Ποια είναι τα πρώτα μεγάλα έργα που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης

Ποια είναι τα πρώτα μεγάλα έργα που εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης
Έργα για την κατασκευή της νέας εθνικής οδού Αθηνών-Πατρών Eurokinissi

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δώσει προτάσεις για  μεγάλα προς υλοποίηση έργα, μεταξύ των οποίων η επέκταση της Αττικής Οδού και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.

Το ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας των 32 δισ. ευρώ που παρουσιάστηκε εχθές, όπως αναφέρεται φιλοδοξεί να πυροδοτήσει μια αλλαγή υποδείγματος στην ελληνική οικονομία και τους θεσμούς.

Μέσα σε αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δώσει προτάσεις για μεγάλα προς υλοποίηση έργα. Σημειωτέον ότι πρόκειται για μία πρώτη δόση έργων καθώς στην πορεία, ανάλογα με την πορεία υλοποίησης θα δούμε και άλλα έργα να εντάσσονται ή να απεντάσσονται.

Αυτό πάντως που έχει μεγάλη αξία στην παρούσα φάση είναι πως στο Ταμείο Ανάκαμψης πέρασαν μεγάλα οδικά έργα και όχι σιδηροδρομικά. Αυτό έγινε καθώς υπάρχουν πολλά διαθέσιμα ευρωπαϊκά κανάλια χρηματοδότησης ανοιχτά για σιδηροδρομικά (CEF-ΕΣΠΑ) αλλά όχι για οδικά έργα. Με λίγα λόγια στο Ταμείο Ανάκαμψης επιλέχθηκε να σταλούν έργα με μειωμένες δυνατότητες χρηματοδότησης από την Ε.Ε.

Βλέπουμε άλλωστε τις χρονοβόρες διαδικασίες που πλέον υφιστανται τα μεγάλα οδικά έργα για να πάρουν το πράσινο φως της υλοποίησης. Το Πάτρα-Πύργος και το νότιο τμήμα του Ε65 το αποδεικνύουν. Η πρώτη λίστα των μεγάλων έργων υποδομής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει τα κάτωθι έργα:

-Ολοκλήρωση αυτοκινητοδρόμου Ε65: πρόκειται για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών που ενώνει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό. Έχει μήκος 64χλμ και αφορά στην κατασκευή ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Με την κατασκευή του ο αυτοκινητόδρομος μηκους 175 χιλιομέτρων ολοκληρώνεται και η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν εύκολη πρόσβαση στον ΠΑΘΕ. Το κόστος έχει εκτιμηθεί σε 400 εκατ.ευρώ.

-ΒΟΑΚ: τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος: με το τμήμα αυτό ολοκληρώνεται η σύνδεση των 4 μεγάλων πόλεων της βόρειας ακτής της Κρήτης. Το τμήμα μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων έχει ώριμες μελέτες και επιλέχθηκε ως ένα ακόμα οδικό έργο. Έχει σημαντικές πιθανότητες να ενταχθεί. Το κόστος εκτιμάται σε 140 εκατ.ευρώ.

-Ιόνια Οδός: τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά: αφορά στην φυσική επέκταση του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο-Ιωάννινα που σήμερα τερματίζει στην περιοχή της Πεδινής. Πρόκειται για αξονα περίπου 68 χιλιομέτρων ο οποίος θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση μέχρι το Καλπάκι και 1 λωρίδα +ΛΕΑ μέχρι την Κακαβιά. Κατά το ήμισυ έχει ώριμες μελέτες. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ.ευρώ.

-Επεκτάσεις Αττικής Οδού: τρεις επεκτάσεις προτείνονται και αφορούν στην επέκταση της Λ.Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό Αθήνας-Λαμίας, στην επέκταση προς Ραφήνα και στην αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης. Το πρώτο έργο είναι ώριμο και θα δημοπρατηθεί εντός του 2021, τα άλλα δύο χρειάζονται ωρίμανση. Στο σύνολο τους απαιτούνται 1 δισ.ευρώ.

-Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος: ένα έργο που είναι σε διαγωνισμό εδώ και 4 χρόνια και οδεύει προς την ολοκλήρωση του. Ίσως να είναι και το πρώτο που με το βαθμό ωριμότητας αλλά και βιωσιμότητας που έχει να τραβήξει με άνεση την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Το διεκδικούν 3 σχήματα. Το κόστος του αγγίζει τα 450 εκατ.ευρώ.

Στο Ταμείο Ανάκαμψης έχουν μπει και σημαντικά ενεργειακά έργα, εκ των οποίων τα κορυφαία είναι:

– Η ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής-Κρήτης

– Η 4η φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων

– Οι έξυπνοι μετρητές της ΔΕΔΔΗΕ

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα