Πτώση 48,17% στις πωλήσεις ΙΧ στην Ευρώπη

Πτώση 48,17% στις πωλήσεις ΙΧ στην Ευρώπη

Κάθετη πτώση σημειώνουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων, όπως αναμενόταν με τα περιοριστικά μέτρα που πάρθηκαν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, κι έρχεται ένας ακόμα χειρότερος Απρίλιος.

Με τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ήδη από τα μέσα Μαρτίου, ήταν λογικό οι πωλήσεις αυτοκινήτων να μειωθούν δραματικά.

Οι όποιες πωλήσεις έγιναν τον Μάρτιο, υπολογίζονται στο πρώτο 15μερο, καθώς έκτοτε οι εταιρείες είτε υπολειτουργούσαν είτε ήταν κλειστές.

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τον Μάρτιο του 2020, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έπεσε κατά 55,1%, ως αποτέλεσμα της πανδημίας κορονοϊού. Συνολικά, πουλήθηκαν 567.308 μονάδες αυτοκίνητα, έναντι 1.264.569 τον Μάρτιο του 2019.

Πτώση 48,17% στις πωλήσεις ΙΧ στην Ευρώπη

Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης (ΕΕ + Ηνωμένο Βασίλειο + Ιρλανδία, Νορβηγία και Ελβετία), πουλήθηκαν 853.077 μονάδες, έναντι 1.771.030 τον Μάρτιο του 2019, ήτοι 48,17% πτώση.

Και οι 27 αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν τον Μάρτιο, αλλά η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση, κατά 85,4% και 28.326 νέα αυτοκίνητα (194.302 μονάδες τον Μάρτιο του 2019). Ομοίως, η ζήτηση κατέρρευσε και στη Γαλλία (-72,2%) και στην Ισπανία (-69,3%) τον περασμένο μήνα. Η Γερμανία σημείωσε λιγότερο ακραία πτώση από τις άλλες βασικές αγορές, ωστόσο οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 37,7%.

Στο δε Ηνωμένο Βασίλειο, που είναι εκτός ΕΕ, πουλήθηκαν 254.684 μονάδες, έναντι 458.054 (-55,6%), ενώ στις τρεις συνδεδεμένες χώρες EFTA (Ιρλανδία, Νορβηγία και Ελβετία), η πτώση ήταν περίπου 36,0%.

Γενικά, το πρώτο τρίμηνο του 2020, η αγορά αυτοκινήτου μειώθηκε κατά 25,6% στην ΕΕ (Ιταλία -35,5%, Γαλλία -34,1%, Ισπανία -31% και Γερμανία -20,3%).

Τι προτείνει η ACEA για να επανεκκινήσει ο κλάδος του αυτοκινήτου

Καθώς η Ευρώπη αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις του COVID-19, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων, έχει θέσει τέσσερις κατευθυντήριες αρχές για την επιτυχή επανέναρξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες θα είναι ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη της ηπείρου.

Ηδη, από την ερχόμενη Δευτέρα, ορισμένες εταιρείες θα ανοίξουν και πάλι τα εργοστάσια.

Οι τέσσερις βασικές αρχές είναι:

1. Καθορισμός συντονισμένης στρατηγικής για την ασφαλή επανέναρξη της παραγωγής οχημάτων το συντομότερο δυνατό

Μόλις σταματήσει η άμεση κρίση, είναι ζωτικής σημασίας τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι προμηθευτές να μπορούν να λειτουργήσουν τα εργοστάσιά τους γρήγορα και να προμηθεύσουν ταυτόχρονα όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, σε όλες τις χώρες. Διαφορετικά, θα είναι αδύνατο να επιστρέψουν οι κατασκευαστές στην παραγωγή πλήρους κλίμακας. Επίσης, κορυφαία προτεραιότητα είναι η προστασία της υγείας όλων όσων εργάζονται στον τομέα των αυτοκινήτων.

2. Τόνωση της ζήτησης στην αγορά για όλες τις κατηγορίες οχημάτων

Καθώς η Ευρώπη θέλει να επανεκκινήσει την οικονομία της, θα είναι ζωτικής σημασίας οι "καθαρές" οδικές μεταφορές και η κινητικότητα να είναι προσιτές για όλους σε ολόκληρη την ήπειρο. Δεδομένης της εύθραυστης οικονομικής κατάστασης, πολλοί καταναλωτές και επαγγελματίες φορείς μεταφορών δεν θα μπορούν απλώς να αγοράσουν νέα οχήματα. Ως εκ τούτου, θα χρειαστούν τρόποι για την ανανέωση του στόλου σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων στην ΕΕ και να βοηθήσουν εκ νέου στη ζήτηση για τις τελευταίες τεχνολογίες οχημάτων.

3. Αποδέσμευση έγκρισης τύπου και εγγραφές οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας

Το σημερινό αδιέξοδο στον κλάδο, τις τεχνικές υπηρεσίες και τις εθνικές αρχές έγκρισης τύπου διαταράσσει ευλόγως την έγκριση ή την "αναγνώριση" νέων οχημάτων, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να πωληθούν. Η ACEA καλεί τις αρχές των κρατών μελών της ΕΕ να επιταχύνουν τη διαδικασία έγκρισης τύπου και ταξινόμησης οχημάτων στο μέγιστο δυνατό βαθμό, δεδομένου του περιορισμού που υπάρχει σήμερα.

4. Επιτάχυνση των επενδύσεων στην υποδομή επαναφόρτισης

Ένα εκτεταμένο δίκτυο υποδομής φόρτισης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα είναι το κλειδί για να διασφαλιστεί ότι ο στόλος μπορεί να ανανεωθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, σύμφωνα με την ACEA.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κορονοϊός, Covid-19
SHARE: