Μπαράζ επενδύσεων σε ταχυμεταφορές και logistics

Μπαράζ επενδύσεων σε ταχυμεταφορές και logistics
Δέματα που περιμένουν να αποσταλούν έξω από κατάστημα εταιρείας κούριερ τον Δεκέμβρη του 2020 Eurokinissi

"Βροχή" οι επενδύσεις εταιρειών ταχυμεταφορών και διανομών. Οι εξαγορές και η αναζωπύρωση της παραδοσιακής κτηματαγοράς.

Επενδύσεις τόσο στις αποθήκες όσο και στις μεταφορές «πέφτουν βροχή» το τελευταίο διάστημα, καθώς η πανδημία αύξησε ομολογουμένως απότομα τη ζήτηση για υπηρεσίες εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Μετά το «φιάσκο» του φετινού χειμώνα και την αδυναμία των εταιρειών courier να ανταποκριθούν στις ανάγκες τόσο των ίδιων των επιχειρήσεων αλλά και των καταναλωτών, αλλά και την εκτίμηση πως πλέον σημαντικό μέρος της αγοράς θα κινείται μέσω ψηφιακών «διαδρόμων», αυξάνουν οι επενδύσεις τόσο για αγορά και μίσθωση ακινήτων, όσο και για υπηρεσίες για το last mile,  δηλαδή στον τελευταίο κρίκο της διανομής παραγγελιών στον τελικό καταναλωτή,

Οι παραδοσιακές εταιρείες ταχυμεταφορών (ACS, Γενική Ταχυδρομική, Speedex, ΕΛΤΑ courier) εμφάνισαν όλες τους τις παθογένειες, και ασθμαίνοντας υλοποιούν πλέον επενδύσεις για την επόμενη μέρα. Συγκεκριμένα, η ACS προχωρά στην ανέγερση νέου logistics center στην Πέτρου Ράλλη, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021. Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός για την εν λόγω επένδυση ύψους 33 εκατ.ευρώ είχε ξεκινήσει ήδη από το 2015…

Εκτός όμως από τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς, επενδύσεις προωθούν και οι εταιρείες διανομής, οι οποίες εν πολλοίς έσωσαν την κατάσταση στα lockdowns εξυπηρετώντας τα δίκτυα των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όσον αφορά της παραδόσεις παραγγελιών.

Η e-food- μετά τη συνεργασία με την Σκλαβενίτης, προχωρά στη δημιουργία ενός νέου συστήματος εξυπηρέτησης των πελατών του quick commerce, δηλαδή εκείνων που ψωνίζουν από τη «μικρή λιανική» για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της στιγμής. Υπόσχεται παραδόσεις μέσα σε 25 λεπτά προς τον τελικό καταναλωτή, βασιζόμενη στο μοντέλο ανάπτυξης μικρών τοπικών αποθηκών, των επονομαζόμενων dark stores- κατ’αρχάς σε όλη την Αττική. Σημειώνεται πως η μητρική του e-food, η γερμανική πολυεθνική Delivery Hero ξεκίνησε από τον χώρο του food delivery αλλά αποτελεί πλέον πρωτοπόρο και στον χώρο του quick commerce, έχοντας επεκτείνει τις σχετικές δραστηριότητες  της σε 41 αγορές διεθνώς.  Στην Αθήνα ήδη έχει ξεκινήσει η πιλοτική λειτουργία του πρώτου dark store στην Αγία Παρασκευή και ακολούθησαν  τρία ακόμη σε Πεύκη, Δάφνη και Κολωνό.

ΟΙ ΕΞΑΓΟΡΕΣ

Η συμπληρωματικότητα εμπορίου και μεταφορών δεν είναι μια άγνωστη πτυχή για τις επιχειρήσεις, ωστόσο, η «ρηχή» ελληνική αγορά άργησε να ωριμάσει όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθυστερώντας την εκδήλωση επενδυτικών κινήσεων.

Πρώτο απ’όλους στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κατείχε μετοχικό ποσοστό στην εταιρεία Speedex, διαβλέποντας πιθανές συνέργιες. Αργότερα, αποεπένδυσε καθώς η εποχή δεν ήταν ώριμη και το ηλεκτρονικό εμπόριο πολύ περιορισμένο στην εγχώρια αγορά, ωστόσο, είχε ήδη διακρίνει την τάση.

Τον Ιούλιο του 2019, ο όμιλος Μούχαλη, που ελέγχει το δίκτυο καταστημάτων μικρής λιανικής Kiosky’s και δραστηριοποιείται επίσης στο χονδρεμπόριο, εξαγόρασε την πατρινή εταιρεία delivery.gr, προσβλέποντας σε διασταύρωση των υπηρεσιών.

Επίσης το 2019, ο όμιλος Ορφέα Βεϊνόγλου, εισήλθε στην αγορά των ταχυμεταφορών, με την εξαγορά της εταιρείας Easy Mail. Μάλιστα, ο όμιλος που διαχειρίζεται στην Ελλάδα 8 κέντρα Logistics και Transportation Hubs, συνολικής επιφάνειας 140.000 τ.μ. με παρουσία στην Αττική, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, , εξετάζει τη  δημιουργία ενός νέου logistics center 25.000 τ.μ για την κάλυψη αναγκών των εταιρειών διαδικτυακών πωλήσεων.

Τον Ιανουάριο του 2021 η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Skroutz προσχώρησε στην εξαγορά του 100% της εταιρείας MYJOBNOW Delivery με την εμπορική επωνυμία SendX επενδύοντας στην ενίσχυση της δραστηριότητας της και στο «τελευταίο μίλι», δηλαδή την παράδοση στον τελικό καταναλωτή.

Ακόμη και η Lamda Development προχώρησε επένδυση απόκτησης μειοψηφικού ποσοστού στην startup εταιρεία Stoferno.gr, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του online delivery και των ταχυμεταφορών,  κίνηση που μεταφράζεται ως προετοιμασία του ομίλου για τη νέα εποχή του λιανεμπορίου.

Τέλος, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες άμεσα θα λειτουργήσει νέος παίκτης στην αγορά αποθήκευσης και διανομής προϊόντων, ο οποίος δημιουργείται με κεφάλαια γνωστού επιχειρηματία που διαθέτει πολυσχιδής δραστηριότητα και παρουσία στον εγχώριο Τύπο.

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ

Πέρα από τις επιχειρηματικές κινήσεις, τις πλατφόρμες και τα νέα μοντέλα ταχυμεταφορών και συστημάτων αποθήκευσης, η όλη δραστηριότητα πέριξ του φυσικού και ηλεκτρονικού εμπορίου, αναζωπυρώνει και την παραδοσιακή κτηματαγορά.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων ακινήτων Δανός σε συνεργασία με την BNP Paribas Real Estate  καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση τόσο του όγκου των συναλλαγών όσο και των τιμών ενοικίασης χώρων logistics. Γενικότερα, το 2020 καταγράφηκαν υπό κατασκευή χώροι συνολικής έκτασης περίπου 64.000 τετραγωνικών μέτρων, κάτι που μεταφράζεται σε συνολικές επενδύσεις περίπου 120 εκατ. ευρώ, με τη διαθεσιμότητα να προσεγγίζει το 15% κατά μέσο όρο. Όσον αφορά τη ζήτηση, υπήρξε σημαντική δραστηριότητα στην αγορά, με νέες συμφωνίες μίσθωσης, με μεγέθη επιφάνειας προς ενοικίαση που κυμαίνονται μεταξύ 500 τ.μ. και 2.000 τ.μ. σε σχετικά αστικές περιοχές αλλά και ζήτηση για μεγαλύτερες επιφάνειες έως 10.000 τ.μ. στις περιοχές, όπου εταιρείες 3PL (προμηθευτές που ως επί το πλείστον ειδικεύονται στον τομέα της ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών λειτουργίας, αποθήκευσης και μεταφοράς) επιθυμούν να αναπτύξουν νέα έργα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα