SsangYong Rexton RX230
Οδηγήσαμε σε χώμα και άσφαλτο το Κορεάτικο SsangYong Rexton με τη γερμανική ανατροφή (Mercedes-Benz inside)
- 08 Ιανουαρίου 2007 23:17
Το Rexton βρίσκεται ήδη αρκετό καιρό στην ελληνική αγορά χαράζοντας μια αξιόλογη πορεία στην κατηγορία. Στα γραφεία του AUTO 24 κατέφτασε η μικρότερη από τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις, το RX230, το οποίο αποτελεί και την πιο οικονομική πρόταση, συγκρινόμενο πάντα με τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια του, το RX320 και το πετρελαιοκίνητο RX270 Xdi.
Powered by Mercedes Benz
Όπως και να το κάνεις η συγκεκριμένη ετικέτα παρέχει και την ανάλογη εγγύηση! Ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται το τετρακίνητο μοντέλο είναι ο γνωστός 2.300 κυβ. εκ. που είχαμε γνωρίσει και στο πρώτο ML 230. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 150 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 214 Nm είναι διαθέσιμη από τις 2.700 σ.α.λ.
Τα παραπάνω νούμερα δεν φαντάζουν τρομερά, ειδικά όταν λαμβάνεις υπόψη σου τα 1.859 κιλά του αμαξώματος. Αλλά, οδηγώντας το Rexton δε σε απασχολεί ιδιαίτερα αυτό, γιατί τα αποθέματα ροπής από χαμηλά που βοηθούν στις σβέλτες μετακινήσεις με χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης και η άνετη θέση οδήγησης σε βάζουν σε ένα πιο νορμάλ και άνετο στυλ οδήγησης.
Μεγάλο αλλά οικονομικό
Τα στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία για την κατανάλωση καυσίμου είναι αρκετά καλά, δεδομένου του υψηλού κυβισμού (εντός 15,8 – εκτός 9,4 – μικτή 11,7 λίτρα/100χλμ.) και αυτό φάνηκε και κατά τη διάρκεια της συνύπαρξής μου με το RX230. Εάν υπάρχει σύνεση στο γκάζι και όχι αδικαιολόγητες επιταχύνσεις, τότε μπορείς να διαπιστώσεις τον οικονομικό χαρακτήρα του γερμανικού κινητήρα.
Πιο άνετο δε γίνεται!
Η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από τους μεγάλους χώρους, τους αμέτρητους αποθηκευτικούς χώρους και την καλή ορατότητα που προσφέρει το υπερυψωμένο αμάξωμα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρης και εργονομική, με όργανα ευανάγνωστα και χειριστήρια με ξεκάθαρο και εύκολο στη σύλληψη χειρισμό. Τα υλικά στο πλήθος τους είναι καλής ποιότητας με εξαίρεση κάποιες σκληρές επιφάνειες, οι οποίες όπως αντιλαμβάνεστε σοφά χρησιμοποιήθηκαν για τη μείωση του κόστους, χωρίς να χαλάνε τη συνολική εικόνα.
Αυτό που προσωπικά θεώρησα όμορφο ήταν το ηλεκτρονικό πάνελ του κλιματισμού με το μαύρο φόντο και τις πολύχρωμες ενδείξεις. Αυτό που θα επέλεγα διαφορετικό, ίσως και λόγο της αποστροφής μου στις ξύλινες επιφάνειες, θα ήταν η απομίμηση ξύλου με την καφέ απόχρωση που διακοσμεί την κεντρική κονσόλα. Εδώ έρχεται το προσωπικό γκάλοπ που διεξήγαγα, με το οποίο διαπίστωσα πως η συγκεκριμένη λεπτομέρεια δεν ενόχλησε καθόλου τους μεγαλύτερους σε ηλικία ερωτηθέντες.
Στον αποθηκευτικό χώρο των 935 λίτρων υπάρχει προαιρετικά και η δυνατότητα προσαρμογής τρίτης σειράς καθισμάτων, μετατρέποντας το Rexton σε πραγματικό minivan.
Το αμφιλεγόμενο
Η σχεδίαση του Rexton είναι αρκετά μοντέρνα στο εμπρός τμήμα και κάπως πιο συντηρητική με επιρροές από τα SUV της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού στο πίσω μέρος. Το πρώτο πράγμα που σε κάνει να σαστίσεις είναι οι μεγάλες του διαστάσεις, ενώ στην περίπτωση των δύο μεγαλύτερων εκδόσεων το φαινόμενο αυτό είναι πιο εκτεταμένο λόγω των διακοσμητικών πλαστικών περιμετρικά του αμαξώματος.
Επιστρέφοντας στην εξωτερική σχεδίαση και στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου οι απόψεις διίστανται! Η εντελώς φουτουριστική σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων και η νίκελ γρίλια συνθέτουν μια πρωτοποριακή εικόνα κατά την άποψή μου, η οποία όπως καθετί το ξεχωριστό και όχι συμβατικό, (από αρχαιοτάτων ετών) διχάζει τις απόψεις.
Σύμφωνα με το μικρό γκάλοπ που έκανα σε γνωστούς και φίλους που είδαν το αυτοκίνητο από κοντά, διαπίστωσα πως υπήρξαν άτομα που το λάτρεψαν και άτομα που το θεώρησαν εξαιρετικά άσχημο. Αυτό μου έφερε στο νου μια συζήτηση που είχα με το σχεδιαστή γνωστού κουπέ μοντέλου, ο οποίος μου εκμυστηρεύθηκε πως και οι ίδιοι προτιμούν μια αμφιλεγόμενη σχεδίαση που θα διχάσει τις γνώμες, παρά κάτι συμβατικό που θα περάσει απαρατήρητο! Και εδώ που τα λέμε δεν είχε άδικο!
Ένα άλλο στοιχείο που βοηθάει το μοντέλο να ξεχωρίσει, είναι τα φιμέ πίσω τζάμια που δίνουν ένα πιο glamourous ύφος στο θηριώδες τετρακίνητο. Αξιοσημείωτη η εμφάνιση όλων των λογότυπων στην πέμπτη θύρα (βλ. Rexton και Mercedes Benz), εκτός από αυτό της ίδιας της εταιρείας.
Το homemade βίντεο του Rexton!
Παθητική ασφάλεια
Οι πόρτες, εμπρός και πίσω, έχουν ενισχυθεί με ατσάλινες δοκούς υπερυψηλής ελαστικότητας που προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση πλαγιομετωπικής σύγκρουσης.Σε περίπτωση σύγκρουσης, η ζώνη ασφαλείας σφίγγει σε κλάσμα δευτερολέπτου, ενώ ο περιοριστής φορτίου την λασκάρει τόσο ώστε να αποφεύγονται σοβαροί τραυματισμοί του θώρακα. Στη βασική έκδοση περιλαμνάνεται στο στάνταρ εξοπλισμο ο αερόσακος οδηγού και συνοδηγού.
2WD-4WD
Η δύναμη περνά στην άσφαλτο μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου στους πίσω τροχούς, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτούν η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς δίνοντας επίσης τη δυνατότητα της τρίτης επιλογής του 50/50 κατανομής της ροπής, όταν ξεπροβάλουν οι ακραίες καταστάσεις. Σε γενικές γραμμές το Rexton αποδείχθηκε αρκετά σκληρό εκτός δρόμου (υπάρχει και βίντεο). Τα ελαστικά με το παχύ προφίλ και το σωστά ρυθμισμένο τιμόνι βοηθούν αρκετά σε τέτοιου είδους εξορμήσεις.
Στην άσφαλτο δεν παρουσιάζεται κάποια δυσκολία με την απορρόφηση των εγκάρσιων ανωμαλιών, ωστόσο με την κίνηση στους πίσω τροχούς παρατηρήθηκε και το διασκεδαστικό φαινόμενο της υπερστροφής, χωρίς δράματα!
Εξοπλισμός
Οι ηλεκτρικά ανακλινώμενοι καθρέπτες, οι υαλοκαθαριστήρες με διάταξη αποφυγής σχηματισμού πάγου, τα επεκτεινόμενα σκιάδια, οι πρίζες ρεύματος, το ράδιο cd, ο κλιματισμός και τα ηλεκτρικά παράθυρα μπρος πίσω, συνθέτουν την ολοκληρωμένη εικόνα του στάνταρ εξοπλισμού.
Η αρχική τιμή του Rexton RX230 είναι 33.150 ευρώ.
Για να δείτε τα ασφάλιστρα κάντε κλικ στη
βάση δεδομένων.