Karol Jarek

18 ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΑΥΛΑΙΑ

Η Κυριακή των Βαΐων πλησιάζει, ημερομηνία που παραδοσιακά τα περισσότερα θέατρα σταματούν τις παραστάσεις τους. Εμείς επιλέξαμε αυτές που κατά τη γνώμη μας πρέπει να προλάβετε να δείτε.

Η Κυριακή των Βαΐων (28 Απριλίου) παραδοσιακά σημαίνει τη λήξη της θεατρικής σεζόν. Πολλές, όμως, είναι οι παραστάσεις που συνεχίζονται και μετά το Πάσχα, όπως και αρκετές οι πρεμιέρες που έρχονται.

Εμείς ξεχωρίσαμε 17 παραστάσεις τις οποίες και σας προτείνουμε να δείτε αν δεν το έχετε κάνει μέχρι τώρα, γιατί σύντομα τελειώνουν.

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί (σκην. Στάθης Λιβαθινός)

Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί- Λιβαθινός
Ελίνα Γιουνανλή

Ο Στάθης Λιβαθινός επιλέγει το δημοφιλές έργο του Τομ Στόπαρντ που στον πυρήνα του στοχάζεται πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση, εξερευνώντας τον παραλογισμό και την αβεβαιότητα της ίδιας μας της ύπαρξης. Βασιζόμενος στη σπουδαία κλασική μετάφραση του Μίνωα Βολανάκη επεξεργάστηκε με αξιοσημείωτη επιδεξιότητα την πρωτοποριακή αυτή προσέγγιση του Στόπαρντ και εμβάθυνε με παιγνιώδη τρόπο στα θέματα της ταυτότητας, της μοίρας, της ελεύθερης βούλησης και του παραλογισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ο Βασίλης Ανδρέου και ο Νίκος Καρδώνης στους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους του Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν αντιστοίχως δίνουν πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, μπλέκονται σε μια σειρά από πνευματώδεις και φιλοσοφικές ανταλλαγές απόψεων, αναλογιζόμενοι συχνά τη δική τους θνητότητα και τη φύση της πραγματικότητας.

H Καρδιά του Σκύλου (σκην. Έφη Μπίρμπα)

Η Καρδιά του Σκύλου
Γιώργος Καπλανίδης

Η Έφη Μπίρμπα στέκεται με τη δική της στοχαστική ματιά απέναντι σε αυτήν την άγρια, ταραχώδη και κωμικά υπερρεαλιστική σάτιρα του του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, που αποτελεί αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο για την ανθρώπινη φύση.

Με όπλο τις υψηλού επιπέδου ερμηνείες του δίδυμου Σερβετάλη – Μυριαγκού- σκηνοθετεί με τον μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό της ύφος μια εμβυθιστική παράσταση “εκθέτοντας” τους μηχανισμούς της εξουσίας και την αγελαία αισθητική που προτάσσουν, ενώ ταυτόχρονα καταδύεται στον ανθρώπινο πυρήνα που προσπαθεί να διαφυλάξει με κάθε τρόπο την ατομικότητα και ταυτότητά του.

Ονειρόδραμα (σκην. Γεωργία Μαυραγάνη)

Ονειρόδραμα- Γεωργία Μαυραγάνη
Karol Jarek

Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το “Ονειρόδραμα”, ένα έργο που σπάνια παρουσιάζεται λόγω της πολυπληθούς του ερμηνευτικής απαίτησης, αλλά και της απουσίας αφηγηματικής ροής και γραμμικότητας. Και το έκανε με τον δικό της μοναδικό τρόπο, επιστρέφοντας στο πρωταρχικό και πιο αγνό υλικό του θεάτρου, στον άνθρωπο και επενδύοντας στη συλλογικότητα και χορικότητα της θεατρικής αφήγησης.

Έχοντας δίπλα της έναν εξαίσιο ερμηνευτικό ανσάμπλ ηθοποιών – εκπροσώπων της μεγαλύτερης, αλλά και της νεότερης γενιάς “έπλασε” έναν ολοκαίνουριο θεατρικό κόσμο υπενθυμίζοντάς μας τι πραγματικά είναι θέατρο και προκαλώντας μας να βουτήξουμε στον βυθό του. Η μαγεία της παράστασης αυτής δύσκολα μπορεί να περιγραφεί.
Μέχρι 28 Απριλίου

The Doctor (σκην. Κατερίνα Ευαγγελάτου)

The Doctor- Κατερίνα Ευαγγελάτου
Vasia Anagnostopoulou

Μετά από μία αυτοσχέδια απόπειρα έκτρωσης στο σπίτι, ένα 14χρονο κορίτσι βρίσκεται ετοιμοθάνατο με προχωρημένη σηψαιμία στο Ινστιτούτο Elizabeth, μια ιατρική κλινική για το Αλτσχάιμερ.Όταν η επικεφαλής γιατρός του Ινστιτούτου αρνείται να αφήσει έναν καθολικό ιερέα να τελέσει την τελευταία μετάληψη του κοριτσιού, ξεσπά ένα σκάνδαλο που σύντομα λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο λόγος για το “The Doctor”, την πολύ ελεύθερη διασκευή του Robert Icke του θεατρικού έργου του Arthur Schnitzler “Professor Bernhardi”, που σκηνοθετεί η  Κατερίνα Ευαγγελάτου στο ιστορικό Αμφιθέατρο στην Πλάκα.

Μία έξοχη επιλογή κειμένου, μία νευρώδης σκηνοθεσία από την Κατερίνα Ευαγγελάτου και ένα φοβερό ensemble 11 ηθοποιών με προεξάρχουσα τη Στεφανία Γουλιώτη. Ένα έργο λόγου μετατρέπεται σε ένα επί σκηνής θρίλερ, που απευθύνεται σε όλα τα είδη κοινού και το φέρνει αντιμέτωπο με τις βεβαιότητές του.
Μέχρι 28 Απριλίου

Humans (σκην. Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης)

THE HUMANS
Ελίνα Γιουνανλή

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πήρε το ρίσκο να συστήσει στο ευρύ κοινό το “Humans” του Stephen Karam, ένα έργο που ανατέμνει την οικογένεια, τις ανθρώπινες σχέσεις και τον ίδιο τον άνθρωπο με τρόπο εξαιρετικά σύγχρονο.

Ρεαλισμός, ειλικρίνεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη. Αυτά είναι τα συστατικά μιας παράστασης που με λόγο καταιγιστικό κινείται πάνω στο λεπτό σύνορο που χωρίζει την τραγωδία από την κωμωδία.

Λάμπουν οι υπέροχες ερμηνείες έξι ηρώων/ηθοποιών (Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Ξένια Καλογεροπούλου, Θέμις Μπαζάκα, Ειρήνη Μακρή, Μαρία Πετεβή). 
Μέχρι 28 Απριλίου

Γλάρος (σκην. Δημήτρης Καραντζάς)

Γλάρος σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά
Γκέλυ Καλαμπάκα

Ο Δημήτρης Καραντζάς κάνει τη δική του βουτιά μέσα στα σωθικά του θεάτρου και της Τσεχωφικής δημιουργίας και σκηνοθετεί με τον δικό του διηθητικό τρόπο στο θέατρο Προσκήνιο το εμβληματικό του αριστούργημα, τον “Γλάρο”.

Συγκλονιστικές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών (Θεοδώρα Τζήμου, Μανώλης Μαυροματάκης, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Δρόσος Σκώτης, Μαρία Φιλίνη, Γιώργος Ζυγούρης) και μία Θεοδώρα Τζήμου να μας χαρίζει μία από τις ωραιότερες Αρκάντινες που έχουμε δει.
Μέχρι 28 Απριλίου

Jane (σκην. Κατερίνα Μαυρογεώργη)

Jane της Κατερίνας Μαυρογεώργη
Anastasia_Giannaki

Η Κατερίνα Μαυρογεώργη και η δημιουργική ομάδα του έργου εμπνέεται από την εμβληματική φιγούρα της Σαρλότ Μπροντέ και της ηρωίδας της, Τζέην και στήνει μία φρέσκια και δυναμική παράσταση που αποπειράται να εξερευνήσει εκ νέου την βικτωριανή αυτή ιστορία υπό ένα διαφορετικό πρίσμα.

Με τη δραματουργική συμβολή της Μαρίας Φιλίνη, με χιούμορ, τρυφερότητα και μεγάλη περιέργεια, το έργο μας προσκαλεί να ξεδιψάσουμε μέσα σε έναν αλλόκοτα αστείο και ποιητικό κόσμο. Μια γιορτή για την δημιουργικότητα ως το πιο απαραίτητο survival kit.
Μέχρι 23 Απριλίου

Καταποντισμός (σκην. Βασίλης Βηλαράς)

Καταποντισμός- Πειραματική Σκηνή Εθνικού
Χρήστος Συμεωνίδης

Ο Βασίλης Βηλαράς σκηνοθετεί στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού τον Καταποντισμό, μία παράσταση τα πρόσωπα της οποίας επισκέπτονται την gay Ελλάδα της Μεταπολίτευσης (ναι υπάρχει και αυτή η Ελλάδα) και μεταφέρουν τις επιθυμίες, τις σκέψεις και τις αγωνίες των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων εκείνης της περιόδου, όπως τις αποτύπωσαν τα ίδια, σε πρώτο πρόσωπο, μέσα από τις επιστολές που έστελναν στο επαναστατικό περιοδικό Αμφί, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσιο λόγο στην Ελλάδα για την queer εμπειρία.

Πέντε υπέροχες ερμηνείες, αφηγήσεις για τραγελαφικά coming out που προκαλούν χαμόγελα, ακόμη και γέλιο στα χείλη, ενώ άλλες μαρτυρικές εξομολογήσεις φέρνουν δάκρυα συγκίνησης για όλους αυτούς τους ανθρώπους που κρύβονταν ακόμη και από τους ίδιους τους τους εαυτούς.
Μέχρι 28 Απριλίου

Ο Ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ (σκην. Πέτρος Ζούλιας)

Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ
Διονύσης Κούτσης

Μία στιβαρή διασκευή του δημοφιλούς μυθιστορήματος της Χάισμιθ που απευθύνεται στο ευρύ κοινό – θεατρόφιλο και μη- και συντηρεί μέχρι τέλους το ενδιαφέρον του φωτίζοντας ακόμη περισσότερες πτυχές της μυστηριώδους προσωπικότητας του Ρίπλεϊ.

Καλή σκηνοθετική καθοδήγηση από τον Πέτρο Ζούλια και εξαιρετικές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό δίδυμο Συριόπουλο- Ταμπακάκη και καθαρόαιμη ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ.
Μέχρι 28 Απριλίου

Έγκλημα και Τιμωρία (σκην. Δημήτρης Τάρλοου)

Μαρίζα Καψαμπέλη

Ο Δημήτρης Τάρλοου σκηνοθετεί στο θέατρο Πορεία το κορυφαίο ψυχογράφημα της ανθρώπινης ύπαρξης και ηθικής, το Έγκλημα και Τιμωρία” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στη διασκευή του Θανάση Τριαρίδη. Μόνο που στην περίπτωση αυτή ο τελευταίος δεν αρκέστηκε σε μία συμβατική ανάγνωση του ογκώδους αυτού μυθιστορήματος, αλλά έγραψε ένα ολοκαίνουριο κείμενο που έχει γραφτεί με αφορμή το κλασικό κείμενο.

Μια παράσταση όμορφα ενορχηστρωμένη που πατά σε ένα κείμενο που σέβεται το πρωτότυπο φωτίζοντας πολλές σύγχρονες προεκτάσεις του, με εξαιρετικές ερμηνείες και προεξάρχοντες τους δύο βασικούς πρωταγωνιστές του, τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο και τον Δημήτρη Ήμελλο.
Μέχρι 28 Απριλίου

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα (σκην. Αικατερίνη Παπαγεωργίου)

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα
Ελίνα Γιουνανλή

Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου και η ομάδα The Young Quill, επέλεξαν να παρουσιάσουν αυτό το πολύ ιδιαίτερο και ευαίσθητο έργο, άκρως επίκαιρο μέσα στην πολεμική ατμόσφαιρα που ζούμε εκ νέου τους τελευταίους μήνες, του Ρουμάνου συγγραφέα Ματέι Βίζνιεκ

Η Αικατερίνη Παπαγεωργίου χειρίζεται με επιδεξιότητα το κείμενο του Βίζνιεκ και αποφεύγει έξυπνα τις παγίδες του κρατώντας τις δέουσες ισορροπίες, ενώ πέντε εξαιρετικοί ηθοποιοί (επωμίζονται πολλούς δύσκολους διπλούς ρόλους και δεν είναι λίγες φορές που η χρήση της γλώσσας και των συμβολισμών της δημιουργεί ένα μαγευτικό μωσαϊκό που αιχμαλωτίζει.
Μέχρι 28 Απριλίου

Οι παραστάσεις – επαναλήψεις της σεζόν που επίσης κατεβαίνουν και αξίζει να δείτε

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι

Patroklos_Skafidas

O Άρης Μπινιάρης σκηνοθετεί  τη μακάβρια φάρσα του Μπέρτολτ Μπρεχτ Η άνοδος του Αρτούρο Ούι”  με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του και με ένα κορυφαίο υποκριτικό ανσάμπλ. Το έργο αυτό μεταμορφώθηκε, εμποτίστηκε με ήχους απόκοσμους και πήρε συγκλονιστικά σύγχρονες διαστάσεις.
Μέχρι 28 Απριλίου

Το Πάρτυ της ζωής μου (σκην. Ανέστης Αζάς)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΓΕΤΟΥΣΑΚΗΣ

Ο Ανέστης Αζάς σκηνοθετεί την Ελένη Ράντου στο θέατρο Διάνα και μαζί μας χαρίζουν ένα έργο τρυφερό, ξεκαρδιστικό, συγκινητικό και γεμάτο αισιοδοξία. Γιατί ο καθένας από εμάς έχει ανάγκη από μίκρη ώθηση, για να πάρει φόρα για το Πάρτυ της Ζωής του και να (ξανα-)βρει τις μικρές χαρές της ζωής, αυτές που τελικά… είναι και οι πιο μεγάλες.
Μέχρι 28 Απριλίου

Φιλουμένα Μαρτουράνο (σκην.Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος)

Elina Giounanli/nophoto.gr

Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος σκηνοθετεί τη Μαρία Ναυπλιώτου στη Φιλουμένα Μαρτουράνο του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο στο θέατρο Δημήτρης Χορν και μας χαρίζει μία παράσταση συγκινητικά γλυκόπικρη που βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία γλώσσα του συγγραφέα.
Μέχρι 28 Απριλίου

Μια άλλη Θήβα (σκην. Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος)

Ο Δημήτρης Καπουράνης και ο Θάνος Λέκκας στην παράσταση "Μία άλλη Θήβα" Patroklos_Skafidas

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με την παράσταση αυτή ανοίγει συζητήσεις αυτή την τόσο δύσκολη εποχή γύρω από την έννοια του της ενδοοικογενειακής κακοποίησης, του εγκλήματος, της τιμωρίας, αλλά και της δικαιοσύνης. Συγκλονιστικές ερμηνείες από τον Θάνο Λέκκα και τον Δημήτρη Καπουράνη (που πραγματικά εντυπωσιάζει στον διπλό ρόλο του φυλακισμένου Μαρτίν και του ηθοποιού- Φεδερίκο).

Μισάνθρωπος (σκην. Γιάννης Κακλέας)

Μισάνθρωπος του Γιάννη Κακλέα

Η συνάντηση του Γιάννη Κακλέα με τον “Μισάνθρωπο” του Μολιέρου ήταν αν μη τι άλλο ευτυχής και επιτυχής, καθώς είχε σαν αποτέλεσμα μία ανατρεπτική, μοντέρνα και εξαιρετικά επίκαιρη εκδοχή του εμβληματικού αυτού κλασικού έργου.

Ο Γιάννης Κακλέας με τη δική του απόδοση και σκηνοθετική ματιά αποδείχθηκε ο κατάλληλος για να “απογειώσει” και να “ξεσκεπάσει” τον παραλογισμό και την υποκρισία της εποχής μας.
Μέχρι 21 Απριλίου

Κωλόκαιρος (σκην. Γιώργος Παλούμπης)

@PATROKLOS_SKAFIDAS

Ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος στον “Κωλόκαιρο ανεβάζει στο σανίδι του θεάτρου Τζένη Καρέζη ήρωες που μοιάζουν λούμπεν, που χρησιμοποιούν γλώσσα σκληρή και βουτηγμένοι στο αλκοόλ βρίζουν ακατάσχετα.

Ήρωες που σταδιακά γίνονται στα μάτια μας οικείοι, καθημερινοί, άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Και τους βάζει να περπατήσουν στην καταιγίδα χωρίς ομπρέλα, τους πιέζει να ανοίξουν την κολλημένη από τον συντηρητισμό πόρτα της ζωής τους και να δουν την αλήθεια. Τον άνθρωπο και την τραγική του γελοιότητα.
Μέχρι 28 Απριλίου

Αινιγματικές παραλλαγές

Πρόκειται για ένα έργο που -με αφορμή μια συνέντευξη- μιλά για τον διχασμό, την απομόνωση, τις ανθρώπινες σχέσεις και τα αιώνια μυστήρια του έρωτα.

Ο Γιάννης Μπέζος και ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης υπακούν στη σκηνοθετική μπαγκέτα του Σωτήρη Τσαφούλια στις “Αινιγματικές Παραλλαγές” στο Θέατρο Βεάκη.

Μία παράσταση που απευθύνεται στο ευρύ κοινό -μπορούν άνετα να την παρακολουθήσουν και οικογένειες – και συγκινεί με τον σκληρό ανθρωποκεντρικό πυρήνα της και που καταλήγει να μεταμορφωθεί σε μία συγκινητική ωδή στην αγάπη.
Μέχρι 28 Απριλίου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα