ΤΑΙΠΕΔ: Σε τροχιά υλοποίησης οι αποκρατικοποιήσεις ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και περιφερειακών αεροδρομίων

ΤΑΙΠΕΔ: Σε τροχιά υλοποίησης οι αποκρατικοποιήσεις ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και περιφερειακών αεροδρομίων

Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα. Τι αποκαλύπτει σε νέα συνέντευξή του, στους Financial Times, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχονται τα σχέδια για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, τα οποία είχαν παγώσει, όταν ανέλαβε για πρώτη φορά, τον περασμένο Ιανουάριο, τη διακυβέρνηση της χώρας, ο ΣΥΡΙΖΑ.

"Πρόκειται για συμφωνίες, με μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο, η ολοκλήρωση των οποίων δύναται να παρουσιάσει μια πολύ διαφορετική εικόνα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας", δηλώνει, μέσω νέας συνέντευξής του - στους Financial Times αυτή τη φορά - o πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.

Στην πρώτη γραμμή τα περιφερειακά αεροδρόμια

Όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί πλέον η υπογραφή της σύμβασης τον Δεκέμβριο με τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, έναντι τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ.

"Η υπογραφή θα σηματοδοτήσει πως η Ελλάδα είναι πλέον μια σταθερή χώρα και πως ένας μεγάλος επενδυτής γερμανικής προελεύσεως δεν διστάζει να πραγματοποιήσει μια μεγάλη επένδυση στη χώρα αυτή", σχολιάζει ο κ. Πιτσιόρλας.

"Η εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από άλλες πρόσφατες επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει η Fraport είναι πως η κίνηση εκτοξεύεται αυτόματα στα ύψη", προσθέτει, αναφερόμενος στα αεροδρόμια της Βουλγαρίας, η κίνηση στα οποία διπλασιάστηκε όταν τα εξαγόρασε η Fraport.

Έπονται ΟΛΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Αμέσως μετά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ακολουθούν η πώληση του ΟΛΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συμφωνίες οι οποίες, από κοινού, θα ενισχύσουν τις προοπτικές της Ελλάδας, ώστε να καταστεί η πύλη στην Κεντρική Ευρώπη για τις εξαγωγές της Ασίας.

"Oι τελικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να κατατεθούν μέχρι τον Ιανουάριο και πιθανότατα θα είναι χαμηλές", εξηγεί ο κ. Πιτσιόρλας.

Ταυτόχρονα, επισημαίνει πως το σιδηροδρομικό δίκτυο χρειάζεται τεράστια βελτίωση, ώστε δυνητικά να υπάρξει προοπτική για υψηλές αποτιμήσεις.

"Αυτό που είναι σημαντικό είναι να βρεθεί ένας επενδυτής που θα είναι σε θέση να ρίξει χρήματα σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πελατών", σημειώνει ο κ. Πιτσιόρλας.

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνει πως οι τελικές προσφορές για το 51% του οργανισμού αναμένεται να κατατεθούν τον επόμενο μήνα.

"Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της μεταβίβασης άμεσα, με τον νέο επενδυτή να πιάνει δουλειά από τις αρχές του 2016", σημειώνει ο κ. Πιτσιόρλας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Προσφυγή στο ΣτΕ για να μην παραχωρηθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια

SHARE:

24Media Network