Χρονιά σταθμός για την Αττική Οδό – Μάχη των ομίλων για τη χρυσή σύμβαση

Χρονιά σταθμός για την Αττική Οδό – Μάχη των ομίλων για τη χρυσή σύμβαση
Αττική Οδός ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISS

Μεγάλος στόχος είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την επέκταση παραχώρησης της Αττικής Οδού, πριν ολοκληρωθεί η τρέχουσα περίοδος παραχώρησης που είναι ο Οκτώβριος του 2024.

Η χρονιά που θα κρίνει το μέλλον της Αττικής Οδού μόλις ξεκίνησε. Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ μπαίνει στην πιο κρίσιμη φάση του και στο επόμενο διάστημα περιμένουμε τις αποφάσεις που θα ληφθούν για την υποβολή των προσφορών.

Σήμερα, στον διαγωνισμό συμμετέχουν οκτώ συνολικά σχήματα.

  1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  2. GRUPPO FININC – INC SpA
  3. Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
  4. Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
  5. Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
  6. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
  7. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOPINFRASTRUCTURE LTD»
  8. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»

Μεγάλος στόχος είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού πριν ολοκληρωθεί η τρέχουσα περίοδος παραχώρησης που είναι ο Οκτώβριος του 2024. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να ακολουθηθεί ένας αυστηρός οδικός χάρτης.

Δηλαδή να έχουμε τον προσωρινό ανάδοχο μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, να ξεκινήσουν οι προσυμβατικές διαδικασίες το αργότερο στις αρχές του 2024 και μέχρι το καλοκαίρι του ίδιου έτους να πέσουν οι υπογραφές.

Ο νέος ανάδοχος θα αναλάβει στη συνέχεια την υφιστάμενη Αττική Οδό για μια περίοδο 25 επιπλέον ετών. Θα αναλάβει την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του άξονα. Το διόδιο με το οποίο θα ξεκινήσει την παραχώρηση έχει οριστεί σε 2,50 ευρώ δηλαδή κατά 30 λεπτά φθηνότερο από αυτό που ισχύει σήμερα σε όσους χρησιμοποιούν τον αστικό αυτοκινητόδρομο.

Κατά τη διάρκεια της σύμβασης θα παραλάβει και την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στη Λυκόβρυση. Το κόστος του έργου το ανέλαβε το δημόσιο μέσω της διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού ο οποίος είναι στα πρόθυρα της εκκίνησης της κατασκευής.

Ποια είναι η Αττική Οδός

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα