Αναθεωρείται και “πρασινίζει” περισσότερο το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την ενέργεια

Αναθεωρείται και “πρασινίζει” περισσότερο το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την ενέργεια
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Shutterstock

Τουλάχιστον 10 καινούργια Γιγαβάτ από επενδύσεις ΑΠΕ, περισσότερες μονάδες αποθήκευσης και αναπροσαρμογή στο μείγμα των τεχνολογιών, θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νέο σχέδιο.

Η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, με ορίζοντα το 2030, έχει οριστεί για την επόμενη Δευτέρα 28 Ιουνίου και παρ’ ότι είναι πολύ νωρίς να μιλήσει κανείς για στόχους, το μόνο βέβαιο είναι ότι τα 8,8 νέα GW από ΑΠΕ του παλιού ΕΣΕΚ, του Δεκεμβρίου 2019, θεωρούνται ξεπερασμένα.

Όχι μόνο επειδή στα τέλη του 2019 οι τιμές στα χρηματιστήρια ρύπων ήταν στα 20- 30 ευρώ τον τόνο CO2 και σήμερα κινούνται στα 53 ευρώ. Ούτε μόνο επειδή, τότε, δεν υπήρχε το ευρωπαϊκό Green Deal, όπως και ο νέος στόχος για μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030.

Πέραν των παραπάνω, είναι οι ραγδαίες εξελίξεις στις τεχνολογίες, στις ενεργειακές αγορές, στις ίδιες τις καταναλωτικές συνήθειες, το Ταμείο Ανάκαμψης, που καθιστούν άμεσα αναγκαία μια γενναία αναθεώρηση του παλιού ΕΣΕΚ.

Το νέο σχέδιο θα πρέπει να λάβει υπόψιν τα νέα δεδομένα στην εξοικονόμηση από τις χιλιάδες ενεργειακές αναβαθμίσεις κατοικιών, κτιρίων, επιχειρήσεων και τουριστικών καταλυμάτων, που θα πυροδοτήσουν τα κεφάλαια περίπου 2 δισ ευρώ τα οποία προβλέπει για το σκοπό αυτό το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης. Κεφάλαια που μαζί με τη μόχλευση θα πολλαπλασιαστούν.

Στο σκέλος του ηλεκτρισμού θα συνυπολογίσει ότι το κόστος μιας λιγνιτικής μεγαβατώρας κινείται στα 100 ευρώ για τη ΔΕΗ, έναντι μόλις 33 ευρώ μιας μεγαβατώρας από φωτοβολταϊκά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αύξηση συμμετοχής των τελευταίων στο νέο μείγμα.

Ανατροπές σε σχέση με το παλιό κείμενο του 2019 θα υπάρξουν και στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης. Τότε πωλούνταν στην Ελλάδα 100-150 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, όταν στο πρώτο φετινό τετράμηνο, το ένα στα δέκα νέα οχήματα που ταξινομήθηκαν ήταν είτε ηλεκτρικό, είτε υβριδικό.

Την εικόνα συμπληρώνουν η ραγδαία αύξηση των «πράσινων» διμερών συμβολαίων, το δρομολογούμενο θεσμικό πλαίσιο για αποθήκευση και offshore πάρκα, η ενίσχυση των δικτύων για να «σηκώσουν» περισσότερες ΑΠΕ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα