Εθνική Πινακοθήκη: Ο "Artfreak" κλέφτης δήλωσε ότι ήταν εθελοντής στη Βρετανική Αστυνομία - Συνεχίζεται το μυστήριο

Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν κατά την συνέντευξη Τύπου της ΕΛΑΣ
Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν κατά την συνέντευξη Τύπου της ΕΛΑΣ ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ / EUROKINISSI

Εθελοντική εργασία στην Βρετανική Αστυνομία δήλωσε στους αστυνομικούς πως παρείχε ο 49χρονος κλέφτης των πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν. Θα ερωτηθούν σχετικά οι βρετανικές Αρχές. Συνεχίζεται η έρευνα για το εάν είχε εντοπίσει υποψήφιους αγοραστές.

Με μία εξαιρετικά ιδιόρρυθμη προσωπικότητα φαίνεται πως έχουν να κάνουν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Αττικής, αναφορικά με τον 49χρονο ελαιοχρωματιστή, που το 2012 κατάφερε να διαρρήξει την Εθνική Πινακοθήκη και να αφαιρέσει τρία έργα ανυπολόγιστης αξίας, ανάμεσά τους δύο πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα ακόμη έργο που κατέληξε στην τουαλέτα του σπιτιού του, όταν το τσαλάκωσε και το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει το χέρι του που είχε κοπεί σε γυαλιά…

Ανάμεσα σε άλλα, προέκυψε πως δεν επισκεπτόταν απλά συχνά την Αγγλία και την Ολλανδία λόγω των προσωπικών σχέσεων που είχε αναπτύξει αλλά και λόγω εργασίας, καθώς εργαζόταν τα τελευταία χρόνια ως αποθηκάριος σε εταιρείες «logistics».

Από την Αγγλία μετά από αρκετούς μήνες παραμονής επέστρεψε τον Ιανουάριο του 2020, έφυγε τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου για Ολλανδία και επέστρεψε τον Φεβρουάριο του 2021 στην Ελλάδα.

Στην Αγγλία ανέφερε στους αστυνομικούς πως παρείχε μάλιστα εθελοντική εργασία κάνοντας περιπολίες για την Βρετανική Αστυνομία και υπάρχει και σχετική φωτογραφία του με στολή στα social media. Οι βρετανικές Αρχές σε ερώτηση των ελληνικών Αρχών αν είχε απασχολήσει σε κάτι έδωσαν αρνητική απάντηση, ωστόσο θα ερωτηθούν ξανά συγκεκριμένα για αυτόν τον ισχυρισμό του 49χρονου.

Επίσης στα social media, που εμφανιζόταν με το ψευδώνυμο «Artfreak» είχε πολλές αναρτήσεις με έργα τέχνης γνωστών ζωγράφων αλλά και φωτογραφίες με γνωστούς οίκους δημοπρασιών και μία φωτογραφία που εμφανίζεται ο ίδιος να συμμετέχει σε δημοπρασία, φορώντας το σχετικό καρτελάκι.

Καθώς οι Αρχές δεν έχουν πειστεί πως όλο αυτό το έκανε μόνο και μόνο για την λατρεία του προς την τέχνη και την ανάγκη να έχει στην κατοχή του έργα τέχνης ανυπολόγιστης αξίας, συνεχίζουν την έρευνά τους για να διαπιστώσουν αν πήγαινε σε αυτούς τους οίκους αναζητώντας ενδεχομένως υποψήφιους συλλέκτες ή αγοραστές των κλεμμένων έργων τέχνης που κατείχε. Η συναναστροφή του άλλωστε με ζωγράφους και καλλιτέχνες του είχε προσφέρει την γνώση που χρειαζόταν για να ξέρει πως να το πετύχει αυτό, αλλά και για να ξέρει πως αν υπήρχε μία πιθανότητα να το πετύχει αυτό θα έπρεπε να περιμένει να το κάνει πολλά χρόνια μετά την «κλοπή του αιώνα».

Ένα άλλο μέρος της έρευνας που συνεχίζεται και θα γίνουν συγκεκριμένα ερωτήματα κυρίως προς την Μεγάλη Βρετανία και την Ολλανδία είναι αν από εκεί είχε πραγματοποιήσει τυχόν ταξίδια προς τρίτες χώρες και κυρίως αραβικές, ενδεχομένως και πάλι προς αναζήτηση τυχόν ενδιαφερόμενου. Για την Ελλάδα αυτό το μέρος της έρευνας έχει προκύψει πως είχε αρνητικά αποτελέσματα και τέτοιας προέλευσης ταξίδια από εδώ, δεν είχαν πραγματοποιηθεί.

Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν κατά την συνέντευξη Τύπου της ΕΛΑΣ
Οι πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν κατά την συνέντευξη Τύπου της ΕΛΑΣ EUROKINISSI

Ένα άλλο σημείο από την έως τώρα έρευνα που δείχνει πόσο αδύναμα έως ανύπαρκτα ήταν τα μέτρα ασφαλείας εκείνη την εποχή στην Εθνική Πινακοθήκη και πόσο το εκμεταλλεύτηκε αυτό ο 49χρονος, είναι το γεγονός ότι κάμερες υπολειτουργούσαν, το ίδιο και ο συναγερμός και μάλιστα αυτό το εκμεταλλεύτηκε ιδιαίτερα ο δράστης, ενεργοποιώντας τον επίτηδες ξανά και ξανά μέχρι να πάψει ο φύλακας να δίνει σημασία, αλλά και το γεγονός ότι σαν οικοδόμος αντιλαμβανόταν που τελείωνε ο τοίχος και που ξεκινούσε η γυψοσανίδα, κλώτσησε χαμηλά την γυψοσανίδα εκεί που ήταν πιο αδύναμη και μπόρεσε να κάνει τρύπα και να εισέλθει εύκολα στην αίθουσα.

Από εκεί και μετά κατευθύνθηκε όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε στα έργα που ήταν πιο κοντά του χωρίς να χρειαστεί να κάτσει μεγάλο χρονικό διάστημα στον χώρο και κινήθηκε μόνο μεταξύ μεσοπατώματος και ισογείου. Τα κλεμμένα έργα όπως έχει προαναφερθεί δεν τα είχε στο σπίτι του κάπου τοποθετημένα και τα θαύμαζε αν όντως ήταν ένας «φιλότεχνος» τύπος που παραστράτησε εξαιτίας του πάθους του, αλλά είχε φροντίσει να κατασκευάσει κρύπτη στη τουαλέτα του σπιτιού του στην Κερατέα όπου τα έκρυβε από τους πάντες όλα αυτά τα χρόνια.

Από εκεί τα έβγαλε, τα τοποθέτησε σε χαρτοφύλακα, τον έντυσε όλο με μονωτική ταινία και τα έκρυψε μέσα σε κλαδιά σε δασική έκταση μέσα σε μία ρεματιά στην περιοχή, μόλις πριν δύο μήνες και αφού είδε δημοσιεύματα για τις έρευνες της Αστυνομίας ως προς την συγκεκριμένη υπόθεση, τα οποία όμως τότε αφορούσαν άλλες πληροφορίες και όχι τον ίδιο, αφού για το συγκεκριμένο άτομο η πληροφορία κατέληξε στις Αρχές πολύ πρόσφατα.

Το γεγονός λοιπόν ότι υπάρχουν ακόμη αυτά τα ανυπολόγιστης αξίας έργα και δεν αφαιρέθηκαν εκ νέου από κάποιον περιπατητή ή δεν καταστράφηκαν από δασικές φωτιές και καιρικές συνθήκες είναι καθαρή τύχη.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Εθνική Πινακοθήκη, Αστυνομία, κλοπή, Διάρρηξη, Μεγάλη Βρετανία
SHARE:

24Media Network