Γραμμή 4 Μετρό: Προετοιμάζονται τα εργοτάξια σε Κατεχάκη και Βεϊκου για να υποδεχθούν τους Μετροπόντικες

Γραμμή 4 Μετρό: Προετοιμάζονται τα εργοτάξια σε Κατεχάκη και Βεϊκου για να υποδεχθούν τους Μετροπόντικες
Σταθμός του Μετρό SOOC

Μέσα στο Φεβρουάριο προγραμματίζεται να ξεκινήσει η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, ενώ μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν ενεργοποιηθεί σχεδόν όλα τα εργοτάξια της νέας γραμμής Μετρό.

Μέχρι το καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα έχουν ενεργοποιηθεί σχεδόν όλα τα εργοτάξια της υπό κατασκευή γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Αυτή την εποχή προχωρούν και υποβάλλονται διαρκώς μελέτες από το ανάδοχο σχήμα προς έγκριση από την Αττικό Μετρό. Το βασικότερο νέο είναι πως προγραμματίζεται να ξεκινήσει μεσα στον Φεβρουάριο η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης στο εργοτάξιο της Κατεχάκη.

Αυτό θα εξυπηρετήσει στην τοποθέτηση πασσάλων για την είσοδο του σημείου στο οποίο θα εισέλθουν τα εξαρτήματα του ενός από τους δύο μετροπόντικες προκειμένου να συναρμολογηθεί και να ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του στα ανατολικά προάστια και το κέντρο της πόλης.

Τα δύο μεγάλα μηχανήματα σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα σχεδιασμό, πρόκειται να φτάσουν στην Αθήνα μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου για να καταλήξουν στα δύο άκρα της γραμμής. Στο έτερο εργοτάξιο της Λεωφόρου Βεΐκου στο Γαλάτσι εκπονούνται κυκλοφοριακές και μελέτες παράκαμψης των δικτύων. Μόλις εγκριθούν η ανάδοχος θα προχωρήσει στην κατάληψη μέρους του οδοστρώματος στο ρεύμα προς Χαλάνδρι σε μήκος περίπου 300 μέτρων.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι δύο μετροπόντικες θα ξεκινήσουν περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί και από την πορεία των εργασιών στα εργοτάξια των δύο άκρων της νέας γραμμής.

Στο ταξίδι των ΤΒΜ θα χρειαστεί να περάσουν από συνολικά 15 σταθμούς. Σε κάποιους από αυτούς θα έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και θα περάσουν σε “ανοιχτό ουρανό”. Σε κάποιους άλλους για οικονομία χρόνου οι μετροπόντικες θα περάσουν χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν την ολοκλήρωση των εκσκαφών η οποία θα γίνει στη συνέχεια.

Τα εργοτάξια

Στα εργοτάξια η εικόνα που έχουμε είναι περίπου η ίδια. Στα Εξάρχεια προς το παρόν δεν έχει γίνει εφικτό να στηθεί το εργοτάξιο και στον Ευαγγελισμό υπάρχει η εκκρεμότητα στη Ριζάρη. Σύμφωνα με πληροφορίες από το εργοτάξιο του σταθμού ΚΟΛΩΝΑΚΙ, τα μεγάλα δέντρα που υπήρχαν εκεί, μεταφυτεύθηκαν με πρόνοια της Αττικό Μετρό.

Για τα εργοτάξια που δεν έχουν ανοίξει ακόμα, ο στόχος είναι να έχουν ενεργοποιηθεί σταδιακά μέχρι το καλοκαίρι και έτσι να έχουμε ανοιχτά μέτωπα σε όλο το μήκος της νέας γραμμής. Οι πρόδρομες εργασίες προχωρούν σχετικά με ανεκτούς ρυθμούς που όμως αναμένεται να επιταχυνθούν το επόμενο διάστημα.

Ένα από τα πρώτα ορόσημα στα έργα θα πραγματοποιηθεί (καλώς εχόντων των πραγμάτων) το 2023, όταν οι δύο μετροπόντικες θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους και θα φτάνουν στους πρώτους σταθμούς. Μέσα σε αυτό το έτος Γουδή και Ιλίσια από τα ανατολικά και Άλσος Βεΐκου και Γαλάτσι, θα είναι οι πρώτοι σταθμοί από τους οποίους θα γίνουν οι πρώτες “επισκέψεις” των δύο ΤΒΜ.

Με τεχνολογία ΒΙΜ η γραμμή 4

Ψηφιακό γίνεται το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό με την χρήση της τεχνολογίας του Building Information Model. Σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκίνησε συνεργασία του αναδόχου (ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom) με την Αττικό Μετρό για την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας στις μελέτες για τα στατικά, τα ηλεκτρομηχανολογικά και τα αρχιτεκτονικά καθώς και για τις μελέτες συντονισμού. Παράλληλα προ ημερών έγινε μια συνάντηση όλων των εμπλεκόμενων στο έργο για το θέμα των μελετών.

Το έργο της γραμμής 4 του Μετρό θα είναι το πρώτο στο οποίο θα στηριχθεί ένα μεγάλο δημόσιο έργο στην ψηφιοποίηση των δεδομένων του, πράγμα που, θεωρητικά τουλάχιστον, θα επιτρέψει στον καλύτερο έλεγχο της κατασκευής (ποιοτικά, κατασκευαστικά, λειτουργικά).

Το ΒΙΜ θεωρείται από την αγορά ως το πλέον απαραίτητο εργαλείο στην κατασκευή γιατί ενσωματώνει όλες τις μελέτες σε ένα πληροφοριακό σύστημα το οποίο μετά τίθεται στην υπηρεσία των μηχανικών.

Δημιουργεί ένα τρισδιάστατο μοντέλο του συνόλου των έργων (στην περίπτωση του Μετρό σήραγγες, σταθμούς, άλλους χώρους) και επιτρέπει να γίνει ο βέλτιστος συντονισμός της κατασκευής με προσομοιώσεις των εργασιών σε όλα τα στάδια της ζωής του έργου από το σχέδιο και τη μελέτη μέχρι την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση του.

Με τον τρόπο αυτό η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα γίνει η πρώτη “ψηφιακή γραμμή” του Αθηναϊκού Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου και μια από τις πρώτες στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα
Exit mobile version