Πλανήτης-κόλαση: Ωκεανοί από λάβα, υπερηχητικοί άνεμοι και βροχή από πέτρες

Shutterstock

Έναν νέο εξωπλανήτη με τρομακτικές συνθήκες ανακάλυψαν επιστήμονες

Μπορεί σε πολλούς η Γη το 2020 να μοιάζει με κόλαση, όμως στον πλανήτη με το όνομα K2-141b φαίνεται πως τα πράγματα είναι χειρότερα.

Στον καυτό πλανήτη, ο οποίος βρίσκεται 200 έτη φωτός μακριά από τον δικό μας, οι ωκεανοί είναι φτιαγμένοι από λάβα, οι άνεμοι αγγίζουν υπερηχητικές ταχύτητες και “βρέχει” πέτρες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για έναν από τους πιο ακραίους πλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί.

Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, επιστήμονες από το McGill University, το York University και το Ινδικό Ινστιτούτο Επιστημονικής Εκπαίδευσης, αποκαλύπτει λεπτομέρειες ενός από τους πιο νέους “πλανήτες λάβας”.

Όπως ανακάλυψαν οι επιστήμονες, η επιφάνεια, ο ωκεανός και η ατμόσφαιρα του πλανήτη αποτελούνται όλα από το ίδιο υλικό: πέτρα.

“Η μελέτη είναι η πρώτη που κάνει προβλέψεις για τις καιρικές συνθήκες στον K2-141b, που μπορούν να ανιχνευτούν από εκατοντάδες έτη φωτός”, αναφέρει ο επικεφαλής συγγραφέας, Giang Nguyen.

Όπως προέκυχε από την επιστημονική παρατήρηση, τα δύο τρίτα του πλανήτη φωτίζονται διαρκώς, ενώ η μεγάλη εγγύτητα με το άστρο του,το “κλειδώνει” βαρυτικά που σημαίνει ότι συνεχώς φωτίζεται η ίδια πλευρά του.

Σε αυτή την πλευρά, οι θερμοκρασίες πλησιάζουν τους 3.000 βαθμούς Κελσίου, θερμοκρασία στην οποία οι βράχοι όχι απλά λιώνουν αλλά αεροποιούνται, δημιουργώντας μία πηχτή και αφιλόξενη ατμόσφαιρα.

Ο υπόλοιπος πλανήτης είναι καλυμμένος από ένα διαρκές σκοτάδι, φτάνοντας σε θερμοκρασίες έως και -200 βαθμούς Κελσίου.

Κατά τον κύκλο του νερού στη Γη, το νερό εξατμίζεται, ανεβαίνει στην ατμόσφαιρα, συμπυκνώνεται και επιστρέφει στην επιφάνεια του πλανήτη ως βροχή. Στον K2-141b, λαμβάνει χώρα η ίδια ακριβώς διαδικασία. Αλλά αντί για νερό, ο πλανήτης αυτός έχει βράχους!

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr