Τριακόσια μεταχειρισμένα λεωφορεία με leasing για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

Τριακόσια μεταχειρισμένα λεωφορεία με leasing για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας
Λεωφορείο στο κέντρο της Αθήνας Eurokinissi

Η επείγουσα κατάσταση στις συγκοινωνίες, η πανδημία που καθιστά απαγορευτικό το συνωστισμό στα ΜΜΜ και η ανάγκη για αναβάθμιση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου, οδήγησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε αυτή την έκτακτη κίνηση.

Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την προμήθεια με leasing που αφορά 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία με ηλικία έως και 10 έτη για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Η επείγουσα κατάσταση στις συγκοινωνίες, η πανδημία που καθιστά απαγορευτικό το συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς και η ανάγκη για αναβάθμιση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου, οδήγησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε αυτή την έκτακτη κίνηση.

Είναι η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες που στην Αθήνα δεν θα έρθουν καινούργια λεωφορεία αλλά μεταχειρισμένα, προφανώς από το εξωτερικό, από κάποια πόλη που τα έχει …παρκάρει. Αυτό δείχνει και το μέγεθος του προβλήματος το οποίο έχει καυτηριάσει πολλές φορές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,Κώστας Καραμανλής που έχει κάνει λόγο για μεγάλη “10ετή αποεπένδυση” στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών.

Αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού είναι η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.). Το κόστος έχει προϋπολογιστεί σε 37,49 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 30,2 εκατ.ευρώ). Οι προσφορές των ενδιαφερόμενων προμηθευτών μπορούν να υποβληθούν μέχρι και τις 30 Οκτωβρίου 2020. Η διάρκεια της σύμβασης είναι για τρία χρόνια με δικαίωμα επέκτασης της σύμβασης για ακόμα ένα έτος με ανάλογη επέκταση του τιμήματος κατά 10 εκατ.ευρώ.

Η χρηματοδοτική μίσθωση αφορά 210 κανονικά και 90 αρθρωτά λεωφορεία αστικού τύπου (μεταχειρισμένα ή καινούργια), χαμηλού δαπέδου, ντιζελοκίνητα, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με έτος κατασκευής 2010 ή και μεταγενέστερο, κατηγορίας EURO V ή νεότερης.

Η αναθέτουσα αρχή, δηλαδή η ΟΣΥ, έχει το δικαίωμα να αναθέσει την υπηρεσία (μίσθωση και συντήρηση λεωφορείων) σε περισσότερους του ενός αναδόχους με τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην διακήρυξη ενώ προβλέπεται ότι θα αναθέσει μέρος της συντήρησης των οχημάτων, στο ήδη απασχολούμενο τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ.

Για τον σκοπό αυτό η εταιρεία μετά την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, θα καταρτίσει έναν πίνακα κατά σειρά μειοδοσίας (με αναλυτική αναφορά για τα αρθρωτά και για τα κανονικά λεωφορεία) των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό.

Εφόσον ο πρώτος μειοδότης δεν καλύπτει τον συνολικό επιθυμητό αριθμό των λεωφορείων, θα προχωρήσει στην ανάθεση και στους επόμενους, κατά την σειρά μειοδοσίας του πίνακα (για τα αρθρωτά και τα κανονικά λεωφορεία), μέχρι να καλυφθεί ο επιθυμητός αριθμός λεωφορείων.

Η προσφερόμενη τιμή μηνιαίου μισθώματος ( ανά τύπο ενός λεωφορείου ανά μήνα), δεν θα είναι μεγαλύτερη από 2.800 ευρώ, επί ποινή αποκλεισμού.

Η προσφερόμενη τιμή για το μίσθωμα των λεωφορείων θα πρέπει να παραμείνει σταθερή σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης. Εδώ προβλέπεται μάλιστα η απαγόρευση της αύξησης του μισθώματος ενώ επιτρέπεται η μείωση του.

Μεταχειρισμένα με δικαίωμα εξαγοράς

Επίσης υπάρχει και ένα παραθυράκι, ώστε τα μισθωμένα λεωφορεία θα μπορούν να μεταβιβαστούν στην ΟΣΥ (δικαίωμα εξαγοράς), μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης, και εφόσον είναι σε πλήρη και αποδοτική λειτουργία, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Συμβατικών Τευχών της διακήρυξης, με αντίτιμο κατ’ ανώτατο 12.000 ευρώ ανά κανονικό λεωφορείο και 15.000 ανά αρθρωτό λεωφορείο. Ωστόσο εδώ ελλοχεύει ο κίνδυνος η Αθήνα όχι μόνο να προμηθευτεί μεταχειρισμένα λεωφορεία αλλά να τα εξαγοράσει διατηρώντας συνεχώς ένα παλιό δαπανηρό στόλο.

Ανάλογη σύμβαση για μεταχειρισμένα λεωφορεία έχει ενεργοποιηθεί και στη Θεσσαλονίκη λόγω των ίδιων προβλημάτων. Και στις δύο πόλεις η τελευταία φορά που υπήρξε προμήθεια νέων λεωφορείων ήταν πριν από 15 χρόνια χρόνια με αποτέλεσμα σήμερα οι στόλοι οχημάτων των δύο μεγάλων πόλεων της χώρας να είναι παλιοί, ρυπογόνοι και αρκετά δαπανηροί στη συντήρηση τους.

Με βάση τα τεύχη του διαγωνισμού, ο ανάδοχος μπορεί να προσφέρει είτε το σύνολο της ζητούμενης ποσότητας ντιζελοκίνητων αστικών λεωφορείων και των δύο τύπων ή τουλάχιστον το 1/10 του συνολικού αριθμού των αρθρωτών ή το 1/10 των κανονικών. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται με σκοπό να διευκολυνθεί η συμμετοχή στον διαγωνισμό και να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή τιμή. Προσφορές για μικρότερη ποσότητα απορρίπτονται.

Ο υπολογισμός της συνολικής αμοιβής του αναδόχου είναι βάσει της δεσμευτικής του προσφοράς για το μηνιαίο μίσθωμα ανά τύπο λεωφορείου πολλαπλασιασμένο με τον ακριβή αριθμό κάθε λεωφορείου που διαθέτει στην ΟΣΥ ανά ημέρα (περιλαμβάνεται το συνολικό κόστος μίσθωσης, υλικών και εργασιών συντήρησης) και θα περιλαμβάνεται στην οικονομική προσφορά.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εξαγγείλει και ένα μεγάλο πρόγραμμα προμήθειας νέων λεωφορείων, πολλών από αυτών ηλεκτρικών για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Υπολογίζεται οτι σταδιακά οι δύο πόλεις θα προμηθευτούν περίπου 1.000 λεωφορεία που θα κάνουν τις οδικές συγκοινωνίες πιο πράσινες και πιο φιλικές προς τον επιβάτη ενώ θα πέσει αισθητά και ο μέσος όρος ηλικίας των στόλων αυτών.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα