Ολοκληρώνονται οι πρώτοι σιδηροδρομικοί διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ - Ποια έργα αφορούν

Γραμμή σιδηρόδρομου (φωτογραφία αρχείου)
Γραμμή σιδηρόδρομου (φωτογραφία αρχείου) ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Εγκρίθηκαν οι συμβάσεις των δύο εργολαβιών της ΕΡΓΟΣΕ και περνούν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού. Αναλυτικά τα έργα.

Τον δρόμο για τη Βουλή παίρνουν τα δύο πρώτα έργα νέας γενιάς της ΕΡΓΟΣΕ που αφορούν τη σηματοδότηση του τμήματος Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Λάρισα-Βόλος. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συμβάσεις των δύο εργολαβιών εγκρίθηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον περνάμε στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.

Στη Βουλή αναμένεται να περάσουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και ακολούθως μέσα στον Οκτώβριο να υπογραφούν οι συμβάσεις για να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος. Να θυμίσουμε πως το έργο σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη προσωρινή ανάδοχος έχει αναδειχθεί η Κ/Ξ Alstom-Αβαξ που επικράτησε του ανταγωνισμού με ποσοστό έκπτωσης 10,5%.

Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε την 4η Μαρτίου όπου το παρών έδωσε και η κοινοπραξία Μυτιληναίος-Ξανθάκης.

Στη δεύτερη εργολαβία για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Λάρισα-Βόλος προσωρινή ανάδοχος είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έδωσε έκπτωση 37,19% στη διαδικασία ανοίγματος των οικονομικών προσφορών.

Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου όπου το παρών έδωσαν συνολικά τέσσερα σχήματα.

Θετική εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως για πρώτη φορά μετά από χρόνια σε δύο μεγάλους σιδηροδρομικούς διαγωνισμούς δεν υπήρξαν δικαστικές προσφυγές με αποτέλεσμα να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες. Εφόσον τα δύο έργα υπογραφούν μέσα στον Οκτώβριο τότε οι διαγωνισμοί θα έχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα επτά και οκτώ μηνών αντίστοιχα.

Με βάση προηγούμενους διαγωνισμούς μεγάλων σιδηροδρομικών έργων το διάστημα αυτό ήταν κατά μέσο όρο από 12 μέχρι 18 μήνες.

Το Θεσσαλονίκη-Ειδομένη

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, καθώς και ETCS – level 1, στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς, για τις ανάγκες της σηματοδότησης.

Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ εκτιμήθηκε σε 56,73 εκατ.ευρώ (45,75 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η αρχική δημοπράτηση του έργου ήταν να πραγματοποιηθεί σήμερα 11 Φεβρουαρίου.

Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 72 μήνες (5 χρόνια), εκ των οποίων οι 36 μήνες αφορούν την περίοδο κατασκευής και 36 μήνες την περίοδο συντήρησης. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Το Λάρισα-Βόλος

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης τύπου τρόλεϊ, για ταχύτητες μέχρι και 100 χλμ/ώρα. Η διαδρομή μαζί με τις απαιτούμενες στάσεις εκτιμάται ότι θα διαρκεί περίπου 40 λεπτά.

Στα έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, από τον Σ.Σ. Λατομείου έως τον Σ.Σ. Βόλου μήκους 10,5χλμ προς αντικατάστασης της παλιάς μετρικής. Επίσης θα κατασκευαστεί και μία νέα στάση για επιβατική χρήση στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ.

Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε ποσό με ΦΠΑ 82,89 εκατ.ευρώ (66,84 εκατ.ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 72 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η κατασκευαστική περίοδος είναι 3 χρόνια και άλλα 3 χρόνια είναι η περίοδος συντήρησης.

Στόχος είναι μέχρι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Υποδομές
SHARE:

24Media Network