'Παιχνίδια' της μοίρας. Έφυγε στην κορυφαία καλλιτεχνική του στιγμή

'Παιχνίδια' της μοίρας. Έφυγε στην κορυφαία καλλιτεχνική του στιγμή

Στην Αγία Πετρούπολη μόλις προχθές έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης του Μανόλη Μπετεινάκη, που έσβησε τα ξημερώματα

Είναι η ζωή εκείνη που γράφει τα πιο τραγικά σενάρια. Είναι εκείνη που ξεπερνά τον πιο ευφάνταστο νου. Το Σάββατο έγιναν στο ναό του Αγίου Ισαάκ, με μεγαλοπρεπή τρόπο, τα εγκαίνια της έκθεσης αγιογραφιας- εικόνας του Μανόλη Μπετεινάκη.

Ρώσοι κι Έλληνες τίμησαν τον μεγάλο κρητικό αγιογράφο με τρόπο ξεχωριστό, μια κορυφαία στιγμή για ένα καλλιτέχνη. Ο ίδιος δεν μπόρεσε να παραστεί λόγω ενός προβλήματος υγείας που είχε και μίλησε μέσω skype, πολύ συγκινημένος για την έκθεση...Και δεν άντεξε...Τα ξημερώματα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 69 ετών- είχε ταλαιπωρηθεί από ανεύρυσμα αορτής το τελευταίο διάστημα...

'Παιχνίδια' της μοίρας. Έφυγε στην κορυφαία καλλιτεχνική του στιγμή

Η είδηση του θανάτου του έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία τόσο στη Ρωσία όσο και στην Ελλάδα και την Κρήτη, ειδικά τώρα που είναι σε εξέλιξη η έκθεση των εικόνων, στην οποία οι Ρώσοι απέδωσαν μεγάλη σημασία...Πόσο μάλλον τώρα...Συγκλονισμένοι είναι και οι φίλοι και συνεργάτες του- δείτε την ανάρτηση που έκανε ο γνωστός ζωγράφος Νίκος Βισκαδουράκης αποχαιρετώντας το φίλο του...

'Παιχνίδια' της μοίρας. Έφυγε στην κορυφαία καλλιτεχνική του στιγμή

Ο Μανόλης Μπετεινάκης

Η πορεία στη ζωή ξεκίνησε το 1946 οπότε και γεννήθηκε στο Ηράκλειο

1962 ξεκίνησε τη μαθητεία του στην αγιογραφία στο εργαστήρι του αγιογράφου Παπα-Γιώργη Μανουσάκη.

1965 εργάστηκε ως βοηθός του αγιογράφου Γεωργίου Φιλιππάκη στην ιστόρηση του Ι.Ν.Αγ.Δημητρίου Αιγίνας.

1969 άνοιξε δικό του εργαστήρι στο Ηράκλειο και εργάστηκε ως ανεξάρτητις πλέον αγιογράφος αναλαμβάνοντας αναθέσεισ από ιδιώτες και από τις εκκλησιαστικές αρχές.

1975 : Του ανατίθεται το πρώτο τοιχογραφικό σύνολο για το παρεκκλήσι Αγ.Ιωάννου του Ερημίτη Μητροπόλεως Ιεραπύτνης και Σητείας ( με βοηθούς του Μ. Βασιλάκη και τον Ν. Κρητικό ).

1975-1990 : Τοιχογραφικά σύνολα αυτής της περιόδου, μεταξύ αλλων στους Ι. Ν. Παναγίας της Φανερωμένης Παχιάς Άμμου, Αγ. Θεοδώρων και ΑγΔημητρίου Ησυχαστηρίου Ηρακλείου,Άξιον Εστί Ιεράπετρας (με συνεργάτη του Μ. Σταυρουλάκη), Αγ. Γεωργίου Πόρου και σε Ι. Ναούς του Κάτω και Άνω Χωριού Ιεράπετρας. Παράλληλα, αναλαμβάνει και φορητές εικόνες τέμπλων μεταξύ άλλων για τους Ι .Ν. Αγ. Γεωργίου Σητείας, Άξιον Εστί Ιεράπετρας, και Αγ. Νικολάου στη ναυτική βάση Σηταίας και Αγίας Φωτεινής Ιεράπετρας. Του ανατίθεται η ιστόρηση της Τράπεζας Ι. Μονής Τοπλού με την τεχνική της νωπογραφίας. Αρχίζει δοκιμές και το 1987 ξεκινά την εργασία στην Τράπεζα της Ι. Μονής.

1990-2000 ολοκλήρωσε το έργο της ιστόρησης στην Τράπεζα της Ι. Μονής Τοπλού (1994). Παράλληλα, φιλοτέχνησε φορητές εικόνες τέμπλου μςταξύ αλλων υια τον Ι. Ν. Ευαγγελίστριας Σητείασ, και τον Ι. Ν. Μεταμορφώσεως Αρκαλοχωρίου, ενώ αρχίζει την ενασχόλησή του με την τέχνη του ψηφιδωτού. Ψηφιδωτά έργα του αυτής της δεκαετίας ( με τη συνεργασία της Μ. Κουμάνοβα) βρίσκονται στον Ι. Ν. Αγ. Νικολάου στη ναυτική βάση Σητείας, στην Ι. Μονή της Παναγίας Παντάνασσας.

Από το 2000 εργάστηκε φιλοτεχνώντας τοιχογραφικά σύνολα, με πρόσφατο αυτό στον Ι. Ν. Παναγίας της Ελεούσας, Ιεράπετρας ( με συνεργάτη του Κ. Νούλανς ), και στον Ι. Ν. Αγ. Αικατερίνας Σητείας ( με συνεργάτη του Ν. Βισκαδουράκη ), ενώ δούλευε ψηφιδωτά και έργα φορητών εικόνων όπως για τα τέμπλα των Ι. Ναών Αγ. Άννας Σητείας, Πέτρου και Παύλου Άρβης, Εσοδίων στο χωριό Χουμέρι και Προφήτη Ηλία στο χωριό Παπαγιαννάδες Σητείας.

Πηγή: Cretalive.gr

SHARE: