Προσωπικός χρόνος και εργασία: Πώς να κρατήσεις την ισορροπία

Ο άνθρωπος και το κυνήγι του χρόνου
Ο άνθρωπος και το κυνήγι του χρόνου AP

Πόσες φορές έχεις σκεφτεί τη δουλειά κατά τον ελεύθερό σου χρόνο και το αντίθετο; Πρακτικές συμβουλές για να μην αποσπάσαι και να παραμένεις πιο συγκεντρωμένος στο παρόν.

Η φυσική παρουσία δεν ισοδυναμεί πάντα με την ψυχική παρούσια. Μπορεί κανείς να κάθεται στο γραφείο του αλλά αυτό που τον απασχολεί να είναι μία επισκευή που πρέπει να γίνει στο σπίτι ή από την άλλη μπορεί να βρίσκεται κανείς στην κουζίνα του και να σκέφτεται για τη δουλειά αγνοώντας τους ανθρώπους που δειπνούν μαζί του.

Το θέμα προσωπικού χρόνου και χρόνου εργασίας έχει έρθει στην επικαιρότητα λόγω της τηλεργασίας που θολώνει τα όρια μεταξύ αυτών των δύο.

Πάμε να δούμε μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να αποσπάται λιγότερο και να είναι πιο συγκεντρωμένος στο παρόν, είτε αυτό είναι ελεύθερος χρόνος, είτε χρόνος εργασίας.

Ρουτίνα έναρξης εργασίας 

Μπορείτε να καθιερώσετε κάποιες συνήθειες που θα κάνετε με τον ίδιο τρόπο κάθε πρωί, ακόμα και αν δουλεύετε από το σπίτι. Από το να τοποθετείτε τα πιάτα στο πλυντήριο, μέχρι το να σβήνετε όλα τα φώτα ή να φτιάξετε μία κούπα καφέ. Κάποιος μπορεί να προτιμάει κάποιου είδους γυμναστικής ή ένα κρύο ντουζ. 

Οτιδήποτε πιάνει σε εσάς προσπαθήστε να το κάνετε με τον ίδιο τρόπο κάθε μέρα. Το θέμα είναι να καταλάβει το μυαλό σας πως όταν το κάνετε αυτό έφτασε ο "χρόνος εργασίας".

Φτιάξτε ένα πρόγραμμα 

Μία συμβουλή για να αυξήσετε την παραγωγικότητα και την καθαρότητα του μυαλού, τόσο κατά την εργασία, όσο και στον ελεύθερο χρόνο είναι να κάνετε πλάνα ημέρας. Αυτό περιλαμβάνει να γνωρίζετε την ώρα των συναντήσεών σας, να αποφασίσετε ποια πρότζεκτ θα αναλάβετε και να είστε σαφής με τον εαυτό σας σχετικά με το πότε θα κάνετε δουλειές όπως να απαντάτε στα emails.

Ακόμα καλό θα είναι στα πλάνα σας να περιλαμβάνετε και τις δραστηριότητες που σας βοηθούν να χαλαρώσετε.

Συνήθως οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να φτιάξουν τα καθημερινά τους πλάνα την αρχή της ημέρας ή το προηγούμενο βράδυ πριν κοιμηθούν. Διαλέξτε την ώρα που είναι πιο κατάλληλη για εσάς και βάλτε μία υπενθύμιση στο κινητό για να δημιουργήσετε τη συνήθεια.

Προτεραιότητα στην επικοινωνία

Είναι απολύτως κατανοητό ότι μπορεί κανείς να χρειαστεί κάποια προσωπική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της δουλειάς, αλλά και κάποιου είδους επικοινωνίας με τη δουλειά κατά τον ελεύθερο χρόνο. 

Καλό θα είναι να δώσετε προτεραιότητα βάσει του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεστε. Τις ώρες που θέλετε να επικεντρωθείτε στην εργασία, προσπαθήστε να μειώσετε την επικοινωνία με φίλους ή οικογένεια.Μετά από αυτές τις ώρες κάντε το αντίθετο. Μην τσεκάρετε το email της δουλειάς και απαντάτε σε κλήσεις μόνο εάν είναι απολύτως απαραίτητο.

Αυτό θα σας βοθήσει να είστε ψυχικά παρόντες τόσο στην επαγγελματική, όσο και στην προσωπική σας ζωή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Healthyathome, τηλεργασία, Κορονοϊός, Covid-19
SHARE:

24Media Network