Η Αθήνα στέλνει το μήνυμα για τον ελληνικό τουρισμό

Η Αθήνα στέλνει το μήνυμα για τον ελληνικό τουρισμό

Το 7ο Travel Trade Athens, προβάλλει το νέο «πρόσωπο» της πρωτεύουσας, η οποία μετεξελίσσεται και είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους επισκέπτες της.

Όλα εξαρτώνται από τη γενικότερη πολιτική που θα καθορίσει η κυβέρνηση, αναφορικά με το επιδημιολογικό, πρωτίστως για τους πολίτες της. Κι αυτό, διότι δεν μπορούν να ισχύουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, για τους Έλληνες και τους ξένους που θέλουν να την επισκεφθούν.

Σε αυτό το σκεπτικό, περιλαμβάνεται το άνοιγμα της εστίασης, που αφορά όλους, καθώς και οι άρσεις των απαγορεύσεων μετακίνησης, τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και από το εξωτερικό. Ήδη, από πέντε χώρες μπορούν να έρχονται επισκέπτες που έχουν εμβολιαστεί ή έχουν κάνει πρόσφατο τεστ PCR.

Η Αθήνα, ως πρωτεύουσα, έχοντας το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον τουρισμό, όλου του έτους, διότι τους θερινούς μήνες οι νησιωτικοί προορισμοί έχουν την πρωτοκαθεδρία.

Η Αθήνα στέλνει το μήνυμα για τον ελληνικό τουρισμό

Και εύστοχα παρατήρησε σήμερα ο Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού 7ου Travel Trade Athens, ότι το MICE (συνέδρια κ.λ.π.) και το Citybreak (τουρισμός τριημέρου), θα ανακάμψουν πιο αργά, έναντι του τουρισμού στα νησιά.

Ωστόσο, η Αθήνα, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ώστε η ανάκαμψη στην πρωτεύουσα να έρθει όσο γίνεται νωρίτερα, και σε αυτό το πλαίσιο η φετινή διοργάνωση του 7ου Travel Trade Athens, ήταν πιο επίκαιρη από ποτέ. Συνολικά 147 εκπρόσωποι από κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας συμμετείχαν φέτος διαδικτυακά στη διοργάνωση-θεσμό, που υλοποιήθηκε από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ).

Κατά τη διάρκεια των δύο ημερών του Travel Trade, 81 ελληνικές επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου ήρθαν σε επαφή με 66 εκπροσώπους της διεθνούς αγοράς, πραγματοποιώντας συνολικά περισσότερες από 1.200 online συναντήσεις, με στόχο τη σύναψη συμφωνιών για μελλοντικές συνεργασίες, σε μια κρίσιμη περίοδο για την «επόμενη μέρα» της τουριστικής βιομηχανίας.

Μέσω του Travel Trade, η ελληνική πρωτεύουσα «απευθύνθηκε» σε βασικές αγορές– στόχους από την Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία. Στη διοργάνωση συμμετείχαν εκπρόσωποι μεγάλων τουριστικών εταιρειών από συνολικά 22 χώρες, μεταξύ των οποίων οι Ηνωμένες Πολιτείες, ο Καναδάς, η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία, οι οποίοι εκδήλωσαν το έντονο ενδιαφέρον τους για τον προορισμό της Αθήνας.

Στην ομιλία του, ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης τόνισε, μεταξύ άλλων, τη σημασία της διοργάνωσης για την πόλη της Αθήνας στην προσπάθεια επανάκαμψης του τουριστικού κλάδου, ειδικά σε μία περίοδο που οι επαγγελματίες του τουρισμού αντιμετωπίζουν τις σκληρές επιπτώσεις της πανδημίας. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στα σημαντικά έργα υποδομής που αυτή την περίοδο εξελίσσονται στην πόλη, όπως τα συντριβάνια, η ασφαλτόστρωση των δρόμων και η καθαριότητα, αποδεικνύοντας ότι η δημοτική αρχή αντιμετωπίζει τον προορισμό στην ολότητά του. «Για τον Δήμο των Αθηναίων, η καθημερινότητα της πόλης συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό. Κανένα επικοινωνιακό τέχνασμα ή καμία καμπάνια δεν μπορεί να δημιουργήσει νέο ή και σταθερό τουρισμό αν οι υποδομές, η ζωή και η καθημερινότητα δεν ικανοποιούν τον ίδιο τον κάτοικο της Αθήνας. Άρα, δεν επενδύουμε στον τουρισμό για να μπορέσουμε να αλλάξουμε την πόλη αλλά το αντίστροφο. Έχουμε ξεκινήσει τις αλλαγές που είχε ανάγκη εδώ και δεκαετίες η Αθήνα για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες που θα προσελκύσουν τον τουρισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Αθηναίων.

Ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της Aegean Airlines, επισήμανε ότι: «συνεχίζουμε να πιστεύουμε και να επενδύουμε στην προοπτική και την ελκυστικότητα της Αθήνας. Έναν μοναδικό τόπο να επισκεφτεί κανείς, και πλέον με τα νέα δεδομένα, ολοένα και περισσότερο έναν τόπο για να ζήσει και να εργαστεί. Το 2020 και το 2021 με την πανδημία, ήταν και θα είναι εξαιρετικά δύσκολες χρονιές για όλα τα αστικά κέντρα και φυσικά και για την Αθήνα. Γι’ αυτό και είναι κρίσιμο να επιβεβαιώνουμε, παρά τη συγκυρία, τη δέσμευσή μας για κοινές, συντονισμένες ενέργειες που προβάλλουν την πόλη και την εξέλιξη του προϊόντος της, χτίζοντας το κοινό μας μέλλον. Κρατήσαμε την πόλη ανοικτή, έστω και με άδεια αεροπλάνα. Τα βήματα που πρέπει να κάνουμε ακολουθούν τα βήματα της κοινωνίας. Θα ρίξουμε το βάρος μας στο δίκτυο των προορισμών. Οι υποδομές που συντελούνται στην Αθήνα, όπως το Ελληνικό, θα δώσουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες της να δουν μια πόλη που θα έχει ωριμάσει».

Ο Γιάννης Παράσχης, αναφέρθηκε στις επενδύσεις που γίνονται στο αεροδρόμιο, ειδικά στον «πράσινο» τομέα, λέγοντας ότι με την ολοκλήρωση του φωτοβολταϊκού πάρκου θα παράγεται ενέργεια 25 MW που θα δίνει μεγάλη επάρκεια στην ενέργεια που χρειάζεται το αεροδρόμιο. Παράλληλα, επισήμανε ότι από το 2013 που ξεκίνησε η συνεργασία στο This is Athens, από τα 2,5 εκατ. επισκεπτών στην Αθήνα και τα 12,5 εκατ. ταξιδιωτών του αεροδρομίου της, φθάσαμε η Αθήνα να έχει 6,7 εκατ. επισκέπτες και το αεροδρόμιο 25,5 εκατ. κίνηση. Επίσης, τόνισε ότι «στην εξαιρετικά δύσκολη περίοδο που διανύουμε, συνεχίζουμε και εντείνουμε τη στρατηγική συνεργασία μας για τη συντονισμένη και ασφαλή επανεκκίνηση των αερομεταφορών και του τουρισμού της πόλης μας. Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ο «έξυπνος» ψηφιακός μετασχηματισμός και η καινοτομία είναι στρατηγικοί άξονες αυτής της συλλογικής προσπάθειας για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη της Αθήνας μας στην μετά-COVID εποχή».

Ο Policy Director του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Τουριστικών Πρακτόρων, Tim Fairhust, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι: «βρισκόμαστε πολύ κοντά στο να επιτύχουμε την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των ταξιδιωτών. Η τουριστική βιομηχανία μπορεί, και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία. Η ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγιση που υιοθέτησε η Αθήνα καθώς και η σημασία που αποδίδει η Ελλάδα εν γένει στον τουρισμό, θέτουν τις σωστές βάσεις για τη βιώσιμη τουριστική ανάκαμψη και την πλήρη επανεκκίνηση της οικονομίας».

Η Αθήνα στέλνει το μήνυμα για τον ελληνικό τουρισμό

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΕΑΤΑ, Μελίνα Δασκαλάκη επισήμανε: «Η Αθήνα προετοιμάζεται να φιλοξενήσει τα επόμενα χρόνια μεγάλα διεθνή συνέδρια, που στο σύνολό τους θα βασίζονται σε βιώσιμες πρακτικές. Το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων, όλο αυτό το διάστημα εργάζεται δυναμικά για να προσελκύσει νέα συνέδρια στην πόλη, επενδύοντας στη διοργάνωση των «green meetings», που σχεδιάζονται και υλοποιούνται με στόχο να μην επιβαρύνουν στο ελάχιστο το περιβάλλον. Η Αθήνα έχει τα εφόδια να αποτελέσει πρότυπο «πράσινης εμπειρίας» ανάμεσα σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις».

Καθώς οι ισχύουσες ταξιδιωτικές συνθήκες δεν επέτρεψαν στους ξένους συμμετέχοντες να επισκεφθούν την Αθήνα κατά τη διάρκεια της διήμερης διοργάνωσης, τα ταξίδια εξοικείωσης με τον προορισμό μετατέθηκαν για τον Μάιο και τον Ιούνιο. Στόχος είναι οι φιλοξενούμενοι επαγγελματίες να γνωρίσουν από κοντά τα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος και τις υποδομές της πόλης για τη διοργάνωση φυσικών συνεδρίων και επαγγελματικών συναντήσεων τα επόμενα χρόνια στην πρωτεύουσα. Ήδη, πάντως, οι ξένοι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να «περιηγηθούν» μέσα από δύο διαδικτυακές ξεναγήσεις στα σημαντικότερα ιστορικά αξιοθέατα της πόλης.

Στο φετινό Travel Trade Athens, δόθηκε έμφαση και στην επιμόρφωση στελεχών του ελληνικού τουρισμού. Σε συνεργασία με μεγάλους διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς πραγματοποιήθηκε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δημιουργικών workshops, με διαφορετικές θεματικές, στα οποία είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος περισσότερα από 100 στελέχη του τουριστικού κλάδου από την Ελλάδα.

Το Travel Trade Athens ανανεώνει το ραντεβού με τους επαγγελματίες του Τουρισμού για το 2022.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουρισμός, Κώστας Μπακογιάννης
SHARE: