Κορονοϊός: Οι ουσίες της κάνναβης που μπορούν να τον μπλοκάρουν

Η κανναβιγερόλη (CBG) είναι μη ψυχοδραστική ουσία της κάνναβης και 'μητέρα' πολλών άλλων κανναβινοειδών. Αποδεδειγμένα βοηθά σε διάφορες ασθένειες και από ό,τι φαίνεται, βοηθάει και στο 'stop' του Covid-19. iStock

Έρευνα επιστημόνων του Oregon State University έδειξε πως συγκεκριμένες -μη ψυχοδραστικές- ενώσεις της κάνναβης εμποδίζουν την είσοδο του SARS-CoV-2 και των μεταλλάξεων. Ιδανικά σε συνδυασμό με τα εμβόλια.

Bρετανοί επιστήμονες ενημέρωσαν την Τετάρτη 12/1 πως ο Covid-19 χάνει την ικανότητα του να μολύνει, έπειτα από 20 λεπτά ‘παραμονής’ στον αέρα. Πρόσθεσαν ότι έπειτα από το πρώτο πεντάλεπτο, εξαφανίζεται το μεγαλύτερο μέρος της ‘δυναμικής’ του να περάσει σε άλλους οργανισμούς. Και αυτό αν μη τι άλλο ήταν ένα ευχάριστο νέο.

Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν και ευρήματα Αμερικανών επιστημόνων, οι οποίοι είναι μεταξύ των χιλιάδων ερευνητών που αναζητούν θεραπείες για τον Covid -19.

Σύμφωνα με μελέτη λοιπόν, που έκαναν επιστήμονες του Oregon State University (στα τμήματα φαρμακευτικής, ανοσίας και μοριακής μικροβιολογίας) και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Natural Products (αφότου πέρασε από τον έλεγχο ομότιμων) τα κανναβινοειδή μπλοκάρουν την είσοδο του ιού SARS-Cov_2 και των αναδυόμενων μεταλλάξεων, από το να εισέλθουν στα κύτταρα μας.

Εδώ θα χρειαστούν κάποιες περαιτέρω διευκρινίσεις, γιατί είναι πολύ εύκολες οι παρανοήσεις.

Η κάνναβη (cannabis sativa) είναι φυτό με 400 αναγνωρισμένες χημικές ουσίες (ενώσεις), εκ των οποίων οι 85 είναι γνωστές ως κανναβινοειδή. Μεταξύ τους είναι η τετραϋδροκανναβινόλη (γνωστή ως THC) που έχει ψυχοδραστικές επιδράσεις, όπως και η κανναβιδιόλη (CBD) που είναι μη ψυχοδραστικό συστατικό, με κλινικές μελέτες να έχουν αποδείξει πως βοηθάει ασθενείς με χρόνιες παθήσεις, καρκίνο, αυτισμό, πολλαπλή σκλήρυνση, ηπατίτιδα C, αρθρίτιδα, φλεγμονές, με νευροεκφυλιστικές ασθένειες (Πάρκινσον, Αλτσχάιμερ), τους φορείς του AIDS και σε πολλά άλλα θέματα υγείας. Βασική προϋπόθεση είναι η συνταγή γιατρού και η ορθή χρήση.

Η κανναβιγερόλη (CBG) επίσης είναι μη ψυχοδραστική ουσία και αποτελεί τη ‘μητέρα’ πολλών άλλων κανναβινοειδών. Δηλαδή, από το γονικό αυτό μόριο, παράγοντα πολλά άλλα κανναβινοειδή -όταν το φυτό ωριμάσει. Ναι, όπως τα THC και το CBD. Όταν τελειώνει η διαδικασία, στο φυτό μένει το 1% της CBG, ουσία που σύμφωνα με μελέτες φαίνεται να μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση του καρκίνου του παχέος εντέρου, την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, ενώ μπορεί να χρησιμοποιεί για τον πόνο, το άγχος, τις φλεγμονές, τις δερματικές καταστάσεις, το γλαύκωμα, τη νευροπροστασία και ως αντισηπτικό.

Πίσω στην έρευνα του Oregon State University, οι συγγραφείς της εξήγησαν πως “ως συμπλήρωμα των εμβολίων, χρειάζονται μικρομοριακοί θεραπευτικοί παράγοντες για τη θεραπεία ή την πρόληψη λοιμώξεων, από το σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο του SARS-CoV-2 και τις παραλλαγές του, που προκαλούν τον Covid-19”.

Η μεθοδολογία τους αφορούσε τις δοκιμές ουσιών έως ότου βρεθεί συγγενής (μοριακά) με την πρωτεΐνη της ακίδας του ιού. Φάνηκε πως αυτό ισχύει για συγκεκριμένα κανναβινοειδή οξέα από την κάνναβη. Στις δοκιμές εξουδετέρωσης που ακολούθησαν “το κανναβιγερολικό οξύ (CBGa) και το κανναβιδιολικό οξύ (CBDa) απέτρεψαν τη μόλυνση των ανθρώπινων επιθηλιακών κυττάρων, από ψευδοϊό που εκφράζει την πρωτεΐνη ακίδας SARS-CoV-2. Επίσης, εμπόδισαν την είσοδο ζωντανού SARS-CoV-2 στα κύτταρα“.

“Ο μηχανισμός μιμείται αποτελεσματικά τη δραστηριότητα των αντισωμάτων, με τις ενώσεις κάνναβης να προσκολλώνται στην πρωτεΐνη ακίδας του ιού”.

O συνδυασμός εμβολιασμού και θεραπείας CBDA/CBGA μειώνει τις πιθανότητες διαφυγής του SARS-CoV-2”. Τονίστηκε ότι χρειάζονται περαιτέρω έρευνες και κλινικές δοκιμές για να είναι βέβαιοι οι επιστήμονες για όσα βρήκαν στα εργαστήρια “εν τούτοις τα ευρήματα είναι πολλά υποσχόμενα”.

Αντί επιλόγου, αναφέρουμε αυτό που έγραψε το Salon επί του θέματος: οι συγκεκριμένες ενώσεις χάνουν την αποτελεσματικότητα τους -σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση του Covid-, σε υψηλές θερμοκρασίες. Δηλαδή, στο κάπνισμα ή έπειτα από ψήσιμο.