Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ήταν τα στοιχεία της έρευνας για την κατάναλωση καφέ στην Ελλάδα το 2018 της Alco που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού Snack and Coffee και παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες στην HORECA. Από αυτή προκύπτει ότι ο καφές είναι το απόλυτο εθνικό τονωτικό μας ρόφημα αλλά υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις καταναλωτικές συνήθειες ανδρών -γυναικών, μεγαλύτερων και μικρότερων ηλικιών καθώς και μεταξύ Αθήνας και επαρχίας. Ας δούμε τα 10 σημαντικότερα στοιχεία μέσα από την δύναμη των αριθμών
Η Αττική πίνει περισσότερο (91%) από ότι η υπόλοιπη Ελλάδα ενώ η ηλικιακή ομάδα 16-24 είναι αυτή με την χαμηλότερη κατανάλωση (70%)
Οι άνδρες, οι μεγαλύτερες ηλικίες (35-55) και οι κάτοικοι της επαρχίας είναι οι ομάδες που σε ποσοστό 8% πίνουν τουλάχιστον τέσσερις καφέδες την ημέρα. Φίλτρου και εσπρέσσο είναι οι δύο κατηγορίες που οι περισσότεροι θα πιούν πάνω από μία φορά την ημέρα
Η πιο δραστήρια ηλικιακή ομάδα (25-34) είναι αυτή που δαπανά τα περισσότερα χρήματα σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες. Σε ποσοστό 15% θα διαθέσει πάνω από 21 ευρώ την εβδομάδα για το ρόφημα της. Σε ότι αφορά στα είδη τα λιγότερα ξοδεύουμε στον φραπέ (58% των ερωτηθέντων έως 6 ευρώ) και τα περισσότερα στον εσπρέσσο (20% πάνω από 21 ευρώ).
Το ποσοστό φτάνει στο 87% για αυτούς που δαπανούν πάνω από 21 ευρώ την εβδομάδα για τον καφέ τους
Ο ελληνικός καφές ως πρώτη (32%) ή επιπλέον επιλογή (29%) είναι ο μόνος που περνάει αθροιστικά το 50%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σύνολο της αγοράς το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο καθώς η έρευνα της ALCO πραγματοποιήθηκε έως την ηλίκια των 55.
Το προφίλ του καταναλωτή του ελληνικού καφέ είναι χαμηλά εισοδήματα (44% των ερωτηθέντων δαπανά έως 5% την εβδομάδα για καφέ), επαρχία (37% έναντι 25% στην Αττική), μεγαλύτερες ηλικίες (42% στις ηλικίες 35-55) και γυναίκες (42% έναντι 22% των ανδρών).
Μόνο το 1% των Ελληνίδων θα βρεθούν καθημερινά σε καφετέρια ενώ το 50% δηλώνει ότι πηγαίνει πιο σπάνια από 1-2 φορές την εβδομάδα έως καθόλου. Αντίθετα μόνο το 26% των Ελλήνων δηλώνει ότι πηγαίνει λιγότερα από 1-2 φορές την εβδομάδα σε καφετέρια. Από άποψη δαπάνης, όσοι ξοδεύουν πάνω από 21 ευρώ την εβδομάδα για καφέ δηλώνουν σε ποσοστό 28% ότι είναι καθημερινοί θαμώνες σε καφετέρια.
Αντίθετα η κακή ποιότητα (68%), οι ακριβές τιμές (36%), το κακό περιβάλλον (25%) και η έλλειψη καθαριότητας (21%) είναι οι βασικοί λόγοι που αποτρέπουν έναν καταναλωτή να επισκεφθεί πάλι μία επιχείρηση καφεστίασης.
- Ευχαριστούμε το περιοδικό Snack and Coffee και τις εκδόσεις Forum για την παραχώρηση της έρευνας