Ακρίβεια: Πώς αξιολογούν το “καλάθι του νοικοκυριού” οι καταναλωτές;

Ακρίβεια: Πώς αξιολογούν το “καλάθι του νοικοκυριού” οι καταναλωτές;
Σούπερ μάρκετ ISTOCK

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το 85% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι το "καλάθι" δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Το 64% των καταναλωτών αγοράζουν προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού, με βάση επικαιροποιημένη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 1.000 καταναλωτών, στο τέλος Ιανουαρίου (28-31/1). Ωστόσο, το 85% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Όπως φαίνεται από τη σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση, κατά την πρώτη εβδομάδα “ζωής” του καλαθιού, υπάρχει άνοδος του ποσοστού των πολιτών που αξιοποιούν την εν λόγω πρωτοβουλία. Τότε, το ποσοστό του κοινού που “ψήφιζε” “καλάθι” ανερχόταν στο 39%.

Μια αναλυτική ματιά πάντως στα στοιχεία της έρευνας δείχνει ότι οι πολίτες αξιοποιούν επικουρικά το “καλάθι”. Κατά μέσο όρο οι πολίτες δηλώνουν ότι το 16,3% των αγορών τους προέρχονται από προϊόντα του καλαθιού (περίπου €1 ανά €7 αγορών).

Από αυτούς που αγοράζουν από το καλάθι του νοικοκυριού:

  • το 39% πραγματοποιεί έως 10% των αγορών του από το καλάθι,
  • το 11% από 11% έως 20% και
  • το 24% πάνω από 20%

Σε σχέση με το κατά πόσο λειτουργεί ως χρήσιμο εργαλείο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας οι απαντήσεις των πολιτών δείχνουν μια μικτή τάση.

Το 23%, δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 35% όσων αγοράζουν από το καλάθι). Βέβαια, η πλειοψηφία (53%) αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των πρωτοβουλιών όπως το “καλάθι του νοικοκυριού” και δηλώνει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν και άλλες τέτοιες δράσεις.

Το 54% των καταναλωτών δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του, κάτι το οποίο είναι μία πραγματικότητα που ήδη καταγραφόταν στο παρελθόν για τους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Οι προτάσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 84% θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα, παρά το καλάθι του νοικοκυριού, ενώ τοι ο 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ, παρά το καλάθι του νοικοκυριού. Θετικά βλέπει ένα 60% το ενδεχόμενο επέκτασης του καλαθιού και σε άλλους κλάδους, αν και το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνει.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα