Πώς η Huawei κατέκτησε με το πρώτο της λανσάρισμα την κορυφή στην αγορά των laptop στην Ελλάδα - Τα επόμενα βήματα

Με αφορμή το επερχόμενο λανσάρισμα των premium laptop της στην ελληνική αγορά τις επόμενες ημέρες, ο Country Manager, Consumer Goods της Huawei στην Ελλάδα, Lin Bing, μιλάει εφ’ όλης της ύλης στο News24/7.

Συνέντευξη στον Κωστή Χριστοδούλου

Μέσα Φεβρουαρίου όταν όλη σχεδόν η αγορά ετοιμάζονταν να κατεβάσει ρολά, καθώς τα πρώτα κρούσματα του κορονοϊού έκαναν την εμφάνιση τους στην Ευρώπη, η Huawei πήρε την απόφαση να λανσάρει για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά δύο μοντέλα από την πολύ πετυχημένη σειρά των laptop της, Matebook. Το ρίσκο της αποτυχίας ήταν μεγάλο όμως όπως αποδείχτηκε η Huawei έγραψε, έστω και αθόρυβα, ένα από τα πλέον επιτυχημένα λανσαρίσματα στα προϊόντα τεχνολογίας στην ελληνική αγορά. Οι προπαραγγελίες εξαντλήθηκαν σε ελάχιστες ημέρες και η εταιρεία αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τέσσερις φορές τις αρχικές της εκτιμήσεις. Αποτέλεσμα ήταν στην καυτή, όπως αποδείχθηκε, περίοδο όπου εταιρείες και ιδιώτες έψαχναν να αγοράσουν laptop για τηλεργασία, η Huawei να κατακτήσει την πρώτη και την τέταρτη θέση στην κατηγορία των laptop με δύο προϊόντα που μόλις είχαν κυκλοφορήσει.

Πήγαμε κόντρα στο κύμα, παίξαμε επιθετικά όταν η υπόλοιπη αγορά έπαιζε άμυνα και αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν αυτό που έπρεπε να πράξουμε. Πιστέψαμε ότι αυτός ήταν ο καλύτερος τρόπος να βοηθήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές την συγκεκριμένη δύσκολη περίοδο. Προσφέραμε προϊόντα με άψογα τεχνικά χαρακτηριστικά σε μία πολύ καλή τιμή που συνδυάστηκε στις προπαραγγελίες με μία σούπερ προσφορά, κινήσεις που εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα από τους Έλληνες καταναλωτές” σημειώνει ο Lin Bing Huawei, Country Manager Consumer Goods στην Ελλάδα, εξηγώντας παράλληλα και τους βασικούς λόγους της επιτυχίας του λανσαρίσματος.

Τα δύο πρώτα λανσαρίσματα της Huawei βρέθηκαν στην 1η και 4η θέση της ελληνικής αγοράς laptop

Είχαμε αποφασίσει να έχουμε ένα επιλεγμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με λίγες συσκευές για τους καταναλωτές. Θέλαμε η πρόταση μας να είναι πολύ σαφής και απλή και να διευκολύνει την απόφαση των καταναλωτών. Ο Έλληνας καταναλωτής είναι πολύ καλά εκπαιδευμένος, οπότε όταν του παρέχεις τις κατάλληλες πληροφορίες μπορεί εύκολα να κρίνει ποία είναι η καλύτερη επιλογή για αυτόν. Όσο περισσότερα προϊόντα προτείνεις τόσο πιο περίπλοκη κάνεις την επιλογή του καταναλωτή. Παράλληλα παρείχαμε στον καταναλωτή με σαφήνεια, τόσο μέσα από τα δικά μας κανάλια όσο και μέσω τρίτων καναλιών, όλες τις πληροφορίες που θα τον βοηθούσαν να καταλάβει την τεχνολογική υπεροχή και τις λύσεις που του προσέφεραν τα δύο laptop μας”.

Περνόντας την κουλτούρα της βιομηχανίας των smartphones σε αυτή των laptop

Πολύ σημαντικότερο ρόλο πέρα από την στρατηγική λανσαρίσματος σύμφωνα με τον ίδιο έπαιξε και το ίδιο το brand της Huawei. “Οι Έλληνες καταναλωτές γνωρίζουν τα προϊόντα μας, κυρίως τα smartphones, εδώ και χρόνια και εμπιστεύονται την εταιρεία μας για την παροχή συσκευών που συνδυάζουν την άριστη ποιότητα με την κορυφαία τεχνολογία. Όσον αφορά τους φορητούς υπολογιστές, πιστεύω ότι οι καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν ένα προϊόν που προέρχεται από μία αξιόπιστη μάρκα. Θεωρούν την αγορά φορητού υπολογιστή ως κάτι πολύ σημαντικό και θέλουν να αγοράσουν ένα προϊόν στο οποίο μπορούν να βασίζονται. Όταν αυτό συνδυαστεί με τις προδιαγραφές του προϊόντος, την τιμή και την προσφορά, πιστεύω ότι κατατασσόμαστε αμέσως ως η κορυφαία επιλογή

Ο Lin Bing πηγαίνει ένα ακόμη βήμα παραπέρα την συζήτηση τονίζοντας την καινοτομία της Huawei ως ένα από τους βασικούς παράγοντες που οδηγούν τους καταναλωτές να εμπιστεύονται το σήμα της ακόμη και σε κατηγορίες προϊόντων που η εταιρεία λανσάρει για πρώτη φορά όπως στην περίπτωση των laptops. “H Huawei είναι μία από τις κορυφαίες μάρκες στον τομέα της τεχνολογίας στον κόσμο. Οι περισσότερες καινοτομίες τα τελευταία χρόνια στα smartphones προέρχονται από την Huawei. Μπορώ να πω με σιγουριά και υπερηφάνεια ότι έχουμε φέρει επανάσταση στον τομέα των smartphones.

Η βιομηχανία smartphone κινείται πιο γρήγορα από τη βιομηχανία φορητών υπολογιστών, οπότε έχουμε μεγάλο πλεονέκτημα.

Πρέπει να παραδεχθούμε ότι η αγορά φορητών υπολογιστών είναι μια πολύ συντηρητική αγορά. Τα πράγματα δεν κινούνται τόσο γρήγορα και δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η Huawei από την άλλη πλευρά είναι μια εταιρεία που έχει συνηθίσει να δημιουργεί πάντα κάτι νέο, να κινείται πολύ γρήγορα και να προσφέρει συνεχώς τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις καινοτομίες. Βλέπετε, το μάθαμε αυτό τον τομέα των smartphones, έναν τομέα αγοράς που κινείται πολύ γρήγορα.
Και δεδομένου ότι είμαστε ειδικοί στην κατηγορία smartphones, μπορούμε να μεταφέρουμε όλη αυτή την τεχνογνωσία στην κατηγορία φορητών υπολογιστών, Αυτό είναι εύκολο για εμάς και η τεχνογνωσία δεν αφορά μόνο την ποιότητα της τεχνολογίας, τις προδιαγραφές και την καινοτομία, αλλά αφορά επίσης την κατανόηση στις ανάγκες των καταναλωτών και απάντηση στα ‘σημεία πόνου’ με λύσεις και προϊόντα που ταιριάζουν καλύτερα στον τρόπο ζωής τους.

Η βιομηχανία smartphone κινείται πιο γρήγορα από τη βιομηχανία φορητών υπολογιστών, οπότε έχουμε μεγάλο πλεονέκτημα. Η ενσωμάτωση τεχνογνωσίας από την κατηγορία smartphone στην κατηγορία φορητού υπολογιστή, πιστεύω ότι δημιουργεί μια πιο ελκυστική προσφορά προϊόντων για τον καταναλωτή. Εάν δοκιμάσετε τα laptop μας, θα δείτε ότι είναι συσκευές όχι μόνο με καλές προδιαγραφές, αλλά είναι επίσης καλαίσθητες, όμορφα κατασκευασμένες, σύγχρονες συσκευές με τις οποίες κάποιος είναι ευχαριστημένος με τη δουλειά του, έχει το ίδιο συναίσθημα με ένα κορυφαίο smartphone, αυτό το συναίσθημα μιας σύγχρονης συσκευής κορυφαίας τεχνολογίας που θα είναι διασκεδαστικό στη χρήση.

Ένας φορητός υπολογιστής δεν είναι πλέον μια συσκευή που κρίνεται μόνο από την απόδοσή του. Οι φορητοί υπολογιστές Huawei έχουν μια ισχυρή προσωπικότητα που ταιριάζει σε όλους τους χρήστες και τις ανάγκες. Επίσης παρέχουμε λύσεις στους καταναλωτές για τη δουλειά και τη διασκέδαση τους. Πάρτε για παράδειγμα τη λειτουργία Huawei Share που επιτρέπει στον χρήστη να συνδέσει το φορητό υπολογιστή του με το smartphone του με ένα άγγιγμα και να χρησιμοποιήσει δύο συσκευές σε μία οθόνη. Φανταστείτε την άνεση που προσφέρει στον χρήστη που πρέπει να κάνει τα πράγματα γρήγορα και εύκολα”.

Με την ίδια δυναμική όλες οι κατηγορίες

To μερίδιο της Huawei στα smartphones το 2019 στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 24%

Ο ενθουσιασμός του κατά την διάρκεια της συζήτησης για τα laptop σε συνδυασμό με το “αναγκαστικό διαζύγιο” με την google μας βάζουν στον πειρασμό να ρωτήσουμε εάν τα laptop έρχονται ουσιαστικά να καλύψουν το κενό που πιθανόν να δημιουργηθεί ώσπου το λειτουργικό της Huawei στα smartphone να φθάσει σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Η απάντηση του είναι κατηγορηματικά πως όχι. “Συνεχίζουμε την δραστηριοποίηση μας στην αγορά των smartphones ως έχει και προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες.

Το AppGallery (σ.σ. το Google Play της Huawei) είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για εμάς και στόχος μας είναι να το καταστήσουμε ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα εφαρμογών στον κόσμο με τον καταναλωτή να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο των προσπαθειών μας. Θέλουμε να υπάρχει μία εξισορρόπηση ανάμεσα στην παγκόσμια και την τοπική προσαρμογή. Για παράδειγμα στην Ελλάδα θα έχουμε σύντομα όλα τα ελληνικά app στο κατάστημα μας (σ.σ. το News24/7 είναι ήδη ενεργό) και σκοπεύουμε να έχουμε ειδικά οφέλη για τους καταναλωτές μας. Πάντα ο καταναλωτής βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού μας. Θέλουμε να παρέχουμε την καλύτερη τεχνολογία και την καλύτερη εμπειρία. Πιστεύουμε επίσης και στις συνεργασίες και θέλουμε να προχωρήσουμε μαζί με τους τοπικούς παρόχους περιεχομένου. Επαναλαμβάνω για άλλη μία φορά ότι στον τομέα των smartphones συνεχίζουμε ως έχει. Το 2019 ήταν μία ακόμη καλή χρονιά για εμάς στην Ελλάδα, με το μερίδιο μας να διαμορφώνεται στο 24%. Τα laptop λανσαρίστηκαν επειδή ήταν η ώρα τους να έρθουν στην ελληνική αγορά και αποδείχθηκε ότι ήταν μία σωστή κίνηση. Εμείς θα συνεχίσουμε να επικεντρώνουμε την προσπάθεια μας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που διαθέτουμε”.

Από την τελευταία του κουβέντα πιαστήκαμε για να ρωτήσουμε εάν το επιτυχημένο λανσάρισμα στα laptop θα ακολουθήσουν και άλλα προϊόντα και κατηγορίες που ήδη αναπτύσσονται δυναμικά στην Κίνα. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Huawei, όπως και το δεύτερο σήμα της, η Honor, έχουν εισέλθει στην αγορά των συσκευών τηλεόρασης, καθώς και στις λύσεις smart home, στα έξυπνα ηχεία, στα μόντεμ κ.α. Πριν παρουσιάσουμε τα προϊόντα μας στην διεθνή αγορά πρώτα ξεκινάμε από την Κίνα που είναι από τις πλέον δυναμικές αλλά και ανταγωνιστικές αγορές του πλανήτη. Όταν λοιπόν καταφέρνουμε να πλασαριστούμε στις πρώτες θέσεις στην κινεζική αγορά τότε τα προϊόντα αυτά ξεκινούν το ταξίδι τους και για τον υπόλοιπο κόσμο. Είναι προϊόντα που έχουν δοκιμαστεί και αναβαθμιστεί και έτσι καταναλωτές σε κάθε γωνιά της γης μπορούν να απολαύσουν κορυφαίες συσκευές ποιότητας και τεχνολογίας. Οι συνθήκες που ζούμε δεν μου επιτρέπουν να ρισκάρω να τοποθετηθώ για το αν θα εισέλθουμε σε νέες κατηγορίες στην Ελλάδα, δεν αποκλείω όμως να παρουσιάσουμε κάτι νέο ως το τέλος της χρονιάς”.

Παίκτης κορυφής

Η συζήτηση επιστρέφει στους φορητούς υπολογιστές καθώς τις επόμενες ημέρες αναμένεται νέο λανσάρισμα από την Huawei στην κατηγορία αυτή. Ο Lin Bing επιβεβαιώνει την έλευση σύντομα των Matebook X Pro, του Matebook 13 καθώς και ενός πολύ ιδιαίτερου προϊόντος του MatePad Pro. To τελευταίο αν και κατατάσσεται στην κατηγορία των tablet πρόκειται για ένα υβριδικό προϊόν καθώς συνοδεύεται με πληκτρολόγιο και γραφίδα, εργαλεία που το μετατρέπουν στην στιγμή σε έναν φορητό υπολογιστή.

Στην Ελλάδα στόχος μας είναι να καταστούμε ένας από τους βασικούς τρεις παίκτες

Στην τελευταία ερώτηση για το ποιοι είναι οι στόχοι της Huawei για την συγκεκριμένη κατηγορία στην Ελλάδα ο κ. Bing μου απαντά με μία ερώτηση “Ποια θεωρείς τα τρία καλύτερα laptop σήμερα στην αγορά;” Βλέποντας την αδυναμία μου να απαντήσω δίνει ο ίδιος την απάντηση “Η αγορά των laptop και εδώ και στον υπόλοιπο κόσμο είναι χαώδης. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά για το ποια είναι η καλύτερη συσκευή ούτε καν να θυμηθεί ονόματα από μοντέλα. Η Huawei θέλει να συμβάλει στην αναβάθμιση και αυτής της κατηγορίας προσφέροντας, συγκεκριμένα εμβληματικά προϊόντα, ανεξαρτήτου κατηγορίας και τιμής που θα εκτιμηθούν και θα αποτελούν μία από τις βασικές επιλογές των καταναλωτών. Στην Ελλάδα στόχος μας είναι να καταστούμε ένας από τους βασικούς τρεις παίκτες, στόχο που έχουμε θέσει και στον υπόλοιπο κόσμο. Αν κρίνω από την αποδοχή που είχαμε με το πρώτο λανσάρισμα δεν αποκλείω στην Ελλάδα αυτό να συμβεί πολύ πιο γρήγορα από ότι σε άλλες χώρες”.

HUAWEI ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

24MEDIA NETWORK

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ GOOD NEWS