Α. Χαλαμανδάρης στο Βusiness Monitor: Η Samsung επενδύει στην χώρα μας, στηρίζοντας τους Έλληνες επιστήμονες

Α. Χαλαμανδάρης στο Βusiness Monitor: Η Samsung επενδύει στην χώρα μας, στηρίζοντας τους Έλληνες επιστήμονες
ο Αιμίλιος Χαλαμανδάρης, CEO και Co-founder της Innotetics

Ο CEO της Ιnnoetics, που εξαγοράστηκε από τον τεχνολογικό κολοσσό της Samsung, μίλησε στο επιχειρηματικό μαγκαζίνο του Fortune, στον News 24/7 στους 88,6.

Καλεσμένος στην εκπομπή Business Monitor στον News 24/7 στους 88,6 ήταν ο Αιμίλιος Χαλαμανδάρης, CEO και Cofounder της Innotetics, της ελληνικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας, η οποία εξαγοράστηκε από τον κολοσσό της Samsung. Πρόκειται για μια εξαγορά εκατ. ευρώ, μια από τις μεγαλύτερες που έχουν γίνει στο χώρο των ελληνικών startups και σίγουρα η μεγαλύτερη εξαγορά εταιρείας που έχει «γεννηθεί» εντός ενός ερευνητικού και ακαδημαϊκού κέντρου στην Ελλάδα (Ερευνητικό Κέντρο Αθήνα).

Η Innoetics αναπτύσσει τεχνολογίες Μετατροπής Κειμένου σε Ομιλία (Text-Τo-Speech, ΤTS) και σήμερα αποτελεί τη «φωνή» στον ψηφιακό βοηθό της Samsung στις εκατ. συσκευές που πουλάει παγκοσμίως.


Aπό αριστερά προς τα δεξιά: Βασίλης Σαμούρκας του Fortune, Αιμίλιος Χαλαμανδάρης της Innoetics, Τάσος Ζάχος του Fortune.

Ο Αιμίλιος Χαλαμανδάρης μίλησε με τον Τάσο Ζάχο, Editor in Chief του FortuneGreece.com, για τη συμφωνία με τον κορεατικό όμιλο, για το κοινό όραμα της Innoetics με τη Samsung, για τις εξελίξεις στην τεχνολογία, που αναπτύσσει η εταιρεία, και για τις αλλαγές που θα φέρει στο μέλλον η φωνητική επικοινωνία των συσκευών. Ακόμη ανέφερε ότι η Samsung επενδύει στο ελληνικό ταλέντο και στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης για την εταιρεία στην Ελλάδα.

Aκούστε όλη τη συνέντευξη

Διαβάστε κάποια χαρακτηριστικά αποσπάσματα:

“Δίνουμε φωνή στον ψηφιακό βοηθό της Samsung

Μετά την εξαγορά, η Innoetics ανήκει πλέον στη Samsung Electronics (Samsung Κορέας), η οποία πήρε το 100% της εταιρείας. Η δική μας δουλειά, από την εξαγορά έως σήμερα, είναι να υποστηρίζουμε τεχνολογικά όλο το κομμάτι της συνθετικής ομιλίας. Αναπτύσσουμε λύσεις στο χώρο των εφαρμογών μετατροπής κειμένου σε φωνή (text-to-speech). H τεχνολογία αυτή λειτουργεί σε πολλές γλώσσες και διατηρεί τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φωνής. Όλη η τεχνολογία «text to speech» για τις συσκευές της Samsung και τις υπηρεσίες της, στηρίζεται πλέον στη δική μας τεχνολογία και στη δική μας πλατφόρμα. Δίνουμε ουσιαστικά «φωνή» στον ψηφιακό βοηθό της Samsung, τον «Bixby», κάτι αντίστοιχο με το «Siri» στις συσκευές Apple.

“Γιατί η Samsung επέλεξε την Innoetics

Οι βασικοί λόγοι είναι
τρεις: Πρώτον, διαθέταμε μία από τις καλύτερες τεχνολογίες στην αγορά. Είχαμε διακριθεί για τρία διαδοχικά χρόνια ως η καλύτερη τεχνολογία διαδοχικής ομιλίας στον κόσμο, κάτι για το οποίο προσπαθήσαμε πάρα πολύ. Ουσιαστικά τότε ήταν που ξεκινήσαμε να μπαίνουμε στο «ραντάρ» αυτών των εταιρειών. Δεύτερον, εκτός από καλή τεχνολογία, είχαμε και δοκιμασμένη τεχνολογία. Ήμασταν, μεν, startup, αλλά είχαμε παρουσία στην αγορά περίπου δέκα χρόνια και συνεργασία με μεγάλους πελάτες, όπως η Cosmote και η Vodafone. Για αυτό τον λόγο, με το που έγινε η εξαγορά και «έπεσαν» οι υπογραφές, μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα λανσάραμε το προϊόν. Ο τρίτος λόγος ήταν ότι είχαμε κοινή πεποίθηση και κουλτούρα με τη Samsung. Αυτό, δηλαδή, που θέλαμε εμείς ήταν να δούμε την τεχνολογία μας να μπαίνει σε πολλές συσκευές και να αποκτήσει δυναμική σε άλλες γλώσσες. Το ίδιο ακριβώς ήθελε και η Samsung. Εκεί ήταν που ταιριάξαμε πολύ γρήγορα και προχωρήσαμε μαζί, με το ίδιο όραμα.

Ποιος έκανε την πρώτη κίνηση για αυτή τη συμφωνία; Η Samsung σας προσέγγισε αρχικά;

Η διαδικασία αυτή πήρε αρκετό χρόνο. Είχαμε κερδίσει έναν διαγωνισμό τεχνολογίας και πήγαμε στο Σαν Φρανσίσκο για να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματά μας. Εκεί ξοδέψαμε αρκετό χρόνο και συναντηθήκαμε με πολλές ομάδες και εταιρείες, που έχουν παρουσία στη Silicon Valley. Μία εξ’ αυτών ήταν και η Samsung. Παρόλο που αυτό ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2016 ως «γνωριμία», εξελίχθηκε αστραπιαία, μέσω συναντήσεων, ένα μήνα πριν την εξαγορά. Δύο χρόνια μετά την συμφωνία και οι δύο πλευρές είναι πάρα πολύ ευχαριστημένες. Αυτό φυσικά είναι πολύ σημαντικό. Μας έχουν πει ότι για τη Samsung, παγκοσμίως, η περίπτωση της Innoetics θεωρείται «best practice case», και από άποψη απόκτησης, αλλά και ενσωμάτωσης.

“Αναπτύσσουμε τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης για τη Samsung στην Ελλάδα”

H Ιnnoetics έχει παραμείνει στην Ελλάδα και αναπτύσσεται στην Ελλάδα. Το δικό μας πλάνο, το οποίο είναι κοινό με αυτό της Samsung Κορέας, είναι ότι αναπτύσσουμε την ομάδα εδώ, με περισσότερους επιστήμονες, και προσπαθούμε να χτίσουμε έναν κορμό για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D). Ουσιαστικά, φτιάχνουμε ένα καινούργιο R&D Division στην Ελλάδα για τη Samsung, η οποία με τη σειρά της επενδύει στη χώρα μας, στηρίζοντας τους Έλληνες επιστήμονες. Αυτό ήταν το βασικό μας στοίχημα και πλάνο κατά της διάρκεια της ενσωμάτωσης.

Αυτή τη στιγμή η Innoetics ετοιμάζει κάτι καινούργιο πάνω σε αυτές τις τεχνολογίες; Έχετε κάποια νέα έκδοση του οδηγού;

Αναπτύσσουμε διαρκώς νέες γλώσσες και νέες φωνές σε συνεργασία με άλλα τμήματα της Samsung σε όλες τις χώρες, όπου υπάρχει ενδιαφέρον. Παράλληλα, αναπτύσσουμε και τη νέα γενιά της τεχνολογίας μας. Πράγμα που σημαίνει ότι επενδύουμε σημαντικά σε επιστήμονες και νέους ερευνητές που εξειδικεύονται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και στο Machine Learning.

“Στο μέλλον θα δίνουμε φωνητικές εντολές στο ψυγείο μας, ενώ είμαστε στο αυτοκίνητο μας”

Η φωνητική επικοινωνία των συσκευών με τους χρήστες πρόκειται να φέρει επανάσταση τα αμέσως επόμενα χρόνια της νέας ψηφιακής εποχής. Οι οδηγίες στην συσκευή GPS, τα διαλογικά τηλεφωνικά συστήματα μέσω των οποίων κλείνουμε εισιτήρια ή ακούμε το υπόλοιπο του τραπεζικού μας λογαριασμού, συστήματα ανακοινώσεων σε αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς είναι μερικές από τις κλασικές χρήσεις της τεχνολογίας συνθετικής ομιλίας. Αυτό είναι ένα όραμα, που υπάρχει γενικά σε τέτοιου μεγέθους, τεχνολογικούς κολοσσούς. Αυτό που διαφοροποιεί τη Samsung, από άλλες παρόμοιες εταιρείες, είναι ότι διαθέτει ένα μεγάλο οικοσύστημα συσκευών. Σκεφτείτε ότι πουλάει ετησίως περίπου 500 εκατ. νέες συσκευές. Συνεπώς, μέχρι το 2020, η ιδέα είναι να συνδεθούν όλες αυτές οι συσκευές στο ίντερνετ, ώστε να είναι διαθέσιμες να εξυπηρετηθούν από κάποιον digital assistant. Ουσιαστικά, στο μέλλον θα μπορούμε να μιλάμε και να δίνουμε εντολές στο ψυγείο μας, στη σκούπα μας ή να βάζουμε μπροστά το πλυντήριο μας, ενώ βρισκόμαστε στο αυτοκίνητο. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια ενιαία εμπειρία για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Διαβάστε περισσότερα νέα για τις επιχειρήσεις στο ανανεωμένο FortuneGreece.com

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα