Στο 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος του delivery στην Ελλάδα

Στο 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος του delivery στην Ελλάδα
SHUTTERSTOCK

Ενώ η εστίαση περνά δύσκολες μέρες, λόγω της πανδημίας, η "βιομηχανία" του delivery φαίνεται να ανθεί με την αγορά να βρίσκεται στα ύψη ήδη πριν το lockdown

Την εποχή που η εστίαση – στη φυσική της μορφή- περνά «μαύρες μέρες», οι παραγγελίες φαγητού ως μια λύση ευκολίας εκτοξεύονται. Πριν καν το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, την καραντίνα, την κοινωνική αποστασιοποίηση και όποιες αλλαγές επέφερε στην καθημερινότητα το 2020, η αγορά του delivery έφθασε στο 1,5 δισ. ευρώ.

Προς το παρόν τα 2/3 αυτής της δραστηριότητας εκτελείται μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών, με 500 εκατ. ευρώ να «περνούν» μέσα από το ψηφιακό κανάλι και τις εξειδικευμένες πλατφόρμες (σύμφωνα με εκτιμήσεις του Eργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του ΟΠΑ - ELTRUN) ωστόσο, η τάση ενισχύεται γεωμετρικά.

ΝΤΕΛΙΒΕΡΙ ΣΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ
ΝΤΕΛΙΒΕΡΙ ΣΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ EUROKINISSI

Αν μέχρι πρότινος, οι επιλογές των καταναλωτών όσον αφορά την παραγγελία καφέ ή φαγητού κινούνταν στο πλαίσιο του «γρήγορου φαγητού», το 2020 αναγκάζει ακόμα και το fine dining να ξανασκεφτεί την προσχώρηση του στο delivery. Η τάση προϋπήρχε του κορονοϊού καθώς στο εξωτερικό ακόμη και «αστεράτα» εστιατόρια υποδέχονταν παραγγελίες για πελάτες εκτός της «σάλας» τους.

Ήδη τα εστιατόρια του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρετανία και King George, σχεδιάζουν την είσοδο τους στο delivery, αντίστοιχες κινήσεις σχεδιάζει και το catering Δειπνοσοφιστήριο, ενώ εστιατόρια γνωστών σεφς, όπως του Γιάννη Λουκάκου έχουν ενταχθεί σε ψηφιακές πλατφόρμες.

Την ευκαιρία διείσδυσης ωστόσο είχαν προ πολλού εντοπίσει οι Γερμανοί της Delivery Hero, όταν το 2015 εξαγόρασαν (για ποσό που ξεπέρασε τα 20 εκατ.ευρώ) την ελληνική πλατφόρμα e-food.gr και συνέχισαν με μπαράζ εξαγορών, όπως την τουρκική Yemeksepeti, που είχε στο μεταξύ προσαρτήσει στο χαρτοφυλάκιό της την clickdelivery.gr, αλλά και την deliveras.gr το 2018 έναντι 2,8 εκατ. ευρώ.

Διανομείς εν μέσω πανδημίας
Διανομείς εν μέσω πανδημίας EUROKINISSI

Σήμερα η πλατφόρμα της e-food.gr έχει περισσότερους από 2 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, συνεργάζεται με πάνω από 8.000 καταστήματα σε περισσότερες από 90 πόλεις. Η Online Delivery (θυγατρική της Delivery Hero που περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω σήματα και πλατφόρμες) αναπτύσσεται με ρυθμό 50% κλείνοντας το 2019 με συνολικό τζίρο 43,2 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 16,8 εκατ. ευρώ.

H άνθηση της ζήτησης ψηφιακών παραγγελιών οδήγησε και σε άλλες εξαγορές, όπως της Fork από τη Vivartia το 2017, αλλά και του e-table και του delivery.gr από την Μούχαλης ΑΕΕ, εταιρεία που ελέγχει το δίκτυο μικρής λιανικής Kioskys One Stop All.

Παράλληλα, τη δικιά τους είσοδο πραγματοποίησαν η φινλανδική wolt, αλλά και το Skroutz.gr μέσω το Skroutz food, ακόμη και η Cosmote μέσω της υπηρεσίας Box.

Η κινητικότητα είναι δε έντονη παγκοσμίως. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συγχώνευση δύο εκ των μεγαλυτέρων εταιρειών του κλάδου διανομής φαγητού, της αγγλικής Just Eat με την ολλανδική takeaway.com, με μια συμφωνία που άγγιξε τα 7,7 δις. ευρώ.

Διανομέας εν μέσω πανδημίας
Διανομέας εν μέσω πανδημίας EUROKINISSI

Διεθνώς τα έσοδα της online αγοράς delivery τροφίμων ξεπερνά τα 136 δισ. δολ. και με βάση συντηρητικές εκτιμήσεις παρουσιάζει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 7%, με πρόβλεψη να αγγίξει τα 200 δισ. δολ. μέχρι το 2025. Τα περισσότερα έσοδα παράγονται στην Κίνα και ξεπερνούν ήδη τα 50 δισ. δολ. ετησίως.

Ο αριθμός των ατόμων που παραγγέλνουν φαγητό στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί παγκοσμίως σε πάνω από 2 δισ., με ολοένα περισσότερους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση από τις παραδοσιακές υπηρεσίες τηλεφωνικής παραγγελίας στις ψηφιακές.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κορονοϊός
SHARE:

24Media Network