Όμιλος Καστελόριζο: Νέα εστιατόρια και concepts παρά την αβεβαιότητα

Όμιλος Καστελόριζο: Νέα εστιατόρια και concepts παρά την αβεβαιότητα
Εστιατόριο (φωτογραφία αρχείου) shutterstock

Πτώση τζίρου 30% έφεραν σε μια εβδομάδα τα νέα μέτρα στην εστίαση. Προβληματισμός για τις ανατιμήσεις πρώτων υλών και λειτουργικού κόστους.

Σε νέες επενδύσεις – παρά τη διαρκή πίεση στην εστίαση από την πρωτοφανή κρίση της πανδημίας- προχώρησε ο όμιλος Καστελόριζο εγκαινιάζοντας το 14ο κατάστημα του δικτύου στην Κηφισιά.

Πρόκειται για ένα νέο concept με την επωνυμία Don Moskion, αφιερωμένο στο κρέας ενώ τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσει την λειτουργία του επίσης στην Κηφισιά το 15ο κατάστημα του Ομίλου με την επωνυμία «K.Grill». Και τα δύο αφορούν σε επένδυση ύψους 300 χιλ.ευρώ, οι οποίες ολοκληρώθηκαν παρά τις καθυστερήσεις και τη διαταραχή της πανδημίας. Παράλληλα, ο όμιλος εξετάζει την είσοδο του στον υποκλάδο του catering και της εξυπηρέτησης δεξιώσεων, έχοντας πλέον κρίσιμη μάζα υποδομών και πελατολογίου.

Ο όμιλος Καστελόριζο κατά τη διάρκεια του 2020, κατάφερε συνεργαζόμενος με τις πλατφόρμες online delivery (efood, Wolt κ.ά) για τη διανομή κατ’ οίκον φαγητού, να συγκρατήσει την ακραία πτώση τζίρου. Σύμφωνα με τον ιδρυτή και επικεφαλής του ομίλου Αντώνη Σταύρου, οι πωλήσεις του 2020 που ανήλθαν στα 6,7 εκατ. ευρώ, σαφώς χαμηλότερες από 11,7 εκατ. ευρώ το 2019. Ωστόσο, πολύ καλύτερη είναι η εικόνα το 2021 όπου στο εννεάμηνο (ουσιαστικά επτάμηνο, εφόσον η αγορά της εστίασης ήταν κλειστή για κάποιο διάστημα) καταγράφεται αύξηση πωλήσεων, οι οποίες διαμορφώνονται ήδη στα 6,5 εκατ. ευρώ με ναυαρχίδα το εστιατόριο «Καστελόριζο». Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Σταύρου στα κέρδη τα οποία μειώθηκαν κατά 90% και από 1 εκατ. ευρώ το 2019 ανήλθαν σε 200.000 ευρώ το 2020.

Η ανάκαμψη κατά το 2021 αποδίδεται σαφώς στην άρση των lockdowns αλλά και στο τουριστικό ρεύμα του καλοκαιριού, ωστόσο ο κ.Σταύρου εξέφρασε τον προβληματισμό του για την πορεία της εστίασης κατά τους χειμερινούς μήνες, ιδίως μετά τα στοιχεία της ραγδαίας αύξησης κρουσμάτων Covid.

Πέρα από τη γενική αβεβαιότητα, ο κ. Σταύρου ανάφερε σε σχετική δημοσιογραφική εκδήλωση ότι τα νέα μέτρα που ισχύουν από το περασμένο Σάββατο δημιούργησαν νέα αναστάτωση με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα της αλυσίδας, η οποία μέσα στην εβδομάδα σημείωσε κάμψη της τάξης του 30%.

Παράλληλα, προβληματισμό στη διοίκηση του ομίλου Καστελόριζο προκαλεί η αύξηση των τιμών πρώτων υλών και ενέργειας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, ο όμιλος δεν είχε προχωρήσει σε αυξήσεις τιμοκαταλόγου από το 2009 ενώ απορρόφησε τις αυξήσεις του ΦΠΑ. Με τα νέα δεδομένα και ειδικότερα τις ανατιμήσεις κατά περίπου 30% των τιμών των πρώτων υλών, των κατασκευαστικών υλικών, αλλά και του ρεύματος, η αύξηση κατά 10% στις τελικές τιμές του τιμοκαταλόγου ήταν επιβεβλημένη.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα