Η αλήθεια για την τηλεθέαση του ERTFLIX

Η αλήθεια για την τηλεθέαση του ERTFLIX
ERTFLIX Ertflix.gr

Για πρώτη φορά, δόθηκαν στη δημοσιότητα τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας ERTFLIX. Αναλυτικά τα ποσοστά.

Εντυπωσιακή είναι η άνοδος του ERTFLIX, της online streaming πλατφόρμας της ΕΡΤ, που έκανε την εμφάνισή του πριν από 2,5 χρόνια, ξεπερνώντας σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες των ιθύνοντων. Μέχρι στιγμής, δεν υπήρχαν ακριβείς μετρήσεις για την τηλεθέαση του ERTFLIX, καθώς τα ποσοστά που ανακοινώνει η Nielsen περιλαμβάνουν μόνο τα προγράμματα των καναλιών.

Ωστόσο, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες, ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας, έδωσε τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας, τα οποία είναι, όντως, εντυπωσιακά, καθώς στην ουσία υπερδιπλασιάζουν την πραγματική τηλεθέαση των τριών καναλιών της ΕΡΤ. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, προέρχονται από ανάλυση του διεθνούς λογισμικού συστήματος YOUBORA που χρησιμοποιούν και πολλές διεθνείς πλατφόρμες.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Ζούλας αναφέρθηκε και στον τρόπο που αποτυπώνονται οι τηλεθεάσεις σήμερα, χαρακτηρίζοντάς τον ξεπερασμένο, αφού έχει ως αποτέλεσμα να μένουν εκτός πολλά σημαντικά στοιχεία, όπως αυτά του ERTFLIX. Όπως είπε χαρακτηριστικά: “Η παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ERTFLIX, πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης. Διότι είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση”.

Αξίζει να σημειωθεί, πως το ERTFLIX ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2020, εν μέσω του πρώτου lockdown, άτυπα και χωρίς διαφήμιση, μόνο με μία ανάρτηση των υπευθύνων στα social media. Μέσα σε 5 μήνες βγήκε για όλες τις συσκευές, ενώ πολύ σύντομα αναδείχθηκε στην πρώτη επιλογή ανάμεσα στις πλατφόρμες της Ελλάδας.Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το ERTFLIX, όχι μόνο επειδή άλλαξε τη δημόσια τηλεόραση, αλλά γιατί είναι το μέλλον”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζούλας.

9,7 εκατομμύρια επισκέψεις μόνο τον Οκτώβριο

Το ERTFLIX μετρά 2 εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, 295.000 κάθε μέρα, ενώ μόνο τον Οκτώβριο η πλατφόρμα δέχθηκε 9,7 εκατομμύρια επισκέψεις. Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο ένας τεράστιος αριθμός τηλεθεατών 8.865.000 on demand, επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι όταν μεταδίδονταν από την τηλεόραση.

Τον Οκτώβριο ένας τεράστιος αριθμός τηλεθεατών 8.865.000 on demand, επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι όταν μεταδίδονται από την τηλεόραση. Αναλόγως εντυπωσιακός -περίπου 900.000 live streaming– είναι και ο αριθμός όσων τηλεθεατών παρακολούθησαν μέσω του ERTFLIX σε ζωντανή μετάδοση τα κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3 Ertnews, Ertworld), είτε και τα ιντερνετικά κανάλια της (ERTSPORTS1,2,3).

66% βλέπουν από άλλες συσκευές, όχι από TV

Ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο, είναι ότι το 66% των χρηστών του ERTFLIX δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα της ΕΡΤ από τις τηλεοράσεις τους, αλλά από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και tablet, στοιχείο που μέχρι σήμερα δεν είχε αποτυπωθεί σε καμία έρευνα τηλεθέασης, καθώς αυτές που γίνονται στη χώρα μας αφορούν μόνο στις τηλεοπτικές συσκευές.

Πιο αναλυτικά, το 25% των τηλεθεατών μπαίνει στο ERTFLIX από υπολογιστές, το 28% από κινητά τηλέφωνα και το 13% από tablet. Σε αριθμούς, από τις 2 εκατομμύρια επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX, μόνο οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση. Οι υπόλοιπες 1,3 εκατομμύρια επισκέψεις γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα.

Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν, μεταξύ άλλων, ότι κυριαρχεί πλέον ένας νέος τρόπο θέασης τηλεοπτικών προγραμμάτων.


Θεαματική αύξηση των επισκέψεων τα Σαββατοκύριακα

Όπως σημείωσε ο κ. Ζούλας, τα Σαββατοκύριακα καταγράφεται αύξηση κατά 38,5% των επισκέψεων στο ERTFLIX, ενώ μια απροσδόκητη αύξηση σημειώνεται και τις Τρίτες, με την εξήγηση να είναι απλή: Η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το “Κάνε ότι κοιμάσαι” προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτή που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.

Ετεροχρονισμένη θέαση και “κρυφή” τηλεθέαση

Από την αρχή της τηλεοπτικής σεζόν η Nielsen έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στα κανάλια της μέτρησης ετεροχρονισμένης θέασης των προγραμμάτων τους για τις 7 πρώτες μέρες από την ημέρα προβολής τους. Το συγκεκριμένο διάστημα επιλέχθηκε, καθώς η Cosmote και η Nova προσφέρουν τη δυνατότητα στους συνδρομητές τους να παρακολουθήσουν τα προγράμματα όλων των καναλιών μόνον για 7 μέρες μετά την προβολή τους. Το ERTFLIX, ωστόσο, δεν ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία, καθώς τα προγράμματα της ΕΡΤ μένουν για όλη τη σεζόν στην πλατφόρμα και όχι βέβαια μόνον για 7 μέρες.

Σε πίνακα που παρουσιάστηκε με το Top 10 της Nielsen για 9 εβδομάδες από τις 13/9-7/11, οι 6 σειρές στις 10 είναι παραγωγές της ΕΡΤ. Παρόλα αυτά, ακόμη και αυτή η μεγάλη αύξηση που καταγράφεται (20% – 30%) αφορά μόνο στις τηλεοράσεις και όχι στους υπολογιστές, στα κινητά τηλέφωνα και στα tablet. Με απλά λόγια, αν κάποιος δεν παρακολουθεί ετεροχρονισμένα από την τηλεόραση, δεν προσμετράται σ’ αυτό στο ποσοστό του 32%.

Ο κ. Ζούλας ανέφερε πως η ετεροχρονισμένη θέαση των προγραμμάτων του ERTFLIX, αυξάνεται εντυπωσιακά τις επόμενες βδομάδες. Αυτό συμβαίνει γιατί ένα μεγάλο τμήμα των τηλεθεατών, επιλέγει εσκεμμένα να μην παρακολουθήσει τα επεισόδια όταν προβάλλονται στη γραμμική τηλεόραση και επιλέγει να τα παρακολουθήσει back-to-back, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις το κάνουν σε σειρές με λίγα επεισόδια, όπως το “Μια νύχτα του Αυγούστου” ή το “Κάνε ότι κοιμάσαι”.

Τεράστια επιτυχία για το “Κάνε ότι κοιμάσαι”

Η μεγαλύτερη επιτυχία της ΕΡΤ για φέτος είναι, αδιαμφισβήτητα, η σειρά “Κάνε ότι κοιμάσαι”. Αυτό μπορεί να είχε γίνει προφανές από το γεγονός ότι το hashtag της σειράς γίνεται trend κάθε Δευτέρα βράδυ στο Twitter, ωστόσο, τώρα αποδεικνύεται και με επίσημα στοιχεία. Συγκεκριμένα, τα 9 διπλά επεισόδια του “Κάνε ότι κοιμάσαι” που προβλήθηκαν στο διάστημα από 12/9 έως 13/11, δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις.

Ακολουθούν οι σειρές “Χαιρέτα μου τον Πλάτανο” με 1,4 εκατομμύρια, “Τα καλύτερά μας χρόνια” με 1,1 εκατομμύρια, “Τα Νούμερα” με 840.000 προβολές, “Φλόγα και άνεμος”, “Νύχτα του Αυγούστου” με περισσότερες από 500.000 προβολές.

Σε μια πιο λεπτομερή παρουσίαση ενός παραδείγματος για την ετεροχρονισμένη θέαση της σειράς “Κάνε ότι κοιμάσαι”, επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία του YOUBORA ότι η τηλεθέαση όχι μόνον δεν εξαντλείται μέσα σε 7 μέρες από τον χρόνο προβολής τους, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις υπερδιπλασιάζεται στις εβδομάδες που ακολουθούν.

Συγκεκριμένα, το επεισόδιο που προβλήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου δέχθηκε περισσότερες από 226.000 επισκέψεις μέσα σε έναν μήνα. Και από αυτές τις επισκέψεις το 73,4% έγιναν μετά τις 7 πρώτες μέρες, στοιχείο που δείχνει και τη δυναμική αυτής της σειράς. Αν μάλιστα επεκτείνουμε την περίοδο μέτρησης για τις 9 εβδομάδες που αντλήθηκαν τα στοιχεία είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά τα αποτελέσματα, καθώς δείχνουν ότι η τηλεθέασή του υπερβαίνει το 100% μετά την πρώτη εβδομάδα, φτάνοντας συνολικά τις 275.000 προβολές.

Πρωτοτυπία για τη σειρά “Το βραχιόλι της φωτιάς”

Ο κ. Ζούλας προχώρησε, επίσης, σε μία σημαντική προαναγγελία, ανακοινώνοντας πως “η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το “Βραχιόλι της Φωτιάς”, θα ανέβει πρώτα στο ERTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στο κανάλι.

Το ERTFLIX υπερδιπλασιάζει την τηλεθέαση της ΕΡΤ

Συμπερασματικά, τα επίσημα στοιχεία για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας δείχνουν ότι το ERTFLIX υπερδιπλασιάζειν την πραγματική τηλεθέαση των τριών καναλιών της ΕΡΤ. Τα τρία κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3) έχουν συνολικά -βάσει της Nielsen- μια μέση τηλεθέαση που στο λεγόμενο μερίδιο αντιστοιχεί στο 9% με 10% της συνολικής τηλεθέασης. Το ποσοστό αυτό αναλογεί μεσοσταθμικά σε περίπου 200.000 τηλεθεατές κάθε ημέρα. Σε αυτούς λοιπόν, έρχονται να προστεθούν άλλες 295.000 ημερήσιες επισκέψεις στο ERTFLIX.

Εορταστικό ρεβεγιόν με τον Σπύρο Παπαδόπουλο

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο περίφημο “Στούντιο Α” της ΕΡΤ στην Κατεχάκη, που από το 2013 είχε παραχωρηθεί στις υπηρεσίες Ασύλου του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως. Έπειτα από 9 χρόνια, που παρέμενε εκτός λειτουργίας, το ιστορικό κτίριο – που στο παρελθόν είχαν γυρίσει εκπομπές άνθρωποι όπως ο Φρέντυ Γερμανός, με τελευταία την Ρίκα Βαγιάνη – άνοιξε ξανά. Μάλιστα, πριν λίγες εβδομάδες στεγάστηκε για πρώτη φορά ξανά ζωντανό πρόγραμμα της ΕΡΤ1, ενώ στο “Στούντιο Α” θα γυριστεί το τηλεοπτικό ρεβεγιόν της ΕΡΤ την παραμονή της Πρωτοχρονιάς με τον Σπύρο Παπαδόπουλο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα