Στις 8 Δεκεμβρίου ξεκινά ο διαγωνισμός για το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Στις 8 Δεκεμβρίου ξεκινά ο διαγωνισμός για το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
MotionTeam

Προχωρά η διαδικασία για το Flyover στη Θεσσαλονίκη. Αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας που φιλοδοξεί να λύσει το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. 

Στις 8 Δεκεμβρίου ξεκινά ο μεγάλος διαγωνισμός για το έργο-ΣΔΙΤ Thessaloniki Flyover. Εκείνη τη μέρα θα κληθούν να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους οι υποψήφιοι ανάδοχοι (εκδήλωση ενδιαφέροντος).  

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς εκτιμάται πως θα συγκεντρώσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο από εγχώριους όσο και από διεθνείς ομίλους. Το έργο για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ της χώρας που φιλοδοξεί να λύσει το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιοχή. 

Το αντικείμενο του έργου είναι, η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε μήκος 13χλμ. Θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός υπερυψωμένου άξονα μήκους 9,5χλμ που θα εδράζεται σε γέφυρες. Θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στο ύψος του νοσοκομείου Γένεσις.

Από εκείνο το σημείο μέχρι και στον Α/Κ 12 θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη οδός στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της, και θα διαπλατυνθεί κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.). Τέλος θα βελτιωθούν τα λειτουργικά και γεωμετρικά χαρακτηριστικά της υφιστάμενης (ανατολικής πλευράς) της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για ένα από τα εντυπωσιακότερα νέα έργα που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ένα έργο-σημαία για τη Θεσσαλονίκη. Με την ολοκλήρωση του η διαδρομή από την δυτική είσοδο της πόλης και μέχρι την έξοδο αεροδρομίου δεν θα διαρκεί πάνω από 15 λεπτά, ενώ συρρικνώνονται και οι χρόνοι προς τις νότιο ανατολικές περιοχές του νομού και προς τη Χαλκιδική.

Η προαναγγελία του έργου είχε γίνει από τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, στα πλαίσια του Thessaloniki Helexpo Forum τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε 462 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 373,2 εκατ.ευρώ), ξεπερνώντας -χρηματικά- τα αντίστοιχα έργα-ΣΔΙΤ για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη.

Ο διαγωνισμός, όπως όλες οι αντίστοιχες ΣΔΙΤ, αποτελείται από τρεις φάσεις. Η πρώτη είναι με την εκδήλωση ενδιαφέροντος (ή αλλιώς η προεπιλογή), στη συνέχεια είναι η Β`φάση που όμως χωρίζεται σε δύο υποτμήματα. Η Β`1 Φάση είναι ο διάλογος στον οποίο θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, το υπουργείο Υποδομών και η τοπική κοινωνία. Από εκεί θα προκύψει επακριβώς το φυσικό αντικείμενο του έργου, θα εκπονηθούν οι μελέτες και θα ληφθούν οι εγκρίσεις τους (με κορυφαία την περιβαλλοντική μελέτη).

Στη Β’ 2 φάση, οι εναπομείναντες επενδυτές θα υποβάλλουν την δεσμευτική τους προσφορά και από εκεί θα προκύψει ο ανάδοχος της ΣΔΙΤ. Η διάρκεια της ορίστηκε σε 30 χρόνια (360 μήνες). Στο διάστημα αυτό συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή του έργου που θα απαιτήσει περίπου 4 έτη.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα