Μυστηριώδες σήμα από το διάστημα φτάνει στη Γη κάθε 157 μέρες

pixabay

Το σήμα, γνωστό ως FRB 121102 εκπέμπεται από την άκρη ενός γαλαξία-νάνου που βρίσκεται σε απόσταση τριών δισ. ετών φωτός από τη Γη.

Απορία έχει προκαλέσει στους επιστήμονες ένα μυστηριώδες ραδιοφωνικό σήμα που έρχεται στη Γη από το διάστημα.

Όπως αναφέρει το CNN, το συγκεκριμένο σήμα, γνωστό ως FRB 121102 εκπέμπεται από την άκρη ενός γαλαξία-νάνου που βρίσκεται σε απόσταση τριών δισ. ετών φωτός από τη Γη και καταφτάνει στον πλανήτη μας σε τακτική συχνότητα. Το σήμα ανακαλύφτηκε το 2017, ωστόσο τώρα οι επιστήμονες κατάφεραν να βρουν το μοτίβο του.

Συγκεκριμένα, σε μία περίοδο 157 ημερών, το σήμα εμφανιζόταν για 90 ημέρες συνέχεια, πριν σιγήσει για διάστημα 67 ημερών. Με το που ολοκληρώθηκε αυτός ο κύκλος, προς μεγάλη έκπληξη των επιστημόνων, το σήμα άρχισε να επαναλαμβάνεται ακριβώς με την ίδια συχνότητα.

Κανείς επιστήμονας δεν είναι σε θέση να πει αν πρόκειται για τεχνητό ή φυσικό σήμα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το σήμα αυτό έρχεται από κάπου στο διάστημα όπου επικρατούν ακραίες και παράξενες συνθήκες.

Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για το δεύτερο μυστήριο σήμα που απασχολεί την επιστημονική κοινότητα το 2020: Τον Φεβρουάριο είχε ανακαλυγθεί ένα ακόμη σήμα, γνωστό ως FRB 180916.J0158+65, το οποίο επαναλαμβανόταν κάθε 16,35 μέρες. Συγκεκριμένα, σε μία περίοδο 16 ημερών, το σήμα εμφανιζόταν ανά μία ώρα για τέσσερις ημέρες συνέχεια, πριν σιγήσει για διάστημα 12 ημερών.

Οι ερευνητές έχουν μέχρι στιγμής βρει πάνω από 100 τύπους γρήγορων ραδιοφωνικών σημάτων, αλλά μόνο 10 από αυτά επαναλαμβάνονται.

Συνήθως, τα σήματα που λαμβάνουν τα όργανα των επιστημόνων από το Διάστημα αφορούν ενεργειακά κύματα από διάφορα φυσικά φαινόμενα ή από Μαύρες Τρύπες, όπως αποδείχθηκε πρόσφατα.