Η Ακρόπολη δεν ανήκει σε κανέναν

Τουρίστες στην Ακρόπολη
AP

Η Κυβέρνηση όμως αντιμετωπίζει τις επιστημονικές ενστάσεις ή τις διαμαρτυρίες που αφορούν στις εργασίες στο εμβληματικό μνημείο της χώρας με ιδιοκτησιακούς όρους και με όρους πολιτικής και επικοινωνιακής διαχείρισης.

Η Ακρόπολη πρωταγωνιστεί εδώ και μήνες σ΄ένα παράδοξο με διαφορετικές εκφάνσεις. Πρώτον, αντιμετωπίζεται από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Πολιτισμού με ιδιοκτησιακούς όρους που περιγράφονται συνοπτικά ως «εμείς αποφασίζουμε και λογαριασμό δεν δίνουμε». Δεύτερον αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Πολιτισμού με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης.

Οι επιστημονικές ενστάσεις, οι αποκαλύψεις φθορών, οι κακοτεχνίες ως προς την περιβόητη «προσβασιμότητα των ΑμεΑ», όλα βαφτίζονται “fake news” από την Υπουργό που έμαθε πρόσφατα την έννοια και την καταχράται. Και όλα αποδίδονται στον Σύριζα που… ενορχηστρώνει μία τρομερή πολιτική δίωξη της κας Μενδώνη με όχημα την Ακρόπολη. Αυτό είναι το «αφήγημα» που καλλιεργεί το ΥΠΠΟ, εμπλέκοντας ακόμα και δημοσιεύματα ξένων έγκριτων εφημερίδων, όπως της Monde και της Liberation, οι δημοσιογράφοι των οποίων παίρνουν φαίνεται γραμμή, κατά την κυρία Μενδώνη, από τη Σία Αναγνωστοπούλου κατευθείαν! Ματαίως αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες, επιφανείς επιστήμονες, πρώην εργαζόμενοι στα έργα του μνημείου, εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους με επιστημονικό τρόπο. Ματαίως καλλιτέχνες και άνθρωποι του πνεύματος, χωρίς κοινό ιδεολογικό πρόσημο μεταξύ τους, συνυπέγραψαν το κείμενο «Ακρόπολη ΣΟΣ». Ματαίως ξένοι ανταποκριτές δημοσιεύουν κείμενα με ενστάσεις. Ο διάλογος αποκλείεται. Όλες οι αντιδράσεις αποδίδονται στην Αντιπολίτευση με μία βεβαιότητα που-δεδομένων και των μηντιακών συνθηκών- αποτρέπει τον φιλοκυβερνητικό Τύπο να εξετάσει σοβαρά μήπως οι επιστημονικές ενστάσεις έχουν κάποια βάση. Και όλα λόγω των υπουργικών χειρισμών καλλιεργούν ένα εμφυλιοπολεμικό κλίμα που αποκλείει το βασικό εργαλείο στις περιπτώσεις της επιστημονικής διαφωνίας. Τον διάλογο.

Η Υπουργός άλλωστε με το ίδιο άκαμπτο, τεχνοκρατικό ύφος στις συνεντεύξεις Τυπου εμφανίζεται ως η μόνη που κατέχει την απόλυτη επιστημονική αλήθεια, με αντιεπιστημονικές βεβαιότητες που την εκθέτουν πολλαπλώς.

Το θέμα των ΑμεΑ

Πάρτε για παράδειγμα τις ενστάσεις που διατύπωσε το Τμήμα Αναπηρικής Πολιτικής του Σύριζα μετά από αυτοψία που έκανε στο μνημείο. Τί είπαν συμπολίτες μας που εκτός από Σύριζα είναι και σε αμαξίδιο; Εν ολίγοις είπαν ότι το νέο ασανσέρ είναι εξαιρετικό αλλά όλες οι υπόλοιπες εργασίες δεν καταλήγουν προς τη διευκόλυνση ενός ατόμου με αναπηρία και τελικώς δεν δικαιολογούν σε καμία περίπτωση την αυτόνομη πρόσβαση ενός ΑμεΑ στο μνημείο. Η κα Μενδώνη δεν τους απάντησε. Ήταν άλλωστε Σύριζα και προφανώς απεργάζονταν την καταστροφή της. Μετά βέβαια στα ίδια ακριβώς συμπεράσματα κατέληξε και η υπερκομματική Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, αναλύοντας γραπτώς τις ενστάσεις της με επιστολή που απηύθυνε στο ΥΠΠΟ και κοινοποίησε στον Πρωθυπουργό. Η κα Μενδώνη επέμενε όμως όλο τον πρώτο καιρό ότι για τη διευκόλυνση των αναπήρων συμπολιτών μας έγιναν οι διαστρωματώσεις και κατακεραύνωνε και ειρωνευόταν όσους εξέφραζαν επιφυλάξεις. Τώρα που και ο επικεφαλής της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, ο Ακαδημαϊκός και αρχιτέκτονας Μανόλης Κορρές το παραδέχτηκε δημοσίως, η ίδια δεν θεώρησε ότι χρωστάει κάποια εξήγηση, ούτε καν στην ΕΣΑμεΑ.

Η αξίνα και το κομπρεσέρ

Πάρτε επίσης για παράδειγμα τις πρόσφατες αποκαλύψεις της «Αυγής» που κατήγγειλε «σοβαρή φθορά γλυπτού από κομπρεσέρ» κατά τις εργασίες απορροής των ομβρίων υδάτων. Τί απάντησε η κυρία Μενδώνη στο περιθώριο συνέντευξης Τύπου που παρείχε για άλλο θέμα; Ότι «με την περίπτωση αυτή του κομπρεσέρ στην Ακρόπολη, επί της ουσίας, έχουμε ένα ακόμα fake news.. Υπάρχει, αν θέλετε, και ένα προχθεσινό έγγραφο της Εφόρου Αρχαιοτήτων, της κα Μπάνου, το οποίο, εάν το θυμάμαι καλά, λέει ότι αυτά τα οποία διαδίδονται για την Ακρόπολη και για την καταστροφή γλυπτού είναι ψεύδη αισχίστου είδους. (…)». Και παρέπεμψε όσους ήθελαν να κάνουν επιπλέον ερωτήσεις στο γραφείο Τύπου ώστε να λάβουν ιδιωτικές απαντήσεις γραπτώς.

Τί είπε χθες, ένα 24ωρο αργότερα η Υπουργός Πολιτισμού μετά τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η «Αυγή» και φαινόταν η φθορά του γλυπτού; Στέλνοντας λοιπόν ένα νέο δελτίο Τύπου με τίτλο "Απάντηση στα τελευταία fake news για την Ακρόπολη", είπε ότι «το εν λόγω θραύσμα, εξαιρετικά διαβρωμένο και με ρηγματώσεις σε όλη του την επιφάνεια, το οποίο, κατά το δημοσίευμα της «Αυγής» κατεστράφη από χρήση κομπρεσέρ, επλήγη κατά τις εργασίες που έγιναν χειρωνακτικά, αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση αξίνας και φτυαριού».

Λες και όλη η ιστορία έγινε για το κομπρεσέρ ή την αξίνα και όχι για την φθορά στο γλυπτό!

Το γεγονός βέβαια ότι η αποκάλυψη έγινε από την «Αυγή» εξυπηρετούσε το αφήγημα περί της προσωπικής της δίωξης από την Αντιπολίτευση.

Ακρόπολη όπως…Αμφίπολη

Επειδή πέρα από ιδεολογικές εμμονές και πρόσημα, η Ακρόπολη είναι το εμβληματικό μνημείο της χώρας αν όχι του κόσμου και η διαχείρισή του ασφαλώς δεν ανήκει σε κανέναν με ιδιοκτησιακό τρόπο, μετά από τόσους μήνες επιστημονικών αντιδράσεων και θορύβου που πέρασε τα σύνορα της χώρας, η Υπουργός Πολιτισμού οφείλει να συμπεριφερθεί επιστημονικά και δημοκρατικά. Δεδομένου και του ιδιαίτερου δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος να κάνει μία συνέντευξη Τύπου παρουσία και όλων των καθ ύλην αρμοδίων από την ΕΣΜΑ, την ΥΣΜΑ και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλεως Αθηνών και να απαντηθούν οι ερωτήσεις και οι ενστάσεις, ανοιχτά. Στο κάτω-κάτω έτσι γίνεται πάντα στους επιστημονικούς τομείς. Οι διαφορετικές απόψεις συζητούνται, δεν δυσφημίζονται με ειρωνικά δελτία Τύπου. Και στην Αρχαιολογία ακόμα και ο πιο επιφανής δεν είναι αλάνθαστος και γνώστης του παντός. Άλλωστε και στην πρόσφατη ιστορία μας δεν έχει υπάρξει τέτοια επίκληση μίας και μοναδικής αυθεντίας και μία και μοναδικής συμπαγούς βεβαιότητας, πολλώ δε μάλλον υπουργικής. Με μία εξαίρεση μόνο. Την Αμφίπολη η διαχείριση της οποίας δεν είναι από τις λαμπρότερες σελίδες στο βιογραφικό της Λίνας Μενδώνη. Ας μην προσθέσει και την Ακρόπολη σ΄αυτό.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ακρόπολη, Λίνα Μενδώνη, ΑΜΕΑ
SHARE:

24Media Network