εν λόγω κόστος εκτιμάται σε 0,56 ευρώ ανά ώρα.

Εφόσον υποθέσουμε ότι σε καθένα από τα 16.000 οχήματα που κινούνται ανά ώρα αιχμής στον Κηφισό βρίσκονται δύο επιβάτες, τότε μιλάμε για 32.000 ανθρώπους. Όλα αυτά σημαίνουν ότι καθημερινά χάνονται 71.680 ευρώ! Κι αυτά τα χρήματα, μόνο στον Κηφισό. Ας μην μπούμε στον κόπο να υπολογίσουμε το συνολικό μέγεθος για όλους τους δρόμους της Αττικής.

Ο παράγοντας... καύσιμα

Την ίδια στιγμή, πέραν της ταλαιπωρίας και των μεγάλων καθυστερήσεων, υπάρχει και το ζήτημα της βενζίνης, η τιμή της οποίας ξεπερνάει τα 2,3 ευρώ ανά λίτρο. Και φυσικά, η κατανάλωση είναι σαφώς μεγαλύτερη εν μέσω μποτιλιαρίσματος. Εκτιμάται, συγκεκριμένα, ότι αυξάνεται κατά 40% έως 60%. Αυτό μεταφράζεται σε επιπλέον κατανάλωση 3,2 έως 4,8 λίτρων ανά ώρα (μέση κατανάλωση τα 8 λίτρα ανά χιλιόμετρο για ένα όχημα, το οποίο είναι κολλημένο στην κίνηση).

Για 64.000 οχήματα (16.000 επί 4 ώρες αιχμής), η αυξημένη κατανάλωση για 40 λεπτά (2/3 τη ώρας) κοστίζει επιπλέον 314.026 έως 471.040 ευρώ (με μέση τιμή βενζίνης 2,3 ευρώ). Ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό, ιδίως σε μια εποχή που όλα είναι ακριβά. Και για κάθε επιπλέον λίτρο βενζίνης, ας μην ξεχνάμε ότι παράγονται περίπου 2,3 κιλά διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που εντείνει το περιβαλλοντικό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου.

Η λύση «έρχεται» σε 6 λεπτά

Όλα τα παραπάνω, αναμφίβολα, προκαλούν... τρόμο. Από τον αριθμό των χαμένων ωρών έως τα πόσα χρήματα κοστίζει στην «τσέπη» μας το μποτιλιάρισμα. Ωστόσο, δεν πρέπει να τα βάφουμε μαύρα. Υπάρχουν και λύσεις.

Για σκεφτείτε τα οχήματα, τα οποία ακινητοποιούνται στον Κηφισό εξαιτίας κάποιου μικρο-τρακαρίσματος, να απομακρύνονται μέσα σε 10 λεπτά και όχι μέσα σε 40 λεπτά; Αυτό σημαίνει ότι οι χαμένες ώρες, το επιπλέον κόστος, η κατανάλωση βενζίνης και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτόματα περιορίζονται στο ¼.

Και η υπηρεσία «Fast Track» της Hellas Direct, κάτι που μπορεί να ακούγεται ουτοπικό και μακρινό, το καθιστά πραγματικότητα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήματα σε χιλιάδες οδηγούς. Το «μυστικό» έγκειται στην τηλεφωνική καταγραφή του ατυχήματος, η οποία είναι εφικτό να ολοκληρωθεί μέσα σε μόλις 6 λεπτά.

Οι οδηγοί που εμπλέκονται στο μικρο-τρακάρισμα, αντί να περιμένουν έως και μία ώρα τη Φροντίδα Ατυχήματος, μπορούν μέσα σε μαξ 10 λεπτά να κάνουν τη δήλωση, να καταγράψουν τις ζημιές και να συνεχίσουν τη διαδρομή τους. Μ’ αυτό τον τρόπο γλιτώνουν ταλαιπωρία και οι ίδιοι, αλλά και χιλιάδες άλλοι οδηγοί.

Περίπου 9 στους 10 (89%) ασφαλισμένους που δοκίμασαν την τηλεφωνική καταγραφή ατυχήματος δήλωσαν πως βρήκαν τη διαδικασία πολύ εύκολη. Άλλωστε η γραμμή ζημιών της Hellas Direct λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, γιατί κανείς δεν ξέρει ακριβώς πότε θα χρειαστεί βοήθεια.

Το Fast Track, την υπηρεσία που εξασφαλίζει άμεση αποζημίωση, είναι διαθέσιμη σε όλους τους ασφαλισμένους της Hellas Direct. Αν έχετε Hellas Direct, έχετε και Fast Track. Τόσο απλά.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα Fast Track | Hellas Direct ή να καλέσετε στο 212 222 9999.

SHARE:

24Media Network