Black Friday: Ουρές για ένα δωρεάν κραγιόν στη Θεσσαλονίκη

Black Friday: Ουρές για ένα δωρεάν κραγιόν στη Θεσσαλονίκη

Ουρές για ένα δωρεάν κραγιόν έξω από νέο κατάστημα καλλυντικών στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ποια καταστήματα συμμετέχουν στις προσφορές (Vid)

Ξεκίνησε με απίστευτες ουρές η Black Friday στη Θεσσαλονίκη, μία μέρα πριν τις μεγάλες εκπτώσεις που θα φέρουν στα καταστήματα χιλιάδες πελάτες για να εκμεταλλευτούν τις προσφορές.

Ένα νέο κατάστημα με είδη καλλυντικών που άνοιξε στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη έκανε εγκαίνια δίνοντας δώρα τόσο για την πρώτη μέρα του, όσο και για τη “Μαύρη Παρασκευή”.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία οι 250 πρώτοι που θα βρίσκονταν στο άνοιγμα του καταστήματος, θα φορούσαν βραχιολάκι “First in Line” και θα λάμβαναν ως δώρο ένα κραγιόν μαζί με οποιαδήποτε αγορά τους. Επίσης, με αγορές άνω των 70 ευρώ, δινόταν δώρο ένα train case (βαλιτσάκι μεταφοράς και αποθήκευσης προϊόντων ομορφιάς). Η ουρά έφτασε μάλιστα μέχρι τη Τσιμισκή.

Χαρακτηριστική είναι η σκηνή, όπου δίνεται το έναυσμα για να μπουν μέσα οι πελάτισσες και θύμισε (λίγο) Black Friday των ΗΠΑ. Το βίντεο είναι του τοπικού THESSNEWS:

Τι είναι η Black Friday

Γιορτάζεται παραδοσιακά την επόμενη της ημέρας των Ευχαριστιών, την Παρασκευή δηλαδή μετά την 4η Πέμπτη κάθε Νοεμβρίου, αποτελώντας αφορμή για μεγάλες προσφορές στα καταστήματα και σηματοδοτεί και την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Ξεκίνησε ως θεσμός από την Αμερική και σύντομα επεκτάθηκε.

Πώς προέκυψε το όνομα Μαύρη Παρασκευή; Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ ου και η ονομασία Black Friday. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Από το 2008 η Black Friday ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Black Friday πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα. Πλέον, ήρθε και στη χώρα μας, κυρίως στα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και εμπορίας ρούχων.

Black Friday με εκπτώσεις που αγγίζουν το -70%

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για Μαύρη Παρασκευή

Ο διαδεδομένος θεσμός της Μαύρης Παρασκευής (Black Friday), δηλαδή η ημέρα μεγάλων προσφορών που ξεκίνησε από την Αμερική και επεκτάθηκε στην Ευρώπη, δείχνει να καθιερώνεται και στη χώρα μας. Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς θεωρεί πως “θα δοθεί μια μικρή ανάσα στην αγορά και μια ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές”. Ωστόσο οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων που θα θελήσουν να συμμετάσχουν σε αυτό το θεσμό -αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς -θα πρέπει να γνωρίζουν τις εξής παραμέτρους:

– η ποσότητα των προσφερόμενων ειδών δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

– θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.

– οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

“Στόχος αυτής της ημέρας προσφορών είναι η αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης ενόψει Χριστουγέννων, στην ήδη ταλαιπωρημένη αγορά, αλλά και να ωφεληθούν οι καταναλωτές με προσφορές λίγες μόλις ημέρες μετά το δεκαήμερο εκπτώσεων του Νοεμβρίου”.

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος για Μαύρη Παρασκευή

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος σημειώνει τη δυσφορία της για τη λεγόμενη Black Friday, που θα πραγματοποιηθεί αυτή την Παρασκευή σε πολλά μαγαζιά της Αθήνας.

Όπως υπογραμμίζει η ομοσπονδία, “η Μαύρη Παρασκευή είναι εντελώς αμερικάνικος θεσμός, ο οποίος υποτίθεται ότι κηρύσσει την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών και προκαλεί υστερία στους καταναλωτές (κυρίως χαμηλής αγοραστικής δύναμης) με τις “απίθανες προσφορές”.

Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα της εργασιακής δουλείας. Όλα αυτά στο βωμό του κέρδους και του ανταγωνισμού των μεγάλων εμπόρων, οι οποίοι θέλουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατό μεγαλύτερο τζίρο από μια αγορά που δεν έχει εισοδήματα, από μια αγορά όπου η φτώχεια και η ανεργία κάνουν τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών “κυνηγό προσφορών’”.

Η ομοσπονδία δηλώνει ότι καταγγέλλει αυτές τις ξενόφερτες και επιθετικές στρατηγικές πωλήσεων, τύπου Black Friday, “που εισάγουν οι μεγαλοεργοδότες”, και οι οποίες, “όχι μόνο καταστρέφουν τον υγιή ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά επιπλέον εκμεταλλεύονται καταναλωτές και εργαζόμενους, που καλούνται να είναι συνεχώς ελαστικά εργαζόμενοι”.

Τέλος, η ομοσπονδία δεσμεύεται ότι μαζί με τα σωματεία και τους εργαζόμενους, “θα συνεχίσει να αγωνίζεται για να υπάρξει ισορροπημένη, ορθολογική και δίκαιη ρύθμιση της λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων μέσα από την επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών συλλογικώνυμβάσεων, που θα είναι υποχρεωτικές για όλους τους εργοδότες”.

Καταστήματα που συμμετέχουν στη δική μας Μαύρη Παρασκευή:

-Public (κάποιες προσφορές μόνο σε φυσικά καταστήματα, κάποιες και online)

-Factory Outlet

-Media Markt (προσφορές που θα ανακοινωθούν την Παρασκευή ή νωρίτερα σε όσους εγγραφούν σε newsletter)

-Γερμανός (25-30 Νοεμβρίου έως 60%)

-Porcelana

-JYSK (Black Friday προσφορές σε είδη σπιτιού της σκανδιναβικής αλυσίδας που ανακοινώνονται μέσω newsletter και θα ισχύουν ως 27/11)

-McArthur Glen (προσφορές σε επώνυμες μάρκες με εκπτώσεις ως 80%, από τις 8 το πρωί της Παρασκευής)

-Smart Park (προσφορές στις 25/11 σε 28 συνεργαζόμενα καταστήματα)

-Oysho (20% έκπτωση σε όλη την κολεξιόν και δωρεάν έξοδα αποστολής για online αγορές)

-Prince Oliver

-RiverWest (προσφορές στα καταστήματά του μόνο για την Παρασκευή 25/11, από 9.00 ως 21.00)

-Athens Metro Mall

-Πλαίσιο (προσφορές σε περιορισμένο αριθμό προϊόντων σε φυσικά καταστήματα)

-GAP (προσφορές για ρούχα στα καταστήματα GAP στις 25 και 26/11)

-Koolfly.gr

Ενδέχεται την τελευταία στιγμή να προστεθούν πολλά ακόμα καταστήματα.

(Κεντρική φωτογραφία: seleo.gr)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα