Πώς θα ήταν η σχέση με το κράτος αν όλα γίνονταν μέσω μιας εφαρμογής;

Πώς θα ήταν η σχέση με το κράτος αν όλα γίνονταν μέσω μιας εφαρμογής;
REBBORN

Την ιδέα για μια νέα σχέση με το κράτος που θα μπορούσε να απαλλάξει σε μεγάλο βαθμό τους πολίτες από την γραφειοκρατία,παρουσίασε εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ψηφιακές υπηρεσίες και την συλλογή δεδομένων.

Πώς θα ήταν οι συναλλαγές και η σχέση των πολιτών με το κράτος και τις υπηρεσίες του, αν τα περισσότερα απ’όσα γίνονται μπορούσαν να διεκπεραιωθούν μέσω μιας εφαρμογής; Αυτό το σενάριο προσπαθεί να προσεγγίσει η εταιρεία REBORRN που παρουσίασε το πλάνο της για τον επαναπροσδιορισμό της επαφής πολίτη-κράτους. Ο Γιώργος Βαρέλογλου, στέλεχος της εταιρείας που συνεργάζεται αποκλειστικά με πολυεθνικές και μεγάλες επιχειρήσεις και όχι με το κράτος, εξηγεί στο News 24/7 πως “στα πλαίσια της δραστηριότητας μας και θέλοντας να κάνουμε ένα side project που ήταν δική μας πρωτοβουλία, ασχοληθήκαμε με κάτι που δεν έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Φανταστήκαμε πώς θα ήταν η σχέση μας με το κράτος αν χρησιμοποιούσαμε καλύτερα τα δεδομένα, την τεχνολογία και το design. Οπότε έτσι προέκυψε η πρωτοβουλία, μαζέψαμε μια ομάδα 7 ανθρώπων, σχεδιαστές, μηχανικούς, business analysts κλπ, τους κλείσαμε σε ένα δωμάτιο για τρεις ημέρες, είχαμε κάνει έρευνα σε καλές πρακτικές και μέσα από αυτό προέκυψε ένα κονσεπτ που ονομάσαμε “Country OS”. Δηλαδή παρουσιάσαμε το πώς θα ήταν, αν όλα όσα μας ορίζουν σαν πολίτες μπορούσαν να βρίσκονται μέσα σε μια εφαρμογή στο κινητό μας”.

Ο Γιώργος Βαρέλογλου

Ο κ. Βαρέλογλου, σημειώνει πως δεν πρόκειται για μια έτοιμη λύση, ή μια εφαρμογή που υπάρχει και μπορεί κάποιος να την κατεβάσει: “Σχεδιάσαμε οθόνες και φτιάξαμε ένα βίντεο για να υπάρχει μια ιστορία. Ένα βίντεο δύο λεπτών που περιγράφει αυτό που βλέπουμε στο μέλλον, μια σκέψη για το πώς θα μπορούσε να δουλεύει το κράτος. Έχουμε κάνει αρκετή έρευνα και το φτάσαμε μέχρι το στάδιο του concept. Είναι μια ιδέα, για την οποία αν γινόταν πραγματικότητα θα έπρεπε να δουλέψουν πάρα πολλοί άνθρωποι, κυρίως για να συντονίσουν πολλές υπηρεσίες του δημοσίου αλλά και για να γίνουν νομοθετικές αλλαγές”.

Εμπνευσμένοι από πρακτικές που χρησιμοποιούνται σε χώρες ανά τον κόσμο, οι άνθρωποι της εταιρείας, συγκέντρωσαν ιδέες χωρίς ωστόσο να έχουν έρθει σε επαφή με κάποιον κρατικό παράγοντα στην Ελλάδα. “Στο Εθνικό Σύστημα Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου, αν πάθεις κάτι, μπαίνεις σε τηλεδιάσκεψη με κάποιον, του λες τι έχεις και σε κατευθύνει. Δεν χρειάζεται να πας στο νοσοκομείο απευθείας. Το είδαμε, είπαμε ότι αφού υπάρχει κάτι τέτοιο θα μπορούσε να λειτουργήσει με ανθρώπους που θέλουν να λύσουν κάποια πολύπλοκα ζητήματα και δεν θέλουν να πάνε σε ένα ΚΕΠ. Αντίστοιχα στην Σιγκαπούρη, χρησιμοποιείται ένα chatbot, του γράφεις τι θέλεις και έχει τεχνολογία επεξεργασίας γλώσσας ώστε να σου απαντάει χωρίς να παρεμβάλλεται άνθρωπος.” λέει ο κ. Βαρέλογλου, ενώ συμπεραίνοντας υπογράμμισε: “Οπότε η τεχνολογία υπάρχει. Η πρόκληση για να γίνει κάτι τέτοιο θα ήταν ο συντονισμός πολλών διαφορετικών φορέων του κράτους για να δουλέψουν, να φέρουν τα δεδομένα σε ένα μέρος και να τα προβάλλουν σε μια τέτοια εφαρμογή”.

Η πρόταση βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες, όπως εξηγεί ο Γιώργος Βαρέλογλου, ο οποίος μαζί με τον Κώστα Μάντζιαρη έφτιαξαν την εταιρεία που συνεργάζεται με μεγάλες επιχειρήσεις στην συγκέντρωση δεδομένων, την παραγωγή ψηφιακών προϊόντων και σε νέους τρόπους δουλειάς. “Πρώτος πυλώνας είναι το να μπορέσεις να έχεις όλα τα πιστοποιητικά που σε αφορούν σε ένα μέρος. Δηλαδή, πιστοποιητικό γέννησης, ληξιαρχική πράξη γάμου, διαζυγίου (αν έχεις χωρίσει), ποινικό μητρώο κλπ). Το δεύτερο σγμαντικό είναι η πρόσβαση στην ανάλυση των οικονομικών σου στοιχείων. Δηλαδή το πώς χτίζεις το αφορολόγητό σου, τι χρωστάς στην εφορία, ένα πρόστιμο κλπ. Το τρίτο, είναι το να μπορείς να κάνεις κάποιες συναλλαγές με το δημόσιο μέσα από την εφαρμογή και το τέταρτο είναι να μπορέσεις να εξυπηρετηθείς για κάτι το οποίο δεν ξέρεις. Από το να σε κατευθύνει η εφαρμογή για να μην πας στο ΚΕΠ, μέχρι το να μπορείς να μιλήσεις με κάποιον”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα