Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει αστείο χωρίς punchline

Διαβάζεται σε 4'
Σήραγγα του Μετρό Θεσσαλονίκης
Σήραγγα του Μετρό Θεσσαλονίκης

Από τον Απρίλιο του 2023, στα τέλη του ίδου χρόνου και από τις αρχές του 2024 στο τέλος του, η κυβέρνηση έχει καταφέρει να μετατρέψει και πάλι το μετρό της Θεσσαλονίκης σε σταθερό ανέκδοτο.

Το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!“, διεμήνυε ο πρωθυπουργός από το βήμα της 84ης ΔΕΘ, τον Σεπτέμβριο του 2019. Όπως είχε προηγουμένως τονίσει με τα δεδομένα της περιόδου,  “η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό»”.

Η κυβέρνηση πήρε την απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων του Σταθμού της Βενιζέλου, αδιαφορώντας για τις εισηγήσεις των επιστημονικών φορέων και την βούληση των κατοίκων της πόλης, καθυστερώντας κατά μερικούς μήνες, όπως έλεγαν τότε, την παράδοση του έργου στο κοινό της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να παραδώσουν το έργο ενιαίο.

Την απόφαση αυτή ακολούθησαν προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ωστόσο έναν χρόνο αργότερα ο πρωθυπουργός, κατά την συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ, ερωτηθείς σχετικά επέμεινε ότι “αν δεν δικαιωθούν οι προσφεύγοντες, το χρονοδιάγραμμα είναι εφικτό“.  Στην ίδια γραμμή και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, που ανέφερε κατά την διάρκεια της επόμενης ΔΕΘ (2021 πλέον) ότι οι προσφυγές προκάλεσαν καθυστερήσεις, “ωστόσο αυτό δεν αλλάζει τον σχεδιασμό που είναι να παραδοθεί ολοκληρωμένο το έργο μέσα στο 2023“.

Αναιρώντας όλα τα παραπάνω, ο πρωθυπουργός και πάλι από την ΔΕΘ, το 2022 αυτή τη φορά, μετέφερε την παράδοση του Μετρό στους κατοίκους της πόλης, για το τέλος του 2023, χρησιμοποιώντας -φυσικά- το άλλοθι των προσφυγών. “Ο λόγος που δεν παραδίδουμε το μετρό τον Μάιο του 2023 και το δίνουμε στο τέλος του 2023 είναι όσοι δεν ήθελαν ποτέ σε αυτή την πόλη να γίνει ο σταθμός Βενιζέλου και έκαναν προσφυγές με αποτέλεσμα να πάμε πίσω το χρονοδιάγραμμα επί έξι μήνες”.

Οι προσφυγές που μετά βεβαιότητας για τον πρωθυπουργό και τον αρμόδιο υπουργό δεν θα καθυστερούσαν το Μετρό, τελικά ευθύνονται για την καθυστέρησή του.

Και ήταν τον Δεκέμβριο του 2022, που το “τέλος του 2023εγινετο πολύ αρχές του 2024” και ήταν αρχές του 2023 που ο Κώστας Καραμανλής διαβεβαίωνε πως το Μετρό θα λειτουργήσει στο τέλος του 2023 και ήταν Μάρτιος του τρέχοντος, όταν ο Νότης Μηταράκης δήλωνε στο BBC πώς είναι ήδη σε λειτουργία.

Στο ενδιάμεσο φυσικά, ο τότε πρόεδρος της Αττικό Μετρό και νυν υφυπουργός Υποδομών, διαβεβαίωνε πως το έργο θα είναι σε λειτουργία στο τέλος του χρόνου. “Εμείς λέμε ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα μπορέσουμε να παραδώσουμε το μετρό προς λειτουργία“.

Στον “κουβά” πήγε και η πρόβλεψη του κυρίου Ταχιάου, ο οποίος τον περασμένο Ιούλιο αντιλήφθηκε ότι τα πράγματα δεν πηγαίνουν κατ ευχήν για την λειτουργία του πολύπαθου έργου και υπογράμμισε από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας πως “είναι πράγματα τα οποία πάντα μπορούν να έχουν αστάθμητους παράγοντες, κατά συνέπεια δεν είναι σοφό να λες ημερομηνία“.

Πλέον και με την παρουσία του πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη για την υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στην… Ελληνικό Μετρό(sic- μετονομάστηκε γιατί Μετρό δεν έχει μόνο η Αθήνα) και την εταιρεία που έχει αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του, το κεντρικό σύνθημα έχει γίνει “Μετρό Θεσσαλονίκης στην τελική ευθεία“.

Μία τελική ευθεία όμως, που σύμφωνα με ενημέρωση του Νίκου Ταχιάου θα διαρκέσει 12 με 14 μήνες. Επόμένως, όπως αναφέρει και ο Νίκος Καραγιάννης σε σημερινό ρεπορτάζ του, “ουσιαστικά αυτό μεταφράζεται σε μια περίοδο από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024“.

Για να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, κανείς στην Θεσσαλονίκη -ή οπουδήποτε αλλού στον πλανήτη- δεν πιστεύει ότι το μετρό θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του 2024.

Κανείς επίσης δεν συγκινείται για ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία 17 χρόνια (και μόλις πήρε παράταση για ένα ακόμα), που έχει καταστρέψει το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τους επιχειρηματίες του, ένα έργο που -σε αντίθεση με το γεφύρι της Άρτας- δεν έχει ολοκληρωθεί και έχει πληρωθεί με νεκρούς και τραυματίες εργάτες μέσα σε αυτά τα χρόνια. Ένα έργο που το μέχρι τώρα αποτύπωμά του για την πόλη έχει υπάρξει κυρίως αρνητικό. Για ένα έργο που στο άκουσμά του οι Θεσσαλονικείς είτε γελάμε, είτε απαντάμε με ένα ανασήκωμα των ώμων.

Και η στάση της κυβέρνησης απέναντι στο έργο αυτό αλλά και στην ίδια την πόλη, απλώς ενισχυτικά λειτουργεί σε αυτή τη συνθήκη. Οι γραφικότητες με τους μουσαμάδες απλώς αντικαταστάθηκαν από βόλτες για δημοσιογράφους και τον πρωθυπουργό, φωτογραφίσεις και τουριστικού τύπου ξεναγήσεις.

Ο νέος ορίζοντας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, λοιπόν, είναι το τέλος του 2024. Μέχρι νεοτέρας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα