Εμπαιγμός των καταναλωτών με καλάθι νονών και κουνέλια από το… MS Paint

Εμπαιγμός των καταναλωτών με καλάθι νονών και κουνέλια από το… MS Paint
Καλάθι των νονών eurokinissi/Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων

Μειωμένο το μπάτζετ φαίνεται πως είναι στη σχεδιαστική ομάδα του υπουργείου Ανάπτυξης το οποίο έσπευσε να δώσει ακόμη ένα επικοινωνιακό σόου για ακόμη ένα καλάθι για το νοικοκυριό. Την ώρα που η ακρίβεια καλπάζει.

Η ακρίβεια επιμένει και η κυβέρνηση παραμένει σταθερή στο “Καλάθι του Νοικοκυριού” , συνεχίζοντας την επικοινωνιακή διαχείριση ενός υπαρκτού προβλήματος, με τα καλάθια για τους νονούς και για το Πάσχα.

Μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης έχει ήδη αγανακτήσει ενώ η πίεση για μειώσεις εμμέσων φόρων – μεταξύ άλλων αιτημάτων – έχει έρθει σε πρώτο επίπεδο. Το μεγαλύτερο μέρος της κοινής γνώμης δικαίως επιμένει πως το καλύτερο μέτρο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας θα ήταν η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, οι αποτελεσματικότεροι έλεγχοι κατά της αισχροκέρδειας, οι περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ, καθώς φυσικά και οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, η μεγαλύτερη πλειοψηφία καταναλωτών ζητά περισσότερα προϊόντα στο καλάθι.

Την Τετάρτη, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Νίκος Παπαθανάσης και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Σωτήρης Αναγνωστόπουλος παραχώρησαν συνέντευξη τύπου κατά την οποία αναφέρθηκαν στην πορεία αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού και ανακοίνωσαν το Πασχαλινό “Καλάθι των Νονών”.

Περιληπτικά το καλάθι των νονών, θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τις 29 Μαρτίου, από την επόμενη Τετάρτη και θα περιλαμβάνει 12 κατηγορίες προϊόντων, τις Πασχαλινές λαμπάδες, παιχνίδια, Επιτραπέζια παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ, βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας, οχήματα και τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια για τα καταστήματα που πωλούν πρωτίστως ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια, λούτρινα, μουσικά παιχνίδια και σοκολατένια αυγά.

Κάθε κατάστημα μπορεί να προσφέρει μία η περισσότερες από αυτές τις κατηγορίες. Αντιστοίχως θα ακολουθήσει το καλάθι του Πάσχα από τις 4 Απριλίου και θα περιλαμβάνει τρόφιμα που συναντάμε στο πασχαλινό τραπέζι, όπως αρνί, τσουρέκι και άλλα.

Ζοφερή εικόνα

Να σημειωθεί όμως, πως σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός στα τρόφιμα από το 13,5% τον Σεπτέμβριο έφτασε στο 14,8% τον Οκτώβριο του 2022, στο 15% τον Νοέμβριο, και στο 15,5% τον Δεκέμβριο, ενώ τον Ιανουάριο βρέθηκε στο 15,4%. Μεγάλες είναι οι ανατιμήσεις που καταγράφονται στον κλάδο των τροφίμων: Αυξήθηκαν κατά 25% οι τιμές σε γαλακτοκομικά και αυγά, κατά 23,1% στα έλαια, κατά 19% στα κρέατα, κατά 18,6% στα δημητριακά και κατά 15,7% στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, ενώ αυξημένες ήταν οι τιμές και στα λαχανικά κατά 11%.

Σε επίρρωση των παραπάνω, με ανακοίνωσή του, το Ινστιτούτο Καταναλωτών υποστηρίζει πως δεν έχει υπάρξει η παραμικρή βελτίωση από την εφαρμογή του καλαθιού του νοικοκυριού, επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση και στον αρμόδιο υπουργό. Το ΙΝΚΑ χαρακτηρίζει “λάθος τα καλάθια του νοικοκυριού” ζητώντας άμεσα “λύσεις στα πραγματικά προβλήματα του πολίτη καταναλωτή και της κοινωνίας”.

Επίσης, η 11η κατά σειρά ετήσια έρευνα του ΙΜΕ – ΓΣΕΒΕΕ για το εισόδημα και τις δαπάνες διαβίωσης καταγράφει μια εξαιρετικά ζοφερή εικόνα, με τα μηνύματα και για το 2023 να είναι δυσοίωνα.

Ειδικότερα:

  • Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά (52,4%) αναφέρουν ότι το μηνιαίο εισόδημα φθάνει μέχρι τις 18 του μήνα εξαιτίας της ακρίβειας σε ενέργεια και είδη διατροφής.
  • Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά (51,9%) εκτιμούν ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί το 2023.
  • Πάνω από έξι στα δέκα νοικοκυριά δηλώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν έχει συμβάλει στην αποκλιμάκωση των τιμών
  • Τέλος, το 51,1% εκτιμά ότι η αντιμετώπιση της ακρίβειας πρέπει να γίνει με αύξηση των μισθών και των συντάξεων, ενώ το 28,6% ζητά μείωση φόρων και τελών στα καύσιμα.

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης για τα καλάθια συνεχίζονται φυσικά, στη λογική του ότι τα “καλάθια” δεν είναι τίποτα παραπάνω από διαφημιστικές συμπράξεις της κυβέρνησης με ορισμένα μεγάλα σούπερ μάρκετ και βιομηχανικά τρόφιμα – προϊόντα, με το Μαξίμου και το αρμόδιο υπουργείο να προωθούν τις παροχές αυτές επικοινωνιακά, με “show”, για να δώσουν την εντύπωση πως αντιμετωπίζουν την ακρίβεια που σαρώνει. Ακόμη, κριτική έχει διατυπωθεί γύρω από το γεγονός ότι οι όμιλοι εντάσσουν στο μέτρο κατά κύριο λόγο τα λεγόμενα “προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας”, δηλαδή φθηνότερα εμπορεύματα που παράγονται για λογαριασμό των ίδιων των εμπορικών αλυσίδων.

Σε συνέχεια λοιπόν των επικοινωνιακών τεχνασμάτων ήρθε και το “φρέσκο” καλάθι των νονών, που μπήκε στο στόχαστρο και του Ράδιο Αρβύλα, ενώ ως logo του είχε ένα “κουνελάκι” που θυμίζει σχέδιο στο Microsoft Paint.

Ιδού και η επίσημη παρουσίαση του… λογότυπου, κατά τη συνέντευξη Τύπου της Τετάρτης:

Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων

Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων

Με μια εύκολη αναζήτηση πάντως ένας χρήστης μπορεί να δει πως η εν λόγω φωτογραφία είναι αποτέλεσμα πρόχειρης τροποποίησης άλλου καρέ από το…iStock.

Πάσχα ISTOCK

Φυσικά και δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα με το λογότυπο καθεαυτό αν δεν συνοδευόταν από μια γενικότερη κοροϊδία προς τον καταναλωτή, η οποία πάει χέρι-χέρι με την προχειρότητα της όλης αισθητικής, αλλά και των κυβερνητικών πρακτικών που εφαρμόζονται.

Να σημειωθεί πως ο αρμόδιος υπουργός, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σημείωσε πως το καλάθι ίσως παραταθεί και πέραν του Ιουνίου, καθώς λόγω εκλογών ίσως βρισκόμαστε σε υπηρεσιακή κυβέρνηση. Όπως τόνισε, “επειδή θα έχουμε εκλογές τον Μάιο όπως ανακοίνωσε χθες ο Πρωθυπουργός κι εγώ δεν μπορώ να προβλέψω ποιες θα είναι οι πολιτικές εξελίξεις, είναι πολύ πιθανόν στο διάστημα μέχρι τέλος Ιουνίου να έχουμε υπηρεσιακό Υπουργό, δεν θα έχουμε όμως Κοινοβούλιο για να ψηφίσει νόμο. Άρα, λοιπόν, υπό την έννοια αυτή νομίζω ότι θα ήταν σώφρον να αφήσουμε στον επόμενο Υπουργό τη δυνατότητα να μπορεί, εάν το κρίνει, να δώσει παράταση στο καλάθι, γιατί αλλιώς το καλάθι αυτό θα σταματήσει την 1η Ιουλίου χωρίς να υπάρχει τρόπος να παραταθεί”.

Είπε δε πως το καλάθι είναι “έκτακτο μέτρο” και δεν μπορεί να συνδεθεί με στόχους βάσει πληθωρισμού.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα