Lidl: Ανέβηκαν ή έπεσαν οι πωλήσεις της στην Ελλάδα

Lidl: Ανέβηκαν ή έπεσαν οι πωλήσεις της στην Ελλάδα

Κατά της εταιρείας μετρήσεων Nielsen επιφυλάσσεται να κινηθεί δια της νομικής οδού η διοίκηση της Lidl στην Ελλάδα. Αφορμή οι μετρήσεις της πρώτης για τις πωλήσεις της

Μία δημοσιογραφική ενημέρωση για την πορεία του λιανεμπορίου στην Ελλάδα από την εταιρεία μετρήσεων Nielsen υπήρξε η αφορμή για να ξεσπάσει από το βράδυ της Δευτέρας “πόλεμος” με επίκεντρο της πωλήσεις της Lidl.

Συγκεκριμένα στην παρουσίαση που πραγματοποίησε η διοίκηση της Nielsen φέρεται να αναφέρθηκε, ότι με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, από τις αρχές του έτους έως και τις 17 Φεβρουαρίου ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένης της Lidl ήταν 2,8% ενώ εξαιρουμένης αυτής ήταν 4,8%. Η απόκλιση αυτή, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της Nielsen οφείλεται στο γεγονός ότι η Lidl μετά την επαναλειτουργία του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος καταγράφει μικρές απώλειες. Παράλληλα η Lidl, σύμφωνα με την Nielsen, φέρεται να παρουσιάζει μείωση πωλήσεων τόσο κατά όγκο όσο και αξία για το σύνολο του 2017 και να αποτελεί “βαρίδι” για τις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου.

Σε δημοσιογραφική αποστολή στα Ιωάννινα, στην οποία συμμετέχει και το NEWS 24/7, η παρευρισκόμενη  διευθύντρια επικοινωνίας της Lidl Hellas, Βασιλική Αδαμίδου ανέφερε το βράδυ της Δευτέρας, ότι τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και ότι οι πωλήσεις της Lidl ήταν σταθερά ανοδικές και το 2017 και ότι θα ζητούσε περαιτέρω διευκρινήσεις για την μεθοδολογία μέτρησης της Nielsen από την Πρόεδρο και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας μετρήσεων, Βίκη Γρηγοριάδου.

Η τελευταία με επιστολή που έστειλε, χθες Τρίτη  σε δημοσιογράφους που συμμετείχαν στην ενημέρωση της Δευτέρας ανέφερε: ” Με την παρούσα επιστολή, και σε συνέχεια του Press Event, που έλαβε χώρα την Δευτέρα 5 Μαρτίου, και αντιρρήσεων που εξέφρασε η λιανεμπορική αλυσίδα Lidl σε σχέση με μετρήσεις που την αφορούν, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:

Οι μετρήσεις, που αφορούν ή και περιλαμβάνουν τη λιανεμπορική αλυσίδα Lidl, είναι αποτέλεσμα ειδικής μεθοδολογίας, που έχει αναπτύξει η The Nielsen Company παγκοσμίως και εφαρμόζεται και στην Ελλάδα. Η έρευνα αυτή καλύπτει τις περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης και ενέχει αποδεκτό στατιστικό σφάλμα.

Σε καμία περίπτωση οι μετρήσεις αυτές δεν προκύπτουν από στοιχεία πωλήσεων, που η The Nielsen Company λαμβάνει απευθείας από τη λιανεμπορική αλυσίδα Lidl, αλλά από δειγματοληπτική συλλογή αποδείξεων από καταναλωτές/ αγοραστές της Lidl στις ανωτέρω περιοχές. Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα στοιχεία αγοράς έχουν συγκεκριμένους περιορισμούς ως προς την ερμηνεία τους”.

Η επιστολή δεν κάλυψε την πλευρά της Lidl η οποία επανήλθε το απόγευμα της Τρίτης μέσω νέας τοποθέτησης της κας. Αδαμίδου. ” Το μοντέλο της Nielsen δε βασίζεται σε κανένα πρότυπο έρευνας. Από πλευράς μας, επικοινωνήσαμε με τη διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας ερευνών, ρωτώντας ποιες είναι οι προδιαγραφές της έρευνας, οι οποίες διασφαλίζουν τόσο την ποιότητα των στοιχείων, όσο και την αξιοπιστία του μοντέλου.

Η έρευνα δεν φαίνεται να διασφαλίζει τόσο τη διαφορετικότητα της διασποράς των καταστημάτων της Lidl, όσο και το πώς αυτή η αντιπροσωπευτικότητα, την οποία επέλεξε η συγκεκριμένη εταιρεία, διασφαλίζει το αποτέλεσμα.

Απο πλευράς μας, αυτό που θα ήθελα να διευκρινίσω, είναι ότι το πρόσημό μας ήταν θετικό και το 2017. Ίσως είμαστε από τις λίγες εταιρείες, που έχουν αύξηση τζίρου κάθε χρόνο, αλλά και το 2017. Το δείγμα δεν φαίνεται να είναι αξιόπιστο. Απλά, δημιουργούνται παραπλανητικές εντυπώσεις σχετικά με δεδομένα, τα οποία στηρίζονται σε μία έρευνα, χωρίς να έχουμε διαθέσιμη την ταυτότητά της“.

Σύμφωνα με την κυρία Αδαμίδου, η επιστολή την οποία εξέδωσε η Nielsen, σε συνέχεια της δημοσίευσης των στοιχείων από μερίδα του Τύπου, δεν καλύπτει τη Lidl, και τόνισε ότι η αλυσίδα επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμά της. “Ό,τι κυκλοφόρησε, αποτελεί δυσφήμηση για εμάς” κατέληξε.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα