Αττική οδός: Τα ενδιαφερόμενα σχήματα και τα επόμενα βήματα

Αττική οδός: Τα ενδιαφερόμενα σχήματα και τα επόμενα βήματα
Αττική Οδός Eurokinissi

Πλέον στο ΤΑΙΠΕΔ πέφτει το βαρύ φορτίο της αξιολόγησης τόσων πολλών προσφορών, πρώτα αξιολόγηση των δικαιολογητικών, μετά των προσφορών μαζί με τις δύο ανεξάρτητες αποτιμήσεις του στοιχείου, ενώ ανοιχτό είναι και το ενδεχόμενο ζήτησης βελτιωμένων προσφορών εφόσον η πρώτη προσφορά με κάποιες επόμενες έχουν διαφορά έως και 5%.

Με έξι προσφορές από έξι δυνατά σχήματα έκλεισε πριν από λίγο η διαδικασία υποβολής προσφορών για την νέα περίοδο παραχώρησης για την Αττική Οδό. Όπως έγινε γνωστό τους φακέλους τους υπέβαλαν οι:

  1. ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  3. Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
  4. Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM»
  5. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
  6. Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD».

Από τους αρχικά ενδιαφερόμενους που πέρασαν στη Β` φάση, προσφορές δεν κατέθεσαν τα σχήματα:

  1. GRUPPO FININC – INC SpA
  2. To σχήμα «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»

Τα επόμενα βήματα

Πλέον στο ΤΑΙΠΕΔ πέφτει το βαρύ φορτίο της αξιολόγησης τόσων πολλών προσφορών, πρώτα αξιολόγηση των δικαιολογητικών, μετά των προσφορών μαζί με τις δύο ανεξάρτητες αποτιμήσεις του στοιχείου, ενώ ανοιχτό είναι και το ενδεχόμενο ζήτησης βελτιωμένων προσφορών εφόσον η πρώτη προσφορά με κάποιες επόμενες έχουν διαφορά έως και 5%.

Το μεγάλο στοίχημα είναι να γίνει σε χρόνο που θα εξυπηρετεί τον γενικό στόχο, δηλαδή να γίνει εντός τριμήνου προκειμένου να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος για να ολοκληρωθεί συνολικά ο διαγωνισμός μέχρι τον Οκτώβριο του 2024.

Βέβαια, το επόμενο διάστημα δύναται να δούμε και τυχόν προσφυγές κατά σχημάτων καθώς οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση στους φακέλους των δικαιολογητικών των ανταγωνιστών τους όταν ανοιχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ (και φυσικά αφού πρώτη έχει αποφανθεί για την πληρότητα τους το ίδιο το Ταμείο). Κατά πολλούς, το θέμα των προσφυγών επί της ουσίας θα δείξει αν πιαστεί και το ορόσημο του Οκτωβρίου 2024.

Αξίζει να θυμηθούμε τον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 όπου τότε χρειάστηκε να περάσει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για να φτάσει ο διαγωνισμός από τις προσφυγές στις υπογραφές.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι υποβλήθηκαν έξι (6) προσφορές στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για

χρονικό διάστημα 25 ετών. Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

– ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

– ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

– Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.

– Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

– Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

– Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα. Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.

Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα