ΕΝ.Ε.Ε.Δ.ΕΠ: Συμβολική κατάληψη του ΣΕΒ, βολές στην COSCO – Τα αιτήματα

ΕΝ.Ε.Ε.Δ.ΕΠ: Συμβολική κατάληψη του ΣΕΒ, βολές στην COSCO – Τα αιτήματα

"Εφαρμογή εδώ και τώρα των Βαρέων και Ανθυγιεινών Ενσήμων σε όλους τους εργάτες, κι εφαρμογή της ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, χωρίς διαχωρισμό σε νέους και παλιούς" ζητεί η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά.

Συμβολική κατάληψη πραγματοποιούν αυτή την ώρα οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) με ένα και κύριο αίτημα: την εφαρμογή των Βαρέων και Ανθυγιεινών ενσήμων τώρα σε όλους τους λιμενεργάτες.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), “την ώρα που στην τεράστια λίστα των εργατικών ατυχημάτων προστίθενται ονόματα των συναδέλφων μας, COSCO- DPORT- ΣΕΒ και κυβέρνηση με κάθε είδους τεχνάσματα και τερτίπια υποχρεώνουν συναδέλφους μας που έχουν ήδη συμπληρώσει τα συντάξιμα χρόνια με ΒΑΕ να εργαστούν 5 ολόκληρα επιπλέον χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν χωρίς ΒΑΕ.”

Η Ένωση αναφέρει ότι:

“Συνάδελφοι μας, δηλαδή, στα 62 τους χρόνια θα αναγκάζονται για ακόμα πέντε χρόνια να σκαρφαλώνουν στα 20 και 30 μέτρα για να λύνουν και να δένουν τα “χρυσά κουτιά τους” χωρίς καν βαρέα, και μετά θα αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνουν εργατικά ατυχήματα και γιατί εκατοντάδες συνάδελφοι μας υποφέρουν από σοβαρές μυοσκελετικές ασθένειες χωρίς καν φυσικά να θεωρούνται επαγγελματικές ασθένειες.

Η εργασία στο λιμάνι εκθέτει σε κίνδυνο δεκάδες εκατοντάδες συναδέλφους μας και δεν θα ανεχτούμε ούτε άλλη μία μέρα χωρίς την εφαρμογή των όσων μας αναλογούν.

Η σημερινή κατάληψη στο ΣΕΒ στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε κάθε αποδέκτη που βάζει εμπόδιο στην εφαρμογή του νόμου. Η COSCO αξιοποιώντας τη συλλογική τους εργοδοτική ένωση – τον ΣΕΒ – έχει μπλοκάρει την εφαρμογή του νόμου που εντάσσει από το 2018 τους λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.

Η υποκρισία της εργοδοσίας ξεπερνά κάθε όριο, αφού την ίδια ώρα που ο ΣΕΒ προσπαθεί για το συμφέρον της εργοδοσίας να εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου για τα ΒΑΕ, την ίδια ώρα η DPORT (μέλος του ΣΕΒ) υποκρίνεται ότι τάχα επιθυμεί την ένταξη στα ΒΑΕ” σημειώνει η Ένωση και ζητά “εφαρμογή εδώ και τώρα των ΒΑΕ σε όλους τους εργάτες, κι εφαρμογή της ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, χωρίς διαχωρισμό σε νέους και παλιούς, να σταματήσει η ομηρία στους εργαζόμενους μέσω εργολάβων και ΟΦΕ”. Επίσης κάνει λόγο για την ανάγκη λήψης μέτρων για την Υγιεινή και Ασφάλειᔨ.

Στην ανακοίνωσή της η Ένωση παραθέτει κι ένα αναλυτικό χρονικό.

Το χρονικό:

Σύμφωνα με την Ένωση

  • “Ο νόμος ορίζει (άρθρο 17- Ν.3863/2010) ότι «ο πίνακας Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων καταρτίζεται για όλους τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από γνώμη της Διαρκούς Επιτροπής Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων και γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης (Σ.Κ.Α.)». Με βάση τον νόμο, εκδόθηκε το 2011 η σχετική απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Φ10221/26816/929/30.2011) με τίτλο ”Βαριές και Ανθυγιεινές εργασίες” κατά την οποία σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, καθώς και του τοπογραφικού διαγράμματος του Παραρτήματος που προσαρτάται σε αυτήν, η Χερσαία Λιμενική Ζώνη του λιμένα Πειραιά περιλαμβάνει, εκτός από τον προβλήτα Ι και τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
  • Σύμφωνα με την υπ’αριθμόν 27/2012 Εγκύκλιο τ.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το απασχολούμενο προσωπικό στον συγκεκριμένο χώρο υπαγόταν εξαρχής στις διατάξεις του Κ.Β.Α.Ε. ανάλογα με τον χώρο εργασίας και την ειδικότητά τους ή ανάλογα με την ειδικότητά τους ανεξάρτητα από τις επιχειρήσεις ή τον χώρο που εργάζονται.

Αυτό είναι το ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο, με το οποίο η εργοδοσία δεν συμμορφώνεται!” σημειώνει και προσθέτει:

“Το 2018 το Σωματείο μας ΕΝΕΔΕΠ προχώρησε σε μαζικές απεργιακές μάχες στις προβλήτες της COSCO, σε σύγκρουση με την κυβέρνηση και την εργοδοσία!

  • Αποτέλεσμα της 3ήμερης απεργίας μας ήταν η δέσμευση να επιλυθεί το δίκαιο αίτημα για ένταξη στα ΒΑΕ. Εκδόθηκε γνωμοδότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και διευκρινήσεις του Υπουργείου Εργασίας, οι οποίες κοινοποιήθηκαν στον ΕΦΚΑ, με συνέπεια να εκδοθεί από τον τότε Διοικητή του ΕΦΚΑ η υπ’αριθμόν 46/15.10,2018 Εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία: καθώς οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αποτελούν τμήματα του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, οι διατάξεις της περίπτωσης 41 εδάφιο Α του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, έχουν εφαρμογή για το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην υπαλλήλων γραφείων, φυλάκων και επιστατών) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα Πειραιά, καθώς βρίσκεται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.
  • Σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα που έχει ήδη κατοχυρωθεί νομοθετικά από το 2010 και επιπλέον έχουν δοθεί επιπρόσθετες διευκρινήσεις από το 2018 με την Εγκύκλιο του ΕΦΚΑ, η εργοδοσία COSCO-DPORT όχι μόνο δημιουργεί συνεχώς γραφειοκρατικά εμπόδια, αλλά μέσω του «λαγού» ΣΕΒ προσέφυγε στο ΣτΕ για να μπλοκάρουν την κατοχυρωμένη από τους νόμους ασφάλιση με ΒΑΕ των λιμενεργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ , και με απίστευτο θράσος και υποκρισία δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για την επίλυση του θέματος. Ας ξεκινήσουν να κολλάνε τα ένσημα μας από την αρχή και ας αφήσουν τα «ψόφια»

Μάλιστα παραπέμεπι στο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας του 2018 που ενημέρωνε για την από το 2010 νόμιμη ένταξη μας στα ΒΑΕ. “Πέντε χρόνια μετά και δεν μας έχουν κολλήσει μισό ένσημο!” σημειώνει η Ένωση και παραθέτει την τότε ανακοίνωση:

Η ανακοίνωση του Οκτωβρίου

Στο καθεστώς Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, εντάσσονται οι εργαζόμενοι στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες 2 και 3 του Λιμένος Πειραιώς.

Η απόφαση ελήφθη από τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ αφού είχε προηγηθεί θετική εισήγηση από την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με το υπ΄αριθμ.3113.10-12/55573/18/20-7-2018 έγγραφο που είχε αποσταλεί στην Διοίκηση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Η ηγεσία του Υπουργείου, είχε γνωμοδοτήσει ότι οι προβλήτες 2 και 3 αποτελούν χερσαία λιμενική ζώνη και κατά συνέπεια, οι εργαζόμενοι σε αυτές, θα πρέπει να εντάσσονται στο ασφαλιστικό καθεστώς εργασίας των εργαζομένων στους λιμένες.

Της γνωμοδότησης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ακολούθησε η θετική εισήγηση του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η απόφαση της Διοίκησης του ΕΦΚΑ έχει αναδρομικό χαρακτήρα και ισχύει από τον Αύγουστο του 2018.

Με τις ενέργειες των δύο συναρμόδιων υπουργείων και της Διοίκησης του ΕΦΚΑ, η κυβέρνηση ικανοποιεί ένα χρόνιο και δίκαιο αίτημα των εργαζομένων στις προβλήτες 2 και 3 του Λιμένος Πειραιώς, και παράλληλα αποδεικνύει για ακόμη μία φορά, ότι στις προτεραιότητές της, παραμένει η προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα