Ιταλικές επενδύσεις α λα Cosco στα τρένα- Υβριδικοί οικολογικοί συρμοί

Τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ EUROKINISSI

Επενδύσεις μέχρι 2,5 δισ ευρώ σε 9 χρόνια, υβριδικοί οικολογικοί συρμοί και διασφάλιση των "άγονων" σιδηροδρομικών γραμμών: Μνημόνιο Συνεργασίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο την Trenitalia.

Επενδύσεις στο μοντέλο της Cosco και στα τρένα: Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψε σήμερα Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο την Trenitalia, η οποία ανήκει στον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane.

Με τη συμφωνία αφενός εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων και κυρίως των «άγονων» για τα επόμενα 15 χρόνια, με το ίδιο αντίτιμο που προβλεπόταν και στην προηγουμένη σύμβαση, που είχε συμφωνηθεί και από το 2018, συνολικού ύψους 750 εκ. ευρώ –δηλαδή 50 εκ. ευρώ ετησίως.

Και αφετέρου με τη νέα σύμβαση για πρώτη φορά προβλέπονται επενδύσεις μέχρι 2,5 δισ ευρώ μέσα στα επόμενα εννέα χρόνια. Χωρίς συνυπολογισμό των φορολογικών εσόδων που η συμφωνία θα αποφέρει παράλληλα στο δημόσιο.

Στόχος όπως εξήγησε σε δηλώσεις του κατά την υπογραφή της συμφωνίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είναι η ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο με σημαντικές επενδύσεις.

“Για τα επόμενα 10+5 χρόνια, λοιπόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει πλήρως τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως ακριβώς προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση. Από την πλευρά του - και αυτό είναι το νέο στοιχείο της συμφωνίας - ο Ιταλικός Όμιλος μέλος του οποίου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το ίδιο διάστημα δεσμεύεται να επενδύσει στη χώρα μας από 2,2 έως 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ” σημείωσε ο κ.Καραμανλής.

Ενδεικτικά ανέφερε τα νέα υβριδικά τρένα τα οποία θα κινούνται και με τις δύο μορφές ενέργειας (πετρέλαιο και ηλεκτρικό ρεύμα). Τα τρένα αυτά, θα χρησιμοποιηθούν σε συνδέσεις όπου το δίκτυο δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτημένο, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί σημαντικά η παρεχόμενη υπηρεσία, αφού δεν θα απαιτείται η αλλαγή μηχανών έλξης. Και βέβαια, είναι πολύ σημαντικό ότι με τη συμφωνία αυτή εξασφαλίζεται ουσιαστικά κι η εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ, που θα εισπράττει το τέλος για τη χρήση του δικτύου του, πρόσθεσε ο κ.Καραμανλής.

“Οι επενδύσεις αυτές, έρχονται να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τη στρατηγική επιλογή μας να επενδύσουμε στο σιδηροδρομικό έργο και δίκτυο της πατρίδας μας, με σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού, που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και με επεκτάσεις του. Επίσης συμβάλουν στην ανάπτυξη της πιο οικολογικής μορφής μετακίνησης που περιβαλλοντικά και χωροτακτικά αντιπροσωπεύει ο σιδηρόδρομος, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση” κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ.Καραμανλής τη Δευτέρα, στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε επίπεδο Υπουργών Μεταφορών, θα συναντηθεί με την Ιταλίδα ομόλογό του, Πάολα ντε Μικέλι και σε επόμενο στάδιο, θα υπογραφεί το οριστικό κείμενο της σύμβασης. Σύμφωνα με πληροφορίες το μεγάλο αυτό deal ήταν ένα από τα θέματα που συζήτησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνάντηση του με τον Ιταλό ομόλογο του Τζουζέπε Κόντε την Τρίτη.

Η πλευρά της κυβέρνησης δίνει ιδιαίτερη σημασία στη συμφωνία, την οποία από το υπουργείο χαρακτήριζαν μεγέθους Cosco από την πλευρά οφέλους για την ελληνική οικονομία, καθώς για πρώτη φορά από την ιδιωτικοποίηση της, η επιδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις άγονες γραμμές συνδέεται με επενδύσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Τραινοσε
SHARE: