Από τον 39ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας Sooc

ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ: ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΑΞΙΟΘΕΑΤΟ (ΜΕ ΚΕΡΔΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ)

Η φετινή επετειακή διοργάνωση του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, είναι ένα παγκόσμιο γεγονός, που φέρει στην Ελλάδα και την πρωτεύουσα της, τουρίστες, φήμη, αίγλη και εκατομμύρια ευρώ.

Αν η Ελλάδα γενικά και η Αθήνα ειδικά δεν είχε μια διοργάνωση του είδους, του κύρους και της εμβέλειας του «Αυθεντικού Μαραθώνιου», θα έπρεπε να την εφεύρει. Όμως τί τύχη, να έχεις και να φιλοξενείς κάθε χρόνο, στην πιο «νεκρή» τουριστικά περίοδο του έτους, μια εκδήλωση που όμοια της ναι μεν υπάρχει σε πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο, όμως εσύ «κρατάς στα χέρια σου», την αυθεντική, την αληθινή έκδοση, που κανείς και για κανένα λόγο δεν μπορεί ούτε να στην πάρει, ούτε να την αντιγράψει στο ακέραιο. 

Οι άλλοι Μαραθώνιοι σε όλο τον πλανήτη, απλά ενισχύουν τη φήμη σου και πάντοτε η ελληνική διοργάνωση θα αποτελεί τον διακαή πόθο όλων όσοι συμμετέχουν στον περίφημο δρομικό αγώνα στις άλλες χώρες. Και μπορεί τα 42.195 μέτρα να αποτελούν άπιαστο όνειρο για αρκετές από τις χιλιάδες των συμμετεχόντων, που επιλέγουν κατηγορίες μικρότερων αποστάσεων, όμως το γεγονός ότι ήρθαν στην Ελλάδα και πήραν μέρος, τους κάνει να νιώθουν νικητές. Άλλωστε αυτός δεν είναι ένας αγώνας που δοξάζει μόνο τον πρώτο, αλλά όλους! 

Ο αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, που διοργανώνεται από τον ΣΕΓΑΣ, είναι αναμφισβήτητα το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν της χώρας μας, μετά το ελληνικό καλοκαίρι. Είναι η πιο σημαντική θεματική διοργάνωση, σε παγκόσμια αναγνωρισημότητα και διεθνή φήμη και εμβέλεια. Αφορά σε δεκάδες χιλιάδες ενεργούς αλλά και παθητικούς συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο. Είναι μια διοργάνωση που εντάσσεται στη μορφή του Αθλητικού τουρισμού, που αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, όλο και περισσότεροι τουρίστες ενδιαφέρονται για αθλητικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους είτε ο αθλητισμός είναι ο κύριος στόχος του ταξιδιού είτε όχι. Αθλητικές εκδηλώσεις διαφόρων ειδών και μεγεθών προσελκύουν τουρίστες καθώς οι συμμετέχοντες ή οι θεατές και οι προορισμοί προσπαθούν να τους μυήσουν στην τοπική γαστρονομία και να τους προσφέρουν αυθεντικές τοπικές εμπειρίες. 

ΤΑ ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Μεγάλα αθλητικά γεγονότα μπορούν να αποτελέσουν καταλύτη για την τουριστική ανάπτυξη ενός προορισμού, εάν αξιοποιηθούν επιτυχώς όσον αφορά το branding του προορισμού, την ανάπτυξη υποδομών και άλλα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. 

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, η βιομηχανία του αθλητικού τουρισμού έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το 2016 είχε αξία 1,41 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, αριθμός που σήμερα φαίνεται να ξεπερνά τα 5 τρις. Ο τομέας του αθλητικού τουρισμού αποτελεί σημαντικό μέρος της συνολικής τουριστικής βιομηχανίας, σε ποσοστό που ίσως φτάνει και το 25%, που σημαίνει ότι το ένα τέταρτο του συνόλου του τουρισμού στον κόσμο σχετίζεται με τον αθλητισμό.

Ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΑΞΙΟΘΕΑΤΟ

39ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας

Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, είναι ένα ισχυρό τουριστικό αξιοθέατο για την Ελλάδα, που συμβάλει σημαντικά και πολύ θετικά στην τουριστική εικόνα του προορισμού υποδοχής, δηλαδή της Αθήνας αλλά και όλης της χώρας. Το θέμα έχει πολλές διαστάσεις, καθώς δεν πρόκειται μόνο για την προβολή του προορισμού, αλλά και το οικονομικό αποτύπωμα, το περιβαλλοντολογικό και το κοινωνικό. Ο Μαραθώνιος, διοργανώνεται στα μέσα Νοεμβρίου, δηλαδή την πιο «νεκρή» τουριστική περίοδο για τη χώρα μας και δυστυχώς και για την Αθήνα, που ακόμη και σήμερα παραμένει ένας εποχικός προορισμός.

Είναι αποδεδειγμένο, ότι μόνο τέτοιου είδους διοργανώνεις μπορούν είτε να παρατείνουν την τουριστική περίοδο, είναι να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για χειμερινό τουρισμό. Μεταφορές, ξενοδοχεία, εστίαση, καταστήματα κάθε είδους, διάφορες υπηρεσίες, κ.α. είναι οι αποδέκτες μεγάλου μέρους από το οικονομικό όφελος που προκύπτει, σε μια περίοδο μετά το καλοκαίρι και πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Είναι δε μια καλά εδραιωμένη και θεσμοθετημένη εκδήλωση, που μπαίνει στο καλεντάρι των ενδιαφερόμενων από όλο τον κόσμο έγκαιρα, ώστε να προγραμματισθεί.  

Ο ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ  ΣΕ ΝΟΥΜΕΡΑ 

Η χαρά του τερματισμού. Sooc

Τα νούμερα που συνοδεύουν την διοργάνωση του Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας, αποδεικνύουν τη δύναμη αλλά και τη δυναμική του, αφού κάθε χρόνο αυξάνονται και τα ποσοτικά αλλά και τα ποιοτικά στοιχεία του. Φέτος, η επετειακή διοργάνωση των 40 χρόνων, σπάει κάθε ιστορικό ρεκόρ. Η Αθήνα και η Αττική πρόκειται να φιλοξενήσει χιλιάδες δρομείς από 140 χώρες. Σύμφωνα με τα στοιχεία οι δρομείς από το εξωτερικό ανέρχονται σε περίπου 18.000, δηλαδή το 63,12% των μαραθωνοδρόμων, με το σύνολο των επισκεπτών να φτάνουν τις 45.000. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες στο Μαραθώνιο, έρχονται στη χώρα μας για πρώτη φορά, με τις πληρότητες των ξενοδοχείων στην Αθήνα αλλά και γενικότερα στην Αττική να αγγίζουν το 100%, ενώ οι κίνηση στις αερομεταφορές είναι αυξημένη κατά 40%. 

Το οικονομικό αποτύπωμα της διοργάνωσης του Μαραθωνίου, φτάνει τα 45 εκατ. ευρώ και κατευθύνεται κυρίως σε μεταφορές, διαμονή και διατροφή, ποσό ιδιαίτερα μεγάλο, που σχετίζεται με το υψηλό οικονομικό προφίλ των συμμετεχόντων. Το 25% από αυτούς έχουν μέσο ετήσιο εισόδημα 50.000, το 26% 70.000 ευρώ και το υπόλοιπο 28% στα 15.000 ευρώ. Στο φετινό Μαραθώνιο δε, συμμετέχουν 486 εταιρείς από όλο τον κόσμο, μέσω εταιρικών προγραμμάτων.  

ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ 

39ος Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας. Sooc

Ο αθλητισμός και ο τουρισμός είναι δύο κινητήριες δυνάμεις για την προώθηση και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών, ενώ το κοινωνικό αποτύπωμα είναι ισχυρό και πολύπλευρο. Το επίτευγμα αυτό είναι χειροπιαστό στην περίπτωση του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Ο εθελοντισμός γνωρίζει το νόημα του, αφού φέτος περίπου 4.500 εθελοντές θα παρέχουν υπηρεσίες κάθε είδους. Η συνεργασία εκτίνεται σε 84 ΜΚΟ, ενώ σε δέκα επίσημες ΜΚΟ θα αποδοθούν 90.000 ευρώ από τις συνδρομές των δρομέων. 

Η βιωσιμότητα εκφράζεται έντονα και μέσα από το περιβάλλον, αφού 3 τόνοι ρούχα και παπούτσια θα ανακυκλωθούν, 400 κάδοι ανακύκλωσης θα τοποθετηθούν στη διαδρομή, ενώ θα ανακυκλωθούν περίπου 500.000 μπουκαλάκια νερό. Ακόμη, θα διατεθούν 70.000 οικολογικές τσάντες, για να αντικαταστήσουν ισάριθμες πλαστικές, που θα γλυτώσουν το περιβάλλον από 12 τόνους πλαστικού. Οι οικολογικές τσάντες θα μοιραστούν στους δρομείς σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Το κόστος των δράσεων της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των χορηγών της διοργάνωσης, ανέρχεται σε 3,5 εκατ. ευρώ.  

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Σημαντικές είναι και οι παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του Αυθεντικού Μαραθώνιου της Αθήνας. Ανάμεσα τους ο νυχτερινός Πανεπιστημιακός Αγώνας 10 χιλιομέτρων, στον οποίο θα συμμετέχουν 110 πανεπιστήμια από την Ελλάδα και το εξωτερικό και 2.000 φοιτητές. 

Ακόμη θα πραγματοποιηθεί το συνέδριο «Authentic Talks», όπου θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από το διεθνές δρομικό και όχι μόνο κίνημα. Το συνέδριο θα διοργανωθεί την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου στις 18:30στο αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος στο Ωδείο Αθηνών. 

Η έκθεση ΟΠΑΠ Marathon Expo, θα πραγματοποιηθεί από 8-11 Νοεμβρίου στο κλειστό Φαλήρου, με 180 εκθέτες. Αναμένεται να προσελκύσει 90.000 επισκέπτες με τα έσοδα του να εκτιμώνται στις 900.000 ευρώ. 

Info:

Ο 40ος επετειακός Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Νοεμβρίου 2023.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα