Μετρό Θεσσαλονίκης: Συμπληρωματική σύμβαση λόγω των αρχαίων

Έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης KONSTANTINOS TSAKALIDIS / SOOC

Το κόστος της συμπληρωματικής σύμβασης για το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ύψους 54 εκατ. ευρώ. Για να έχει ισχύ η σύμβαση, θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να περάσει από τη Βουλή.

Σε συμπληρωματική σύμβαση προχώρησε η Αττικό Μετρό προς την κοινοπραξία που κατασκευάζει τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για σύμβαση που αφορά τις αρχαιολογικές ανασκαφές και ανάδειξη των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου.

Σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, το κόστος της συμπληρωματικής σύμβασης είναι ύψους 54 εκατ. ευρώ που συμπεριλαμβάνει ΦΠΑ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 45,35 εκατ. ευρώ). Για να μπορέσει η σύμβαση να έχει ισχύ θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να περάσει από τη Βουλή (ως μεγάλο έργο).

Ο προϋπολογισμός των συμπληρωματικών αρχαιολογικών εργασιών ορίζεται στο ποσό των 45.350.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και αφορά: α) στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές απολογιστικές ανασκαφικές εργασίες του Σταθμού «Βενιζέλου», καθώς και τις εργασίες ανάδειξης των αρχαιοτήτων, αξίας 16.650.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.,

β) στις διαφοροποιημένες μελέτες και εργασίες κατασκευής του Σταθμού «Βενιζέλου» (σε σχέση με τη συμβατική λύση), που επανασχεδιάζεται βάσει της ως άνω Απόφασης, αξίας 13.000.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και

γ) τη συνέχιση της φύλαξης και συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων του συνόλου του Έργου, τις μελέτες και εργασίες ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων του συνόλου του Έργου, πέραν του Σταθμού «Βενιζέλου», μέσω επανατοποθετήσεων στους Σταθμούς «Αγ. Σοφία» και «Διασταύρωση Σιντριβάνι» και όσες εργασίες προκύπτουν από το Πρακτικό της Ομάδας Εργασίας που συστάθηκε προς τούτο, κατόπιν εγκρίσεως του ΥΠΠΟΑ, καθώς και τις μελέτες εφαρμογής αναστήλωσης του Μνημείου Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), που θα αποζημιωθούν απολογιστικά στο σύνολό τους, αξίας 15.700.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.

Τι αναφέρεται στην απόφαση

Στην απόφαση αναφέρεται πως "οι εργασίες κατασκευής του Σταθμού “Βενιζέλου” είναι σε εξέλιξη και αφορούν στο αντικείμενο της Κύριας Σύμβασης του έργου κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, οι συμπληρωματικές εργασίες του εν λόγω Σταθμού δεν μπορούν να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από αυτές της αρχικής Σύμβασης, καθώς θα πρέπει να εκτελούνται παράλληλα και στην ίδια θέση. Ομοίως, η συνέχιση της φύλαξης και συντήρησης των αρχαιολογικών ευρημάτων του συνόλου του Έργου αλλά και αυτών που θα αποκαλυφθούν από την αρχαιολογική ανασκαφή στον Σταθμό «Βενιζέλου και η ανάδειξη των αρχαιοτήτων του Έργου, είτε αυτή προκύπτει από Αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ που δεν έχουν υλοποιηθεί έως σήμερα είτε προκύπτουν από την Ομάδα Εργασίας που έχει συσταθεί προς τούτο, δεν δύνανται να διαχωριστούν τεχνικά και οικονομικά από τις εργασίες της αρχικής Σύμβασης".

Τα έργα της βασικής γραμμής στο Μετρό Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει η κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ/ WEBUILD / HITACHI RAIL STS / HITACHI Rail». Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι το τέλος του 2023.

Πρόκειται για την 4η κατά σειρά συμπληρωματική σύμβαση του έργου στα 15 χρόνια που βρίσκεται υπό κατασκευή. Οι προηγούμενες επιπλέον συμβάσεις ήταν αφορούσαν σε αρχαιολογικές εργασίες προϋπολογισμού έως 41.800.000,00 ευρώ  και  25.000.000,00 ευρώ  αντίστοιχα,  δαπάνες  οι  οποίες  εξαντλήθηκαν  κατά την εκτέλεσή τους, χωρίς αυτές να έχουν ολοκληρωθεί. 

Στη συνέχεια έλαβε χώρα η σύναψη της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης η οποία αφορά σε αρχαιολογικές εργασίες προϋπολογισμού 17.827.524,00 ευρώ, δαπάνη η οποία προβλέπεται να εξαντληθεί στο άμεσο μέλλον χωρίς την ολοκλήρωση του αρχαιολογικού αντικειμένου της Σύμβασης. Στο σύνολό τους οι 4 συμπληρωματικές συμβάσεις φτάνουν τα 130 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μετρό, Θεσσαλονίκη
SHARE:

24Media Network