Υπογειοποιούνται οι σιδηροδρομικές γραμμές από την Αθήνα μέχρι τις Τρεις Γέφυρες

Τρένο (φωτογραφία αρχείου) Eurokinissi

Προχωρά η κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας στα Σεπόλια. Το έργο έχει φτάσει στο 50% της συνολικής προόδου και στόχος είναι το 2024 να παραδοθεί το πρώτο από τα δύο τμήματα του έργου.

Βήμα-βήμα προχωρά η κατασκευή του μεγαλόπνοου έργου κατασκευής της Σιδηροδρομικής Σήραγγας στα Σεπόλια. Το έργο το οποίο υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, ξεκίνησε στα τέλη του 2018 και συνάντησε σημαντικές δυσκολίες λόγω της ύπαρξης κεντρικού αγωγού που περνά κάτω από τις γραμμές.

Σήμερα το έργο έχει φτάσει στο 50% της συνολικής προόδου και στόχος είναι το 2024 να παραδοθεί το πρώτο από τα δύο τμήματα του έργου. Το αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ, εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υποβαθμισμένου / υπογειοποιημένου, ο οποίος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον κατασκευασμένο και σε λειτουργία τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Η κατασκευή του περιλαμβάνει την δημιουργία δύο δίδυμων σηράγγων με 4 γραμμές που θα εξυπηρετούν με άνεση υπεραστικά και προαστιακά τρένα. Κατασκευαστικά προχωρά πρώτα η δυτική σήραγγα και μόλις ολοκληρωθεί θα ξεκινήσει η δημιουργία και της ανατολικής.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχει προβλεφθεί να μην σταματήσει η λειτουργία των επίγειων γραμμών που εξυπηρετούν τα τρένα. Σήμερα από τη διπλή γραμμή στο τμήμα Αθήνα-Τρεις Γέφυρες παραμένει σε λειτουργία η μία γραμμή. Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημές γραμμές. Στη συνέχεια θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο.

Τα εργοτάξια αναπτύσσονται από τα Σεπόλια μέχρι την βόρεια είσοδο του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας. Λόγω της πυκνής δόμησης εκατέρωθεν των γραμμών, η ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκαταστήσει και λειτουργει ειδικό μηχάνημα που μειώνει σημαντικά την όχληση κατά τη διάρκεια των κατασκευών.

Σιδηροδρομικό και έργο ανάπλασης

Το έργο έχει ένα διττό χαρακτήρα. Την κατασκευή και απόδοση σε λειτουργία της διπλής σήραγγας και στη συνέχεια την ανάπλαση της επιφάνειας των πρώην γραμμών. Εκεί προβλέπεται η δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου με ποδηλατόδρομο, χώρους αναψυχής κ.α. Η προσθήκη πρασίνου εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα τους απαλλάξει από τον θόρυβο διέλευσης τρένων καθ` όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η λειτουργία της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα συμβάλει στην αύξηση της οδικής και σιδηροδρομικής ασφάλειας στο κέντρο της πόλης. Μέχρι σήμερα έχουμε γίνει μάρτυρες σε ατυχήματα και δυστυχήματα με οχήματα και πεζούς. Με τη λειτουργία της σήραγγας θα επανασυνδεθεί οδικά ο αστικός ιστός και θα είναι ασφαλής η διέλευση πεζών και οχημάτων.

Τα έργα έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει αναλάβει όλο το κομμάτι του έργου υποδομής και η Σιδηροδρομικά Έργα τα αμιγώς σιδηροδρομικά έργα. Το έργο χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Συνδέοντας την Ευρώπη".

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ

24MEDIA NETWORK