Σε 24ωρη απεργία οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι: "Απολύσεις και κλείσιμο καταστημάτων"

Σε 24ωρη απεργία οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι: "Απολύσεις και κλείσιμο καταστημάτων"

Σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση βρίσκονται οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι προωθούνται 2.300 απολύσεις και κλείσιμο 220 καταστημάτων. Αυτή την ώρα πραγματοποιούν πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών.

Συγκέντρωση στο θέατρο «Άλφα» στην Πατησίων και πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών, πραγματοποιούν  περιπου 1.000 ταχυδρομικοί υπάλληλοι, που βρίσκονται σε 24ωρη απεργία, σήμερα Τετάρτη, με κεντρικό σύνθημα «Όχι στη διάλυση και απαξίωση των ΕΛΤΑ». Κλειστή είναι η Πατησίων απο το ύψος της Στουρναρη και στη συνέχεια θα κλείσει η οδός Σταδίου οσο η πορεια θα πλησιαζει στο υπουργείο.

Οι εργαζόμενοι, καταγγέλλουν «τις προσπάθειες του Υπερταμείου και της διοίκησης του Οργανισμού για την προωθούμενη μείωση 2.300 και πλέον θέσεων εργασίας, το κλείσιμο 220 και πλέον καταστημάτων και την υποβάθμιση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τα όσα ορίζει το πλάνο “βιωσιμότητας” (;) του Οργανισμού». Ουσιαστικά, οι εργαζόμενοι, κατηγορούν και την παρούσα διοίκηση πως οδηγεί τον οργανισμό σε συρρίκνωση «λησμονώντας ή και αποκρύπτοντας ότι οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ, από το 2010 και έπειτα, έχουν υποστεί μειώσεις μισθών που ξεπερνούν το 40%!».

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν, στο πρόσφατο διοικητικό συμβούλιο, η διοίκηση ενημέρωσε ότι με τη στήριξη του Υπερταμείου, προωθούνται 1.806 απολύσεις για το 2019, οι οποίες σε βάθος τριετίας, θα ξεπεράσουν τις 2.300. Παράλληλα, όπως επισημαίνουν, δρομολογούνται επώδυνες αλλαγές στο μισθολογικό μοντέλο, με μειώσεις μισθών και κουπόνια αντί μισθού.

Ακόμη, γίνεται λόγος για τις οφειλές του Δημοσίου προς τα ΕΛΤΑ, καθώς όπως περιγράφουν, το Ταχυδρομείο, έχει λάβει για την Καθολική Υπηρεσία 45 εκατ. ευρώ για τα έτη 2013–2015, «ωστόσο οι αξιώσεις είναι μεγαλύτερες, καθώς η ΕΕΤΤ επαλήθευσε το καθαρό κόστος της Καθολικής Υπηρεσίας για την περίοδο αυτή στα 127,9 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι απομένουν άλλα 82,9 εκατ. για την περίοδο 2013–2015!». Επιπροσθέτως, κάνουν λόγο για μείωση του κύκλου εργασιών και απώλεια μεγάλων πελατών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταχυδρομικών Υπαλλήλων, κάνει έχει προκηρύξει την σημερινή 24ωρη απεργία, με κύρια αιτήματα, «Ανάπτυξη και όχι συρρίκνωση του ΕΛΤΑ, που θα βασίζεται σε ένα σύγχρονο επιχειρησιακό σχέδιο. Άμεση απόσυρση όλων των αντιαναπτυξιακών προτάσεων της PWC, όπως αυτές κατατέθηκαν στο Δ.Σ. των ΕΛΤΑ της 11/01/2019. Άμεση ενσωμάτωση των «Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ» με τη μητρική εταιρεία. Καταβολή όλων των υποχρεώσεων του κράτους προς τον ΕΛΤΑ. Καταβολή όλων των ποσών της Καθολικής Υπηρεσίας, που οφείλει το κράτος στα ΕΛΤΑ από το 2013 μέχρι σήμερα, όπως αυτές έχουν εγκριθεί και από τις σχετικές μελέτες της ΕΕΤΤ.  Καταβολή όλων των ποσών που έχουν απομειωθεί από το μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΤΑ, εξαιτίας αναγκαστικών νόμων (10% από τη συμμετοχή στο Τ.Τ. και κούρεμα των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου που κατείχαν τα ΕΛΤΑ στο πλαίσιο του PSI), συνολικού ποσού 220 εκατ. ευρώ περίπου. Άμεσες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού, ώστε να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές και επείγουσες ανάγκες του Οργανισμού. Ένταξη όλων των προγραμμάτων εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ στα ΕΣΠΑ. Χορήγηση στα ΕΛΤΑ τραπεζικής άδειας χρηματοοικονομικών εργασιών, ώστε να μετατραπούν σε «Λαϊκή Τράπεζα Περιφερειακής Ανάπτυξης» του ελληνικού δημοσίου σε όλη την επικράτεια».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Απεργία
SHARE: