Με πλαστή υπογραφή ελεγκτή δίνουν δελτίο ελέγχου Ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Με πλαστή υπογραφή ελεγκτή δίνουν δελτίο ελέγχου Ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Σοβαρές καταγγελίες από το πανελλαδικό σωματείο εργαζομένων στα ΚΤΕΟ. Με επίσημη ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι αυξάνεται κατακόρυφα η παραβίαση εργατικών δικαιωμάτων, στοιχειωδών όρων τεχνικού ελέγχου και προϋποθέσεων λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ

Έως και το 1/5 των οχημάτων που ελέγχονται σε ορισμένα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, λαμβάνουν δελτίο τεχνικού ελέγχου με πλαστή υπογραφή ελεγκτή. Στην καταγγελία αυτή προέβη το πανελλαδικό σωματείο εργαζομένων στα ΚΤΕΟ, το οποίο με επίσημη ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο παράλληλα με την αύξηση των ελεγχόμενων οχημάτων, αυξάνεται «κατακόρυφα η παραβίαση εργατικών δικαιωμάτων, στοιχειωδών όρων τεχνικού ελέγχου και προϋποθέσεων λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ».

Το σωματείο σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr, προσθέτει ότι οι εργαζόμενοι στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ «υποχρεώνονται από τους εργοδότες τους, να "υπογράφουν", χρησιμοποιώντας την υπογραφή άλλων συναδέλφων τους που είτε απουσιάζουν εκείνη την ώρα, επειδή εργάζονται σε άλλη βάρδια ή βρίσκονται σε άδεια, είτε επειδή εκείνη την ώρα εργάζονται λόγω αυξημένου φόρτου στη γραμματεία».
H πρόσφατη ρύθμιση ελέγχου εκπρόθεσμων οχημάτων με μειωμένο παράβολο, εντός Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, επιδεινώνει τις συνθήκες, λόγω της αυξημένης προσέλευσης οχημάτων.

Το σωματείο καταγγέλλει ότι «η παράνομη χρήση υπογραφών ελεγκτών, πέρα από τα προφανή ερωτήματα για το αποτέλεσμα του τεχνικού ελέγχου, δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ με μειωμένο προσωπικό από αυτό που είναι αναγκαίο, συνυπολογίζοντας νόμιμο ωράριο εργασίας, ρεπό, άδειες κλπ. Στερεί από άνεργους συναδέλφους τη δυνατότητα να βρουν εργασία, από τα ασφαλιστικά ταμεία εισφορές».

Εδώ και ένα χρόνο, το Σωματείο έχει ζητήσει από το υπουργείο μεταφορών και την επιθεώρηση εργασίας, να επεξεργαστούν στοιχεία για τις ώρες υπογραφών των ελεγκτών. Τα στοιχεία αυτά υπάρχουν στο υπουργείο αλλά και σε κάθε ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι θα καταστεί δυνατό να ελεγχθούν οι πραγματικές συνθήκες εργασίας.

Το Σωματείο επισημαίνει ότι «η πρακτική που ακολουθείται από το υπουργείο, είναι να ελέγχονται οι ελάχιστοι χρόνοι ελέγχου και να επιβάλλονται ποινές στους ελεγκτές, σα να θεωρεί πως "βιάζονται" με δική τους πρωτοβουλία, να τελειώσουν τον έλεγχο. Η  δε επιθεώρηση εργασίας ελέγχει μόνο το πρόγραμμα εργασίας και τους κατά δήλωση τους παρόντες εργαζόμενους την στιγμή που πραγματοποιεί επιτόπιο έλεγχο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα εκτυπωμένα δελτία και χωρίς να ελέγχει με βάση αυτά, αδήλωτες πολλές φορές υπερωρίες άλλων ημερών. Δημιουργούνται έτσι ψεύτικες εντυπώσεις ελέγχου των επιχειρήσεων, ενώ στην πραγματικότητα οι παρανομίες συνεχίζουν και αυξάνονται».

Η πρόταση του Πανελλαδικού Σωματείου Εργαζομένων στα ΙΚΤΕΟ είναι να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί να εφαρμόζονται αξιοπρεπείς όροι εργασίας και αμοιβής, ενώ θα μπορεί να μπει φρένο στην ασυδοσία καταπάτησης των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζόμενων. Επίσης, μια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, θα μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας του αποτελέσματος ελέγχου από εκβιασμούς και πιέσεις.

Το Σωματείο ζητάει άμεσα, να πραγματοποιηθούν οι νομοθετημένοι επιτόπιοι και εξ'αποστάσεως έλεγχοι που απαιτούνται «για να μπει φρένο στην ασυδοσία και τους πλαστούς ελέγχους», όπως τονίζει χαρακτηριστικά. Επίσης ζητάει να τροποποιηθούν οι όροι ελάχιστης στελέχωσης των ΙΚΤΕΟ, ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματική προσέλευση οχημάτων και οι όροι του "ποινολογίου" που θεωρούν ως κύριους υπεύθυνους τους ελεγκτές. Να προστατευτεί η ακεραιτότητα τους, ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια για όλους και να μειωθούν τα ρυπογόνα οχήματα.

Ειδικά για την κατάσταση που επικράτησε την περασμένη Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου, σε πολλά ΚΤΕΟ και είχε ως αποτέλεσμα την πολύωρη ταλαιπωρία δεκάδων πολιτών - οδηγών, το σωματείο διαπιστώνει ότι «είναι αυτονόητο πως οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν, απέχουν από πολλούς κανόνες της νομοθεσίας και της τεχνικής αρτιότητας, λόγω της υπερβολικής κούρασης (μέχρι και 18 ώρες συνεχούς εργασίας) που επιπλέον, διέλυε κάθε αντίσταση σε πιέσεις». Προτείνει την εκλογίκευση των προθεσμιών, καθώς θεωρεί ότι είναι «αδύνατο σε δύο χρόνια από σήμερα, να προσκληθούν για περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε βδομάδα των τελευταίων τεσσάρων μηνών του 2017, τόσα οχήματα, όσα σχεδόν η μηνιαία κίνηση των ΚΤΕΟ το υπόλοιπο έτος».

Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιοκτήτες οχημάτων, οφείλουν να γνωρίζουν ότι ακόμη κι αν δεν προλάβουν τις ημερομηνίες ευνοϊκής ρύθμισης, η επιπλέον του κόστους ελέγχου επιβάρυνσή τους, είναι 32 ευρώ για επιβατικό (σύνολο 65) και 21 ευρώ για μοτοσυκλέτες (σύνολο 41), εφόσον πραγματοποιήσουν τεχνικό έλεγχο μέχρι 31/12/2015.

Ειδικά για την 30η Σεπτεμβρίου το σωματείο έχει προσφύγει ξανά στα υπουργεία μεταφορών και εργασίας, ζητώντας να ελεγχθεί η δήλωση και πληρωμή υπερωριών και νυχτερινών.

Διαβάστε ακόμη στα dikaiologitika:

Τα πρώτα 4 προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ που ανακοινώνονται σήμερα

  Τι αλλάζει στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016


 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Δικαιολογητικά
SHARE: