Μετά από 9 χρόνια απραξίας – Έρχεται ηλεκτρονική διασύνδεση ταμειακών με την ΑΑΔΕ

Μετά από 9 χρόνια απραξίας – Έρχεται ηλεκτρονική διασύνδεση ταμειακών με την ΑΑΔΕ
Καταστηματάρχης μπροστά από την ταμιακή μηχανή AP

Μετά από πολλές καθυστερήσεις προωθούνται η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ και η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Στόχος να συλληφθούν τα 7,4 δισ. ευρώ που χάνονται από ΦΠΑ και 4,5 δισ. από εικονικά και πλαστά τιμολόγια.

Αυστηρότερες ποινές για φοροδιαφυγή αλλά και επιτάχυνση της διασύνδεσης σε πραγματικό χρόνο των ταμειακών μηχανών με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και των ηλεκτρονικών τιμολογίων προανήγγειλε την Τετάρτη ο διοικητής της ανεξάρτητης αρχής κ. Γιώργος Πιστικής.

Την αφορμή έδωσε η εξάρθρωση του κυκλώματος με τις εταιρίες που είχαν κατασκευάσει συνολικά δέκα εφαρμογές για να «εξαφανίζουν» μέρος ή και το σύνολο αποδείξεων πώλησης αγαθών.

Συγκεντρωτικά στοιχεία για τις απώλειες σε φόρους δεν υπάρχουν καθώς μπορούν να καταγραφούν μόνο οι περιπτώσεις που συλλαμβάνονται από τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ και όχι αυτές που διαφεύγουν που είναι και οι περισσότερες.

Μόνο από το ΦΠΑ που περιλαμβάνεται σε κάθε συναλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών, οι απώλειες για το 2017 σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ φτάνουν στο 33,9%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο ιλιγγιώδες ποσό των 7,4 δισ. και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εντός της ΕΕ μετά της Ρουμανίας.

Τούτο την ώρα που η Ελλάδα, το 2017 αναγκάστηκε να ψηφίσει πρόωρα μέτρα όπως η περικοπή των παλιών συντάξεων και της μείωσης τους αφορολόγητου με συνολική δημοσιονομική απόδοση 4,2 δισ. ευρώ με στόχο να διασφαλίσει την επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου του τρίτου μνημονίου.

Ωστόσο από το 2010 μέσα στο πρώτο φορολογικό νόμο που ψηφίστηκε αφότου η Ελλάδα υιοθέτησε το πρώτο μνημόνιο υπήρχε η διάταξη για άμεση διασύνδεση των ταμειακών μηχανιών που υπάρχουν στην χώρα με το κέντρο πληροφορικής της ΑΑΔΕ (της τότε Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων). Το μέτρο δεν εφαρμόστηκε ποτέ παρότι είναι διαρθρωτικό αφού θα επέτρεπε καλύτερους φορολογικούς ελέγχους, θα περιόριζε σημαντικά τη φοροδιαφυγή αυξάνοντας τα δημόσια έσοδα σε μια κρίσιμη περίοδο με μεγάλες ανάγκες που καλύφθηκαν με αύξηση φόρων και μείωση μισθών και συντάξεων.

Ηλεκτρονική τιμολόγηση

Το δεύτερο εξίσου σημαντικό βήμα είναι η προώθηση της τήρησης ηλεκτρονικών βιβλίων και της έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων για τις επιχειρήσεις που αναμένεται να αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Η ολοκλήρωση της διαδικασίας θα συμβάλει στην καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων με σημαντική συμβολή στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στον περιορισμό των φαινομένων έκδοσης πλαστών ή εικονικών τιμολογίων, από τα οποία η φοροδιαφυγή σε ετήσια βάση υπολογίζεται σε ετήσια βάση στα 4,5 με 5 δισ. ευρώ από απώλειες φόρων.

Επιπλέον θα μειώσει και το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων την εξοικονόμηση πόρων, την αυτοματοποίηση των ακολουθούμενων διαδικασιών και τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους.

Παράλληλα βέβαια και η εφορία θα μπορεί να κάνει πιο εύκολα γρήγορα και αποτελεσματικά ελέγχους για να μειώσει δραστικά το φαινόμενο των πλαστών και εικονικών τιμολογίων.

Και αυτό θα έχει μπροστά του μια περίοδο μέχρι και την πλήρη εφαρμογή του η οποία θα είναι ευχής έργο να μην αποτελέσει αφορμή για το πάγωμα και την αναστολή του λόγω τεχνικών προβλημάτων που δεν θα λύνονται.

Και για το μέτρο αυτό υπήρχαν πολλές εισηγήσεις στο παρελθόν. Και αυτό όμως είχε παραπεμφθεί στις «ελληνικές καλένδες». 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα